Gå til innhold

Prøv ny Norton 360-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nis 2009 og Norton 360 3.0 har ikke de feilene som tidligere versjoner. Kan ikke si at jeg liker norton men de har hørt på feedback de har fått og fikset de største ankepunktene med 2009 versjonen. Jeg jobber daglig med pcer som har hatt problemer med virus og reinstallering av systemer med ativirus, det verste programmene jeg har kommet borti så langt er Norman, ikke så langt etter kommer norton 2008/2007(og alle de eldre).

Beste ativirus som jeg personlig bruker er nokk eset, men de har et forferdelig salgs apparat(noe som er grunnen til at mange store kjeder i norge ikke selger fra dem).

Endret av Otern
Lenke til kommentar

Vil anbefale alle å prøve Norton Internet Security 2009.

Var, som mange andre her veldig skeptisk til Symantecs produkter, men etter å ha prøvd NIS 2009 er jeg overbevist at de har skjerpet seg.

Rask, stabil, flott design, fleksibelt på instillinger og ikke minst fanger det opp omtrent alt av malware.

 

Hvert halve år er det greit å sjekke: http://www.av-comparatives.org/

 

Edit: Kan noen fortelle meg hvorfor det er så mange nettaviser som anbefaler AVG og ikke Avira?

Avira slår jo AVG, NOD32 og Norton ned i støvlene.

Endret av christox
Lenke til kommentar
Vil anbefale alle å prøve Norton Internet Security 2009. Var, som mange andre her veldig skeptisk til Symantecs produkter, men etter å ha prøvd NIS 2009 er jeg overbevist at de har skjerpet seg. Rask, stabil, flott design, fleksibelt på instillinger og ikke minst fanger det opp omtrent alt av malware.

 

Hvert halve år er det greit å sjekke: http://www.av-comparatives.org/

 

Edit: Kan noen fortelle meg hvorfor det er så mange nettaviser som anbefaler AVG og ikke Avira?

Avira slår jo AVG, NOD32 og Norton ned i støvlene.

 

 

Enig!

Etter å ha brukt NOD32 + Kerio 2.15 brannvegg i en årrekke, så leste jeg en tidlig test av NIS2009, der spesielt den lave ressursnbruken ble nevnt. Og det stemmer, NIS2009 er helt ulikt tidligere Norton produkter. Med antivirus, antispam, brannvegg ++ så ligger minneforbruk på ca 12-13MB!

Trodde aldri jeg skulle si det, men Norton Internet Security 2009 er bra!

Endret av lqpl
Lenke til kommentar
Trenger du ikke Antivirus? det finnes faktisk virus for Mac. :ohmy:

 

Ett eksempel her på en artikkel It Avisen om The Opener viruset

 

Både Virex og Norton fungerer så vidt jeg husker på Mac.

 

"Et virus med navnet The Opener kan angripe maskiner med Mac OS X, sette brannmuren ut av spill og installere fiendtlig programvare."

 

Ett gammelt virus men det kan jo alltid komme nye.

 

Liste over flere kjente Mac virus ... Liste

Hvem sier jeg bruker mac?

Og du måtte hoste opp en artikkel fra itavisen for flere år siden for å finne noe :)

 

Bruker GNU/Linux rund baut. Og nei, jeg er ikke redd for virus (snakker ikke om ormer/*ware/innbrudd el.). At det finne 30 virus der ute som proof of concept bekymrer meg lite. Og gidder heller ikke legger inn noe AV for å ikke spre virus videre til win brukere. Den jobben får andre ta seg av.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste her som kjører mer eller mindre helt åpent (ingen brannmur, alle porter åpnet) og ikke har opplevd problemer rettet til virus, trojanere og liggende på flere år?

 

Har du en smule vett i hue så skal det jo faktisk endel til før noe går galt..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Kan anbefale Eset Smart Security! edit:(antivirus, antispyware og brannmur ja )

 

Men etter så mye positivt om den nye norton her, så må jeg nesten prøve ut det :yes:

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar

Er vell liten tvil om at Norton360 er mye det samme som Norton SystemWorks?

Inneholder jo alle slags merkelige verktøy, og ha sånt liggende å kjøre på maskinen 24/7 krever selvsagt litt mer enn det å kun kjøre AntiVirus, så det å sammenligne Norton360 med ESET NOD32 blir jo litt feil?

 

Personlig kjører jeg aldri slike store pakker som Norton360, bare AntiVirus holder LENGE for min del hvert fall, men nå har det seg faktisk slik at (hos meg hvert fall) krever Norton AntiVirus 2009 mindre ressurser enn NOD32 v3, samtidig som den attpåtil fant trojanske hester som NOD32 ikke fant? (noe http://www.av-comparatives.org/ egentlig bekrefter i sine siste tester)

 

Derfor har jeg falt over på Norton faktisk, for første gang på mange, mange år! Skal være såpass ærlig å innrømme at når noen spurte hva jeg mente om Norton på jobben (jepp vi selger bare Norton (!)) så sa jeg det rett fra leveren at jeg syntes det stinker og at det finnes et lass av alternativer der ute som bruker mindre ressurser, ikke popper opp med på langt nær like mye piss og er like bloated som Symantec sine produkter er.. Da blei jo ikke sjefen akkurat happy, men det ligger ikke i min natur og regelrett rundlure kundene heller! Men så fikk vi en Symantec dame på besøk, hun gav meg en gratis utgave av Norton AntiVirus 2009 og jeg måtte nesten spise opp mine egne ord, for ting er DRASTISK forbedret sammenlignet med tidligere versjoner!

 

Du får jo 15-dager gratis trial av Norton AntiVirus 2009 og Internet Security 2009 på Symantec sine sider, samt Norton360 v3.0 BETA'en da er gratis. (Dog kan jeg aldri anbefale så store og bloated pakker som Norton360) men det er jo bare å prøve og se hvor mye bedre ting faktisk har blitt! Trodde jeg aldri skulle være i nærheten av Norton etter jeg hadde Norton AntiVirus 2004 på maskinen, men der tok jeg visst feil :)

 

 

Norton360 er jo strengt tatt ikke en sikkerhetspakke, men en "alt-mulig-pakke" og sånt fungerer veldig sjeldent bra!

Dog finnes det hederlige unntak som TuneUP Utilities, RegSupreme og CCleaner.

 

Kjøre heller Norton AntiVirus 2009 / Norton Internet Security 2009 + CCleaner + RegSupreme + TuneUP Utilities fremfor Norton360 for å si det sånn :yes:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Alt Symantec leverer med merkevarenavnet "Norton" er forbudt på PCer jeg har en viss tilgjengelighet ved. Det vil si venner, bekjente og nær familie. Jeg gir de NOD32 om de ønsker å betale for et antivirusprogram og Avira Personal Edition om de ikke vil betale. I tillegg gir jeg de Windows Defender og SpyBot Search and Destroy (pga. immuniseringen). De får også streng beskjed om å bruke en alternativ nettleser enn Internet Explorer, men etter eget valg og beskjed om å kjøre Windows Update minst en gang i måneden.

Så langt har jeg ikke fått noen flere tilbakemeldinger om problemer fra disse.

 

Produkter Symantec derimot leverer ut under merkevarenavnet "Symantec", de er ikke bloatware og er rene, gode produkter spesielt rettet mot proffe brukere og bedrifter. Type SAV (Symantec Antivirus), som mer i er samme bransje som Trend Micro Office Scan.

 

Norton er bannlyst, ressurskrevende, ofte vanskelig å avinstallere helt (spesielt 2k5-utgavene), finner sjeldent virus selv om de ligger rett foran nesen på de, maser noe hinnsides på brukere som stort sett vet hva Startknappen og høgreklikking er, og er rett og slett en plage.

 

NOD32 er et stjerneeksempel på hvordan antivirus skal fungere. Svært lite false positives, klare og fine farger på dialogene som da roper "hei på deg" (grønn) eller "Advarsel!" (rød), slik at brukeren lett kan forstå om det er noe galt eller bare noe man vennlig, egentlig kan ignorere.

Lenke til kommentar

Da er AVG avinstallert og Norton 360 Version 3.0 Beta installert for å se hvordan dette går. førsteinntrykk.

 

- Noe stor (70+ MB)

- Rask å installere

- Krever ikke omstart etter installasjon.

- snill på RAM/CPU

- Dumt at den krever registrering under installasjon.

- Dumt den legger til en Tool-bar i IE

- Rotete "registry clean" (lite kontroll over denne)

- Er en funksjon som gjør at du kan sette norton i "silent mode", men ikke permanent ut i fra det jeg kan se. Litt dumt.

- Ellers mye bedre enn tidligere Norton versjoner, så er positiv foreløpig!

 

---

 

Er litt vanskelig å skjønne hvor mye ram/cpu norton bruker, men task manager viser prosessen ccSvhHst.exe og denne bruker rundt 7MB ram.

 

bruker jeg programmet process-explorer, så klarer den ikke engang å finne programmet (!)

 

går som en kule gjør det i hvert fall.

Endret av datating
Slo sammen to innlegg.
Lenke til kommentar

Jeg ville heller anbefale folk å laste ned Symantec produkter som dette; Dersom de er villige til å reinstallere Windows etterpå.

 

Gammel erfaring tilsier at en av utfordringene er å bli kvitt programmet dersom en ønsker det. Programvaren er jo ny, så det kan jo hende at de har forbedret seg. Men bedre føre var..

 

Sikkert interessant å prøve ut for de nysgjerrige. Symantec har gått ut i pressen og lovet at de har lyttet litt på tidligere kundeklager.

 

Men vil en kunne få en gratis "Trail"-software, med noen dagers testperiode når det ferdige produktet foreligger i butikkhyllene? Det sier artikkelen ikke noe om.

Endret av G
Lenke til kommentar
Men vil en kunne få en gratis "Trail"-software, med noen dagers testperiode når det ferdige produktet foreligger i butikkhyllene? Det sier artikkelen ikke noe om.

 

Ja det må være et salgs triks et sted her(i form av reklame, trial periode over beskjeder etc som ikke forsvinner fra regedit uten at man fjerner det manuelt, eller kjøper produktet), garantert. Kan nokk lett legge dette til mitt forige svar på hvorfor jeg holder meg unna.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvor mange prosesser/services har norton 360 kjørendes i bakgrunnen?

Det virker som det er noen av dem, men de ligger stort sett idle. Selv under scanning kan jeg som regel fint jobbe videre, den peaker litt når den finner noe å jobbe med, men ellers er det ikk eplagsomt. Og jeg har en 4 år gammel bærbar PC med single core prosessor, så ikke noen monsterytelse i utgangspunktet.

 

Versjon 2 er bedre enn versjon 1 i så måte, i versjon 1 kunne jeg merke at den jobbet i bakgrunnen av og til.

 

Geir :)

OK, installerte nettopp norton internet security 2009 på laptopen (aka rotemaskinen :p), og jeg må si at jeg er SKIKKELIG overrasket.

 

Antall prosesser/services til sammen: 2 (Blir ikke bedre enn dette, siden et AV må ha minst et GUI og et bakgrunnsservice)

Antall drivere: 12 (Mer enn ESET, men ok :p)

RAM bruk: 7mb (ESET SmartSecurity bruker nå 56mb)

 

Installeringshastighet: Mindre enn 1 minutt på en Turion x2 TL-56 (heftig raskt :D)

Brukervennlighet: Ganske oversiktelig, må selvfølgelig bli litt vant til det...

 

Tror faktisk dette blir min ESET erstatter :D (Ja, jeg har mislikt norton STERKT før, men denne versjonen ser faktisk ut til å fungere as advertised :D)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Rart hvordan folk kan si så mye negativt om Norton's nye versjoner, når de har ingen erfaring eller kun erfaring med eldre Norton produkter.. Produktene har faktisk blitt bedre, prøv selv før en langer ut i det uendelige med shabby erfaringer som har ingen ting med det nye produktet og gjøre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...