Gå til innhold

Snåsamannens synske evner


Anbefalte innlegg

Jaa.. 10 ganger pr år omtrent.

Kult nok. Neste gang du får en visshet, så kan du jo stikke av med 1 million dollar fra James Randi. Måtte selvfølgelig gjordt det noen ganger, med usansynlige tilfeller, men med 10 ganger i året burde ikke det være noe problem.

 

Edit: Om du leser mellom linjene her så sier jeg at jeg mener du er full i drit. No offence.

 

For det første: blir jo vanskelig når man ikke vet når det skjer. Skulle jeg vært tilkoblet hos Randi sammenhengene et år da?

 

For ellers skjer det oftest så fort, at det ikke ville blitt tid til å ta kontakt, reise bort å opprette noen kontroll før det er for sent.

 

Dette viser hvor lite dere tenker etter :roll:

 

Og som sagt flere ganger før. vil det antagelig ikke virke under omstendigheter der det skulle bevises. (les tidligere forklaringer om det)

 

10 ganger i året?

Du kan vel være der et halvt år for 1 millon dollar. Burde holde det.

 

Men du er selvfølgelig ikke villig til det, fordi eeehh du vil jo aldri få noen million dollar uansett hvor mange år du var der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og som sagt flere ganger før. vil det antagelig ikke virke under omstendigheter der det skulle bevises. (les tidligere forklaringer om det)

Antagelig (les: garantert ikke)

 

How convinient.

 

Jeg har ikke lest det du sa tidligere, men jeg har hørt det før.

 

Om det er mulig hadde det vært bevist for lenge siden. Så enkelt er det. Det finnes ingenting som er fysisk og så åpenbart som ikke kan bevises.

Lenke til kommentar
[...]For ellers skjer det oftest så fort, at det ikke ville blitt tid til å ta kontakt, reise bort å opprette noen kontroll før det er for sent[...]

Kommer selvsagt an på hva slags ting du "ser". Er det at bikkja kommer til å være halt når den kommer inn om 10 min, blir det nok snaut med tid ja. Men er det lottotallene 1 time før trekning, eller ett eller annet som skal skje i morgen, skulle det jo lett la seg dokumentere. En lavnivå måte vil jo være å poste det her, skrive ned og legge i konvolutt som pålitlig utenforstående person forsegler og noterer klokkeslett og dato på etc...

 

Og som sagt flere ganger før. vil det antagelig ikke virke under omstendigheter der det skulle bevises. (les tidligere forklaringer om det)

 

Så ikke bare er det ett spøkelse i skapet, det forsvinner før jeg rekker å se det om jeg åpner døra også?

Lenke til kommentar
groenn: Umm, så du er synsk 10 ganger i året? En bedre forklaring er du har god intuisjon, jeg har ofte opplevd å vite ting før det skjer, nå skal det også nevnes at jeg sikkert har trodd noe har skjedd når det ikke har skjedd, så jeg må jo ha fått rett før eller siden.

 

Ja men det er jo nettopp det jeg har sagt; At det er en sterk intuisjon. Bare gå tilbake noen sider og se etter. Har aldri brukt uttrykket "synsk" om dette her, og ville ikke falt meg inn bruke heller :roll:

 

Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

 

Om det dukker opp noe, skal jeg vurdere poste det her. Når det gjelder Randi's opplegg, regner jeg med at det må noen med sterkere evner enn meg til.

Men som sagt mang en gang. Har man dette, er det noe med som strider mot det Randi foreslår. Det er en slags "respekt" man får med på kjøpet: at slikt gjør man ikke med dette, for da vil man temmelig sannsynlig miste evnen.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Men som sagt mang en gang. Har man dette, er det noe med som strider mot det Randi foreslår. Det er en slags "respekt" man får med på kjøpet: at slikt gjør man ikke med dette, for da vil man temmelig sannsynlig miste evnen.

Hehe, den klassiske unnskyldningen. Skjønner egentlig ikke hva som ville være så galt med å hjelpe andre dersom noen slike evner av verdi faktisk hadde eksistert... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

Så HVER gang du tror noe blir å skje så skjer det?

 

Betyr det at du bare tror ting(kan være helt ubetydelige ting) vil skje 10 ganger i året?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
groenn: Umm, så du er synsk 10 ganger i året? En bedre forklaring er du har god intuisjon, jeg har ofte opplevd å vite ting før det skjer, nå skal det også nevnes at jeg sikkert har trodd noe har skjedd når det ikke har skjedd, så jeg må jo ha fått rett før eller siden.

 

Ja men det er jo nettopp det jeg har sagt; At det er en sterk intuisjon. Bare gå tilbake noen sider og se etter. Har aldri brukt uttrykket "synsk" om dette her, og ville ikke falt meg inn bruke heller :roll:

 

Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

 

Om det dukker opp noe, skal jeg vurdere poste det her. Når det gjelder Randi's opplegg, regner jeg med at det må noen med sterkere evner enn meg til.

Men som sagt mang en gang. Har man dette, er det noe med som strider mot det Randi foreslår. Det er en slags "respekt" man får med på kjøpet: at slikt gjør man ikke med dette, for da vil man temmelig sannsynlig miste evnen.

 

Kan jeg spørre hvilke ting det er du kan forutse? Er det at et fly vil styrte der og der eller at et hus vil brenne ned til grunnen... Eller er det mer slik som at huset som alt brenner vil brenne ned til grunnen? Eller slik som i morra kommer e til å få en dårlig dag på jobben? Eller at du i morgen kommer til å ha grandis til middag

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

De gangene du foretar en eller annen erfaringsbasert gjetning av et utfall foretar du også en ubevisst post hoc resonnering om det viser seg at du nær hadde rett, noe som igjen sørger for at du styrker følelsen av å være fremsynt(?).

 

Selv har jeg også mange ganger "gjettet riktig" men tilskriver meg ikke noen "evner" av den grunn.

Har du sett på de psykologiske aspektene som forklarer det du beskriver, eller er fakta for 'kjedelig' ;)

Lenke til kommentar
Men som sagt mang en gang. Har man dette, er det noe med som strider mot det Randi foreslår. Det er en slags "respekt" man får med på kjøpet: at slikt gjør man ikke med dette, for da vil man temmelig sannsynlig miste evnen.

Hehe, den klassiske unnskyldningen. Skjønner egentlig ikke hva som ville være så galt med å hjelpe andre dersom noen slike evner av verdi faktisk hadde eksistert... :thumbdown:

 

Skulle selvsagt ønske det sånn; at vi kunne få dette stadfestet og den millionen som kan hjelpe andre.

Men det får en nesten klandre det universelle systemet/lovene for. Menneskeheten har nok seg selv å takke for at det ikke slippes løs på oss enda dette her. Det må en hevning av nivået til.

Lenke til kommentar
Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

Så HVER gang du tror noe blir å skje så skjer det?

 

Betyr det at du bare tror ting(kan være helt ubetydelige ting) vil skje 10 ganger i året?

 

Hver gang jeg får den sikkerheten/vissheten så skjer det ja, og bare da. Og det er som du sier mer ubetydelige ting.

Lenke til kommentar
groenn: Umm, så du er synsk 10 ganger i året? En bedre forklaring er du har god intuisjon, jeg har ofte opplevd å vite ting før det skjer, nå skal det også nevnes at jeg sikkert har trodd noe har skjedd når det ikke har skjedd, så jeg må jo ha fått rett før eller siden.

 

Ja men det er jo nettopp det jeg har sagt; At det er en sterk intuisjon. Bare gå tilbake noen sider og se etter. Har aldri brukt uttrykket "synsk" om dette her, og ville ikke falt meg inn bruke heller :roll:

 

Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

 

Om det dukker opp noe, skal jeg vurdere poste det her. Når det gjelder Randi's opplegg, regner jeg med at det må noen med sterkere evner enn meg til.

Men som sagt mang en gang. Har man dette, er det noe med som strider mot det Randi foreslår. Det er en slags "respekt" man får med på kjøpet: at slikt gjør man ikke med dette, for da vil man temmelig sannsynlig miste evnen.

 

Kan jeg spørre hvilke ting det er du kan forutse? Er det at et fly vil styrte der og der eller at et hus vil brenne ned til grunnen... Eller er det mer slik som at huset som alt brenner vil brenne ned til grunnen? Eller slik som i morra kommer e til å få en dårlig dag på jobben? Eller at du i morgen kommer til å ha grandis til middag

 

Dårlig eller bra dag kan noen ganger forutses. Torsdager blir forøvrig alltid bra dager. En vis indisk kvinne skrev for litt over 20 år siden en artikkel om de ulike stjernetegn (m.m.) og hvordan det virker inn på de man er født under.

Hun skrev at Torsdag var min lykkedag og lørdag min mest negative dag. Fant fort ut at dette stemmer. Det er så åpenbart, at jeg i mange år har planlagt gjøremål o.l. etter det der. Det har jeg hatt bra nytte av.

 

Fotballresultaer er noe jeg ofte forutser. Forutså også Drillos suksess forrige gang med lanslaget, og at de ville kvalifisere seg til Usa. Ikke mange trodde det skal jeg si deg. Forutså også Tjekkia i finalen i Em 1996(var det vel?) og spilte på dem. Ikke mange trodde på det heller. De tapte riktinok mot Tyskland. kankje jeg ikke burde spilt :roll:

Lenke til kommentar
Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

Så HVER gang du tror noe blir å skje så skjer det?

 

Betyr det at du bare tror ting(kan være helt ubetydelige ting) vil skje 10 ganger i året?

 

Hver gang jeg får den sikkerheten/vissheten så skjer det ja, og bare da. Og det er som du sier mer ubetydelige ting.

Har vanskelig å tro at et menneske bare kan tenke at noe vil skje 10 ganger i året.

 

"Det lukter godt, det må da være pizza"

"Oh shit, det ser glatt ut, kommer garantert til å tryne"

"Kommer til å få 5 på denne prøven"

"Vet det gikk elendig på denne framføring"

"Klokka er 16:40"

 

Poenget er at alle har slike tanker, men det er så vanlig at man tenker ikke over hvor ofte man gjør det, man husker også de gangene man gjettet korrekt.

Lenke til kommentar
Dårlig eller bra dag kan noen ganger forutses. Torsdager blir forøvrig alltid bra dager. En vis indisk kvinne skrev for litt over 20 år siden en artikkel om de ulike stjernetegn (m.m.) og hvordan det virker inn på de man er født under.

Hun skrev at Torsdag var min lykkedag og lørdag min mest negative dag. Fant fort ut at dette stemmer. Det er så åpenbart, at jeg i mange år har planlagt gjøremål o.l. etter det der. Det har jeg hatt bra nytte av.

Jøss, en selvoppfyllende profeti. Noe så mystisk!

 

Fotballresultaer er noe jeg ofte forutser. Forutså også Drillos suksess forrige gang med lanslaget, og at de ville kvalifisere seg til Usa. Ikke mange trodde det skal jeg si deg. Forutså også Tjekkia i finalen i Em 1996(var det vel?) og spilte på dem. Ikke mange trodde på det heller. De tapte riktinok mot Tyskland. kankje jeg ikke burde spilt :roll:

At du forutså norsk suksess kan vel enkelt forklares med at du er norsk; jeg forutser suksess hver gang Norge deltar i en eller annen tevling, men det betyr ikke at jeg er synsk de gangene Norge faktisk gjør det godt.

Underdogs overrasker stadig i idrett, og det er alltid noen som har tro på dem. Ikke at Tsjekkia var en underdog, de var faktisk ranket som nummer to i verden to år før europamesterskaper.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
groenn: Umm, så du er synsk 10 ganger i året? En bedre forklaring er du har god intuisjon, jeg har ofte opplevd å vite ting før det skjer, nå skal det også nevnes at jeg sikkert har trodd noe har skjedd når det ikke har skjedd, så jeg må jo ha fått rett før eller siden.

 

Ja men det er jo nettopp det jeg har sagt; At det er en sterk intuisjon. Bare gå tilbake noen sider og se etter. Har aldri brukt uttrykket "synsk" om dette her, og ville ikke falt meg inn bruke heller :roll:

 

Men de gangene jeg er sikker, skjer det altså. Blir ikke sikker på noe som ikke skjer. Der ser det ut til å være en forskjell fra deg.

 

Om det dukker opp noe, skal jeg vurdere poste det her. Når det gjelder Randi's opplegg, regner jeg med at det må noen med sterkere evner enn meg til.

Men som sagt mang en gang. Har man dette, er det noe med som strider mot det Randi foreslår. Det er en slags "respekt" man får med på kjøpet: at slikt gjør man ikke med dette, for da vil man temmelig sannsynlig miste evnen.

 

Kan jeg spørre hvilke ting det er du kan forutse? Er det at et fly vil styrte der og der eller at et hus vil brenne ned til grunnen... Eller er det mer slik som at huset som alt brenner vil brenne ned til grunnen? Eller slik som i morra kommer e til å få en dårlig dag på jobben? Eller at du i morgen kommer til å ha grandis til middag

 

Dårlig eller bra dag kan noen ganger forutses. Torsdager blir forøvrig alltid bra dager. En vis indisk kvinne skrev for litt over 20 år siden en artikkel om de ulike stjernetegn (m.m.) og hvordan det virker inn på de man er født under.

Hun skrev at Torsdag var min lykkedag og lørdag min mest negative dag. Fant fort ut at dette stemmer. Det er så åpenbart, at jeg i mange år har planlagt gjøremål o.l. etter det der. Det har jeg hatt bra nytte av.

 

Fotballresultaer er noe jeg ofte forutser. Forutså også Drillos suksess forrige gang med lanslaget, og at de ville kvalifisere seg til Usa. Ikke mange trodde det skal jeg si deg. Forutså også Tjekkia i finalen i Em 1996(var det vel?) og spilte på dem. Ikke mange trodde på det heller. De tapte riktinok mot Tyskland. kankje jeg ikke burde spilt :roll:

 

Er du seriøs? Dette er jo ikke noe spesielt. Dette er jo tanker millioner av andre også har. Dette er jo helt vanlig. Forutsi fotballresultater, det må jo bli et resultat, sjangsen for at du har rett er stor. Mange tipper at andre enn "favoritten" vinner og får rett. Og mange millioner tippet samme resultat som deg.

 

Du får ikke noen million dollar av dette nei. Da snakker vi at man vet at et fly skal styrte, hvor og når, det er utenom det vanlige. Eller du sier at det huset der vil brenne ned til grunnen om en uke, bare 2 overlever. Noe du egentlig ikke har noen mulighet og forutse. Noe ikke millioner av andre også tenker å får rett i. Trenger selvfølgelig ikke være ulykker, vist du kan poste lottorekka 10 ganger i løpet av et år skal jeg tro at du har noe andre ikke har.

 

I en fotballkamp kan laget vinne tape eller spille uavgjort. Mange følger kampen og MANGE vil tippe samme resultatet som deg. Hadde du deriomt sagt at kampen kom ikke til å bli spilt ferdig fordi tribunen raste sammen, eller dommern datt om av hjertestans. Da hadde du hatt noe å vise til. Alt annet er jo helt naturlig, noe alle gjør.

Lenke til kommentar
Regner uansett med han tjener gode penger på oddsen. 10 000 kr på det han er sikker på. Easy money.

 

Nytter ikke det ser du. Spiller jeg på det, så blir det galt. Og det virker som ikke bør sis til noen på forhånd.

 

Ellers blir det endel misforstått over her. Det er spesielle tilfeller der jeg plutselig blir sikker. Ikke noe tipping eller noe sånt. Så det er de tilfellene isolert sett jeg snakker om. Men dette virker å bli vanskelig å få frem på riktig måte. Greit det, tror jeg tier still en stund nå :blush:

Lenke til kommentar

Langtidsvirkningene kan være negative fordi folk velger å se mot alternativ behandling for ting som muligens ikke lar seg fikse av placebo effekten. Det medfølger også et syn på etablert vitenskap som vanskelig og trangsynt. Det er også en skummel tankegang man bestemmer seg for å følge når man ikke lenger krever at bevis følger påstander.

 

Dakal gamle jolalf. Han el jo bale tnill og glei...

 

Dette

gir

ikke

en

påstand

mer

verdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...