Gå til innhold

Snåsamannens synske evner


Anbefalte innlegg

Mange personer er så opptatt av å fremstå som ualminnelig intelligente, og for å få til det må man være skeptiker.

Neida. Det er bare det at en som ikke blindt godtar hva som helst av ubegrunnede påstander gjerne fremstor som mer intelligent og reflektert enn en som blindt griper etter første og beste "overnaturlige" forklaring.

 

Det finnes også en del personer som konsekvent avfeier healere og alternativ behandling, av frykt for å ikke virke dummere enn de er.

Nei, de avfeier slikt fordi det ikke finnes fnugg av bevis for at det fungerer.

 

Jeg kan trygt si at ingen på forumet er smarte nok til å avfeie hverken det ene eller det andre.

Der tror jeg du tar feil, i og med at det er mange her som kan argumentere både rasjonelt og korrekt for sitt standpunkt. De overtroiske, derimot, har ikke noe annet enn personangrep og avsporinger å komme med.

 

Alle velger å tro på det som er mest behagelig for dem selv, ikke på bakgrunn i vitenskap.

Det er feil. Det mest behagelige for meg ville vært å tro på Gud og at alt ordner seg. Dessverre er virkeligheten en smule mindre "fluffy".

 

Og ikke er vitenskapen alltid helt til å stole på, heller. I hvert fall ikke kilder som er nevnt her.

Hvilke kilder? Når er ikke vitenskapen til å stole på? Husk at vitenskapen er en metode. Denne metoden har vist seg å være ekstremt pålitelig. Det er ganske morsomt at du sitter og rakker ned på metoden som faktisk har gitt deg verkøtyet du sitter og slamrer inn harmdirrende innlegg mot vitenskapen på :D

 

Jeg holder sinnet åpent for healere, spesielt for Snåsamannen. Jeg ser ingen grunn til at han skal ha huset fullt hver dag i mange, mange år uten å ta betalt, hvor kona også må hjelpe til, bare for å lure noen i kortspill.

Du nevnte naive folk. Er DU virkelig så naiv at du tror Snåsamannen ikke har tjent noe på dette? At han ikke har fått gaver? At han ikke har fått respekt og oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes også en del personer som konsekvent avfeier healere og alternativ behandling, av frykt for å ikke virke dummere enn de er.

Nei, de avfeier slikt fordi det ikke finnes fnugg av bevis for at det fungerer.

Dette kan ikke understrekes nok.

 

En påstand som snur alt vi vet om universet vi lever i på hodet burde folk virkelig tenke to ganger før de tar tilfeldige folks ord på det.

 

Jeg regner med dere ikke tror på absolutt alle som driver med healing, så hva er kriteriene for om de er reelle eller ikke? Om de virker hyggelig og ikke tar penger for det de gjør? Er dere SÅ lett å lure?

 

Jeg ville ikke tatt en eneste persons ord som sannhet, om det så var einstein, så er hans ord tomme om de ikke har noe å støtte seg til (ala bevis og logikk). Vitenskap er ikke noe man ikke kan stole på. Det er det beste svaret vi har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...