Gå til innhold

Headset: anbefalinger ønskes


Anbefalte innlegg

Jeg har LENGE vært på jakt etter et headset jeg kan bli fornøyd med, lurer på om noen av forumets lesere kunne komme med noen tips:

 

- Prisklasse 1000,- til 2000,-

- Må være effektivt nok til å spille høyt og dynamisk med en discman.

- Må ha detaljert og meget god lydgjenngivelse, kan godt være litt mørkt i klangen, men ikke hengekøyefrekvenskurve.

- Må være behagelig å ha på, fortrinnsvis lukket type med stooore klokker.

 

Jeg har pr. i dag et Denon-set som forsåvidt låter greit nok, men det er vondt å ha på over tid.

 

...og for å ta det med en gang: JA jeg vet at det er mange som spør om slikt, men har til nå ikke funnet noen anbefaling av slike klokker jeg er på jakt etter. NEI jeg skal ikke ha Porta Pro, vi snakker en HELT annen klasse her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg kjøpt KOSS, jeg har selv noen R/80.

Og lyden i disse er i ypperste klasse, jeg er meget fornøyd. De koster 900-1000kr, hvis du vil ha noen dyrere er det bare å stikke innom en butikk som selger KOSS og prøve headsettene og finne en du blir fornøyd med. Alle KOSS headsett er laget slik at du kan ha dem på deg over lengre tid uten å få vondt i ørene/hodet.

Håper dette hjelper deg litt på vei :)

Lenke til kommentar

Ikke så mange ukene siden jeg var på jakt etter headphones. Ønskene mine var:

 

- Kunne spille punk, death metal, rock ol. bra med PCen som lydkilde.

- Fungere fint til film. (Surround reciver som lydkilde)

- Må kunne bli drevet forholdsvis godt av mindisc'en min

- Bør se litt tøffe ut :)

 

Om det var lukka eller åpen konstruksjon var egentlig det samme for meg. Åpen konstruksjon vil være greiest når jeg sitter alene forann PCen men på dataparties, på bussen og mange andre steder er det greit med en lukka konstruksjon.

 

Valget mitt falt til slutt på Sony MDR-V700. Vurderte Grado SR-60 en god stund, men så var det dette med utseende da ;) Største minuset er kanskje at de kan bli litt slitsomme å ha på i lengre tid. (etter 4 timer trenger jeg en liten pause). Når det gjelder film og minidisc ønsket mitt er de glitrende. Pod racing scena i Episode1 er knalltøff :D

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd, de er uten tvil verd 1600 kroner som de koster hos Komplett.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et par Sennheiser HD600. Koster rundt 2k, kjøpte dem fra http://home.t-online.de/home/meier-audio/ Det som er litt negativt med dem er at de har en impedans på 300 Ohm, så du er avhengig av å ha en forsterker. Jeg kjøpte en Corda Headamp fra samme siden, og det ble jo 2000 kr til... Utrolig bra kombo iallfall. Lyden er slightly laidback, så du ikke blir sliten av den, den gir ekstrem romfølelse, og den er utrolig behagelig å ha på (trenger litt innkjøring i begynnelsen though, å ha en bok imellom første døgnet bruker å funke). Foreslår at du tar deg en tur på http://www.head-fi.org/ hvis du vil ha flere tips...[/url]

Lenke til kommentar
Ikke så mange ukene siden jeg var på jakt etter headphones. Ønskene mine var:

 

- Kunne spille punk, death metal, rock ol. bra med PCen som lydkilde.

- Fungere fint til film. (Surround reciver som lydkilde)

- Må kunne bli drevet forholdsvis godt av mindisc'en min

- Bør se litt tøffe ut :)

 

Om det var lukka eller åpen konstruksjon var egentlig det samme for meg. Åpen konstruksjon vil være greiest når jeg sitter alene forann PCen men på dataparties, på bussen og mange andre steder er det greit med en lukka konstruksjon.

 

Valget mitt falt til slutt på Sony MDR-V700. Vurderte Grado SR-60 en god stund, men så var det dette med utseende da ;) Største minuset er kanskje at de kan bli litt slitsomme å ha på i lengre tid. (etter 4 timer trenger jeg en liten pause). Når det gjelder film og minidisc ønsket mitt er de glitrende. Pod racing scena i Episode1 er knalltøff :D

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd, de er uten tvil verd 1600 kroner som de koster hos Komplett.

 

Må si meg helt enig med anders her, sonys v700dj er geniale, deilig lyd fra alle kilder jg har prøvd hittil, behagelige og ikke minst, tøffe. Bassen er d virkelig liv i.. :D

 

- Cal

Lenke til kommentar

Nå har jeg dem ikke personlig, men den dagen jeg skal anskaffe noe til å erstatte portaproene mine til allsidig bruk tror jeg at jeg vil gå for Grado sr 80. Kjempemessig lyd, samtidig som de ikke drar altfor mye strøm hvis man skal bruke dem til bærbart. Også svært behagelige å ha på.

Lenke til kommentar

ja, og den har du selvfølgelig ikke på divx, men helt lovlig... :D  :lol:  

 

Selvsagt har jeg Episode 1 og 2 på DVD (kjøpt på ezydvd.com.au)! FFS, er snakk om Star Wars her. Masse tøft ekstramateriale, topp bildekvalitet mm.

 

Men har den på divx også ja, går kjappere å fyre opp WMP enn å putte DVD'en i spilleren om du bare skal se en scene.

 

hmm, dette ble off topic ja :

Lenke til kommentar

Kan på det sterkeste anbefale Philips HP910. Har ikke selv testet dem med discman el., men har lest at det går bra. Er uansett de beste jeg noensinne har hatt på hodet, de er foret med fløyel rundt ørene.

 

Kostet 1000 på Expert for ca et halvt år siden, sikkert noe billigere i dag.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært en ide om Hardware.no setter opp en sticky med hodetelefon og headset (to helt forskjellige ting, headset har mic, og jeg ser det blir litt forvirring av og til p.g.a. denne misforståelsen). Det er veldig mange som spør om dette, så jeg har stusset litt på hvorfor det ikke har dukket opp som sticky ennå, det ville gjort det mye letter for de som lurer på det. Bare et tips :yes:

Lenke til kommentar
(to helt forskjellige ting, headset har mic, og jeg ser det blir litt forvirring av og til p.g.a. denne misforståelsen)

 

...og en bil er en båt uten hjul?

 

Det bli omtrent like latterlig som å si at "a tree" og "et tre" ikke er det samme: trær har blader, trees har barnåler....

 

Forøvrig: takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...