Gå til innhold

Feature: Tre spennende onlinespill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet jo at du sa det, men jeg vil kun vite hvorfor du syns/trur/mener at det vil være bedre.

 

For min del så syns jeg MO har flere ting som er bedre der enn hos DF, men sammenlagt så "leder" DF syns jeg om man sammenligner "features" fra begge spill.

 

Har også null tro på at spillet vil komme ut i år, isåfall "whow!"

De fikk trossalt Unreal Engine 3 å leke med så seint som 2006, så hvis de rekker å få alt ferdig iløpet av 3 år så er jo det imponerende, men da tviler jeg litt på om det vil ha nokk innhold.

Lenke til kommentar

Nåja, så trenger ikke de scripte hundrevis av boss fights, lage mange items, ettersom alt er player crafted skal vi tro utviklerne. For det andre så kan de fortsatt utvikle selv om de ikke har hatt UE3, for det andre så hadde de god tid til å planlegge ettersom utviklinga ikke skøyt fart før 2005. Men ja, 3 år er lite :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke annet enn å krysse fingrene og håpe at Global Agenda ikke blir et nytt Tabula Rasa, Darkfall et nytt Warhammer - Age of Reckoning og SW:TOR ikke går i alle gjespefellene som Star Wars Galaxies gikk i.

 

(*) Med instant gratification mener jeg her konseptet med at du selv som spiller kan få noe ut av om du er online i 30 minutter eller 3 timer. Få andre har fått dette til bedre enn Blizzard med dailies, reputation-baserte oppskrifter og utstyr, korte 5-manns instancer og lange 10 og 25-manns instancer.

AoC fikk det så alt for sent med pvpsystemet som gjør deg til en playerkiller. Playerkiller-konseptet åpner en helt ny undergrunnsdel av AoC og gjør deg som spiller uønsket i byer samt fritt villt for andre spillere. Hadde denne funksjonen blitt etablert ved launch, ville det generert tydeligere fraksjoner med det gode mot det onde ikke bare i scriptbasert pve, men også på spiller mot spiller-nivå.

 

 

TLDR-versjon: Funcom prøvde hardt, men fokuserte feil på AoC. De slapp et for tidlig født spebarn til sultne ulver. Jeg håper ikke utviklerne av de tre spillene nevnt i artikkene begår samme brøler(e).

 

Hva var det du ikke likte med Warhammer? Nå blir jeg vel hengt verbalt, men er ikke så iimponert over grafikken til Conan. Til å være MMORPG derimot er den som du sier, fantastisk.

 

 

KOTOR er det beste spillet jeg har prøvd. Liker ikke baldur's gate og den type RPG-spill, men det var KOTOR som frelste meg og fikk meg til å åpne øynene for RPG i det store og det hele.

 

Jeg venter for min del på Jedi Knight Online og Oblivion: Online :D

 

Warhammer spilte jeg ikke selv, men veldig mange venner av meg spilte det. Det første inntrykket jeg fikk selv, var at Games Workshop kuttet bort noe sånt som 60% av contentet bare for å slippe spillet. De fleste kompisene jeg har som spilte det (og sluttet etter ikke alt for lang tid) mente det var litt for upersonlig og mye av levlingen baserte seg rundt "vepsetaktikk" pvp. Jevnt over klaget de også mye på uferdige animasjoner og litt dårlig flyt.

Flere av de samme folka klaget veldig over at AoC var "grønt og brunt". Det var vel ganske lite turkis og rosa i epoken Hyboria skal forestille, så det slo jeg meg fort til ro med. :) Enig med deg om at grafikken ikke er OMG TEH AWESOME!!111one men for mmorpg å være, ser det veldig pent ut. Som tidligere nevnt dro jeg lignelsen til Jan Thomas. Kanskje litt ufint å gå til personangrep på den måten, men uten å nevne for mye, skjønner nok de fleste hva jeg mener allikevel. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes Star Wars virker som det mest lovende av dem. Rett og slett pga folk kjenner den eksisterende historien, og verden er full av fanboys i deres univers allerede.

 

Men jeg er enig i det du skriver, for at de skal ha noen som helst sjangs for å konkurrere med wow, så må de gjøre ting enkelt. Hovedårsaken til at wow stadig plukker opp spillere er at det er enkelt .... uhyre enkelt for casual-gamers å sette seg inn i.

 

Om de klarer det til slutt er jeg heller i tvil om. Jeg har hele tiden sagt at det eneste som kommer til å kunne konkurrere med wow, er en oppfølger til spillet med ny engine, eller andre spill som Blizzard lager som har samme tilhengerskare. (Slutten på wow for min egen del vil mest sannsynlig være Diablo 3 f.eks)

Endret av Fjellsboe
Lenke til kommentar
Jeg synes Star Wars virker som det mest lovende av dem. Rett og slett pga folk kjenner den eksisterende historien, og verden er full av fanboys i deres univers allerede.

 

Men jeg er enig i det du skriver, for at de skal ha noen som helst sjangs for å konkurrere med wow, så må de gjøre ting enkelt. Hovedårsaken til at wow stadig plukker opp spillere er at det er enkelt .... uhyre enkelt for casual-gamers å sette seg inn i.

 

Om de klarer det til slutt er jeg heller i tvil om. Jeg har hele tiden sagt at det eneste som kommer til å kunne konkurrere med wow, er en oppfølger til spillet med ny engine, eller andre spill som Blizzard lager som har samme tilhengerskare. (Slutten på wow for min egen del vil mest sannsynlig være Diablo 3 f.eks)

 

 

Jeg tror Star Wars kommer til å bli skikkelig bra, men WOW er en hard konkurent og det blir vanskelig å ta online tronen fra WOW. Jeg tror det kan bli stort og det kommer nok til å være mange fans som kommer til å prøve det (meg inkludert).

 

Diablo 3 er noe jeg også gleder meg til. Likte diablo 2 og har spilt det en del, men det var en del ting jeg følte kunne vært bedre. Diablo 3 har rettet på de feilene så vidt jeg har sett og jeg gleder meg sykt til å se det ferdige resultatet og ikke minst prøve d :cool:

Lenke til kommentar

40K Online er det eneste kommende online spill som jeg synes har det minste potentsiale til å være interessant. Alt annet er blitt gjort tusen ganger allerede.

 

Riktignok er det faen meg på tide Darkfall kommer ut og gir oss mer sandbox PvP enn bare EVE og UO FFA-server, men sånn bortsett fra det... meh.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...