Gå til innhold

LG W2600HP-BF (S-IPS) - noen som har denne , - nyttige erfaringer?


gammelost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan jeg bekrefte da ja.

 

Kanskje jeg bare burde gå for en ny LG da.. :o

 

 

ja....det tenkte jeg også...en liten stund....dette til tross for ganske suspekte forhold jeg har snust opp etter jeg fikk en W2600HP-BF som hadde:

 

- 1 hot-pixel (rød)

 

- ekstremt og ujevnt "backlight bleed", så sterkt i et hjørne at det viste seg både i spill og på desktop selv ved moderat lysstyrke, ble en snodig speil-effekt jeg har sett på dårlige HT panel sett fra skrå vinkel...

 

- "blå ut mot venstre kant", muligens slik som uberowo sin

 

- dessuten synes jeg panelet var av en rar kvalitet, som om "glasset" hadde en "ru" overflate e.l., jeg synes uansett å få øye på støv/korn e.l i glasset...

Snodig, vanskelig å forklare og sist men ikke minst...irriterende...

 

...for bak alt dette var det såvisst et meget godt bilde.

 

Så til det suspekte:

 

Jeg tok for gitt at LG fortsatt hadde Zero Bright Pixel Warranty på "HD-monitorer".

Netshop (spørsmål og svar-siden/pixelfeil) linker imidlertid til et ur-gammelt dokument hos LG:

http://nordic.lge.com/sv/download/product/1114771028945_01_LG%20Pixelfel%20Policy%20050429.pdf ://http://nordic.lge.com/sv/download/p...29</i></b>.pdf ://http://nordic.lge.com/sv/download/p...</b>.pdf ............ :hmm:

 

Jeg satt derimot på dette dokumentet, som er av langt nyere dato:

LG_Pixelfel_Policy_081112.pdf

 

så..., når jeg ringer LG support for å snakke om denne Zero Bright Pixel policy'n så bekrefter vedkommende umiddelbart at den er gjeldende, og hiver seg rundt for å finne et oppdatert dokument som bekrefter dette. Vedkommende ble selv overrasket og var tydelig veik i stemmen når han fortalte at Zero Bright Pixel warranty'n utløp på mange, muligens ALLE LG pc-monitorer den 01.06.2009:

LG_Pixel_Policy_2009_06_01.pdf

 

I mitt stille sinn ble jeg rasende over at et slikt dokument ikke hadde blitt publisert på LG sine sider, og jeg aner naturligvis en forbindelse med at bl.a. W2600HP-Bf har vært utilgjengelig på markedet(holdt tilbake?) en periode, dette i samme vending som den "fortsatt er under produksjon"....

 

LG norge sine garanti sider er og har lenge vært nede grunnet oppdatering...

LG sverige/garanti prater kun om zero bright pixel garantien til div TV'r, som fortsatt ER gjeldende.

 

 

men...,tenk hva dere vil, jeg...er uansett FERDIG med LG Corp. og alle deres produkter !!!

 

Hva som skjedde med min LG:

Jeg sendte bilde av panelet(backlight bleed) til LG-support og en "spesialist" bekreftet den som DOA..., returnerte skjermen til netshop på angrefrist/RMA.

Ville bare være sikker på at den ikke ble solgt som demo e.l., litt nestekjærlighet bør man jo praktisere :!:

 

Var på elkjøp i dag og handlet HP w2448hc, fikk den til internetpris.

Så, med helt andre forventninger enn jeg hadde til W2600HP-BF er jeg allikvel ganske fornøyd. Finnes selvsagt bedre 24" til en noe rimeligere penge.... + ubekreftede datoer....venting venting venting...porto og evt returporto...

Såhhh....jeg skulle ha skjerm på timen, og tror jeg gjorde en god handel etter forholdene ;) hehe

Har en HP w2207h fra før av, så overgangen var jo ikke enorm, men litt bedre fargegjengivelse og respons. Så faktisk 1 stk en LG W2600H (HT) på elkjøp, tagget "utgått"...sto til kr 2900...

 

Dessuten, 30 dagers åpent kjøp rett borti gata, knuuuuuser 14 dagers angrefrist....porto....telefoner....e-post...m.v. :)

 

Så, da får jeg kose meg med den til man ser hvordan det går med Dell UltraSharp 2410W/2710W

 

Min anbefaling til dere med en W2600HPBF full av lyter, sende den i retur og vent på "neste tog" !

Endret av flu
Lenke til kommentar

Uff da. Jeg som akkurat bestilte en ny skjerm fra Netshop.. :o

 

Med angrefristen behøver du strengt tatt ikke begrunne hvorfor du returnerer skjermen. Så, selv om det ikke akkurat er spesielt artig å mase med retur, er det heller ikke så voldsomt problematisk hvis du kan overse den turen på postkontoret.

 

Jeg vurderte også å vente på Dell, men jeg tviler meget sterkt på at de har vektlagt responstid og input lag. Dells modeller har jo tvert imot blitt treigere og treigere med tanke på de faktorene.. (Jeg har etpar 2407'er nå med average input lag på 23ms eller noe slikt.. mens 2408 har omtrent det dobbelte og 2709 ennå mer..)

 

That said: LG får kun en sjanse til. :D Om den neste ikke er bedre blir det venting på meg også.. Ny Eizo og nye Dells, samt kanskje noen skikkelige reviews av de nye WUXi2 skjermene til NEC..

Lenke til kommentar

Da ble det ikke ny skjerm på meg fra Netshop, og kan med stor sikkerhet si at jeg aldri kommer til å handle med de rotekoppen der flere ganger, makan til behandling har jeg ikke vært borte i før.

 

Det hele startet med at jeg bestilte skjermen sist i Juni og fikk den tilsendt 2 Juli, skjermen kom til stor glede og da jeg fikk den hjem så jeg at Panelet var sprukket/knust. Ringte dem umiddelbart tilbake og forklarte hvordan forfatning skjermen var i og det gikk ikke mere enn 1t før den var i retur.

 

Netshop lovet rask behandling og skulle selvfølgelig sende meg en ny så snart de fikk inn flere, flott tenkte jeg og ble glad for det. De fikk returskjermen inn på Mand. så jeg ringte dem for å høre hvor raskt de ville behandle dette. Skjermen var da til testing og alt skulle vært klart.

Men hørte ikke et ord fra dem, og ringte ca. 1 uke senere da jeg så at de hadde begynt å sende ut skjermen til andre. Da hadde jeg ikke hørt et ord om Rma`en og heller var ikke noe registrert på kontoen min om dette selv om de satt på mine 5000,-.

 

Så jeg måtte spørre retur hvorfor de ikke hadde satt meg opp på ny skjerm, "åja jeg ville ha ny skjerm fikk jeg til svar". Det lå med i Rma skrivet at jeg ønsket det. Plutselig havnet jeg bakerst i køen på skjermen, og sendte mail der jeg lurte på hvorfor ting tok tid den 15/7. Fikk aldri svar på mailen.

Ringte dem på nytt igjen nå Mand der jeg på nytt lurte på om de ikke skulle få flere inn, joda det skal vi, "ringer deg tilbake om litt etter at jeg har sjekket status" sa dem.

 

Joda den skulle komme inn 5/8 og de skulle sende den snarest fikk jeg bekreftet. I dag ringte jeg da jeg så de hadde satt ned prisen og så at de fremdeles hadde 20+ reg. på fjernlager noe de hadde ligget inne med i snart 14 dager. Fikk til svar at de visste ikke når de skulle få den inn lengre, og da ba jeg om å få pengene i retur. Heller ikke det gikk knirkefritt og de ba om å få ringe tilbake senere, og de ringte etter 1600 og lurte på om det ikke var andre varer jeg kunne tenke meg ..... Pengene sa jeg.

 

Så slik jeg har opplevd Netshop har jeg kun fått info når jeg har ringt, og blitt lovet og lyvet for siden dag 1, skal prøve å få tak i skjermen fra en annen plass over helgen, så vil det vise seg hvordan det går.

 

Ble Off Topic men jeg kjenner frustrasjonen etter alle lovnader. :(

Lenke til kommentar

Til "vi" som har skjermen her inne =)

 

Hva med å dele litt settings?

 

Jeg sliter litt med å finne rød fargen. I mitt tilfelle er den litt vel rosa/rød.

Heller mer mot rosa, enn rødt i fleste tilfeller.

 

Sitter med:

 

Mode: Normal

5000k

10 Bright

70 Contrast

R: 43

G: 39

B: 50

Gamma: 0

 

Er ikke helt fornøyd enda. Synd ikke LG forteManager fungerer i Windows 7!

Lenke til kommentar
Var da voldsomt.. Så Netshop har faktisk ikke skjermen tilgjengelig til tross for at de påstår det? :o Jeg bestilte en ny en der igår.. Kanskje bare avbestille og kjøpe fra Amentio igjen da? :D

 

Før jeg avbestillte hos netshop stod det 19.08.09 som ubekreftet ankomstdato på bestillingen...

 

Snakket med Amentio på nå tirsdag, i deres tilfelle sendes skjermen direkte fra fjernlager med budbil, det ble påstått levering innenfor 2-4 dager...

Lenke til kommentar
Ble Off Topic men jeg kjenner frustrasjonen etter alle lovnader. :(

 

jeg synes at kjøpsopplevelsen vedr. denne skjermen bør følge denne tråden,

særlig med tanke på at tilgjengelighet bør defineres som en del av produktet.

 

Hvis en skjerm er DOA synes jeg også det er fint å ha med RMA erfaringer på det i tråden, men kun fordi man tydeligvis må bestille denne skjermen en to tre ganger før før man får et fungerende eksemplar :rofl:

 

 

Jeg sendte min skjerm i retur på en fredag, og hadde penger på konto påfølgende tirsdag....

Jeg kommer til å fortsette å handle med netshop, men vet hvordan man skal gå frem for å få rask behandling vedr. problemer. Det å sende e-post for kommunikasjonens skyld er dødfødt, og fungerer heller som evt. bevisførsel hva angår saken.

 

Man må ringe, OFTE !!!!

 

 

Grunnet MIN opplevelse av LG produkter vil jeg inntil videre forbinde "LG" til karaktersetting ved barne og ungsomskolen :whistle:

Endret av flu
Lenke til kommentar
Da er skjerm nr.2 på tur, den ble bestilt fra Multicom tidligere denne uken. Krysser fingre og armer at det ikke er noen problemer med denne også. :-)

 

Det gjør vi! Synd å lese at folk har hatt problemer, må bare gni det inn litt.. fordi min er 100% perfekt. Uff, nå var jeg slem her =)

Lenke til kommentar
Hva synes du om dinskjerm så langt, tenker da på spill og film? Min kommer primært å bli brukt til film og noe spilling av og til.

 

Jeg har alltid eid en TN panel basert LCD skjerm. Jeg skal aldri tilbake dit!

 

I spill har jeg aldri sett så bra og levende/naturlige farger, vel kanskje da jeg hadde en CRT 19 for mange år siden. Tror til og med at denne LG'n er way bedre i dag. Lykkelig =)

 

Til film gjelder det samme. Svart, er faktisk svart. Jeg har 0 backlight bleed!

Dette er kanskje en dårlig sammenligning men jeg er en Star Trek fan. Har fulgt med på nesten alle seriene, unntatt den originale. TNG og Voyager er begge komprimert til 350mb avi filer. På min gamle LCD TN panel skjerm fra BenQ var fargene og sort, skikkelig blasse og grå. Denne LG skjermen har snudd alt opp ned. Svart er igjen svart, og fargene føles mer livlig.

 

Tørr ikke tenke på hvor bra en dvd/bluray film blir på denne skjermen. Gleder meg!

 

Fy fader jeg er glad den SL F-Siemens skjermen jeg måtte sende tilbake (hele to ganger!!) til slutt ble returnert og kreditert tilbake til meg. Ventet i 3mnd på den, og nå er jeg lykkelig at jeg måtte det! Stor takk til Netshop for hjelpen!

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Da er skjerm nr.2 på tur, den ble bestilt fra Multicom tidligere denne uken. Krysser fingre og armer at det ikke er noen problemer med denne også. :-)

 

 

lykke til Robin B, jeg avbestillte min "nr 2" og går heller for Dell UltraSharp U2410 :p

 

se her :whistle:

 

Ja er ikke skjerm nr.2 perfekt går den strake veien i retur, synes personelig at 24" er for lite derfor så ble det en 26" på meg dennne gangen. Men blir spennende og se hva Dell sin 2710 har av spec. :)

Lenke til kommentar
Her sitter jeg med en 30" Dell og synes denne er for stor :p

Var digg i begynnelsen, men etterhvert innså jeg at jeg ikke trenger så høy oppløsning til det jeg driver med. En 26" med 1920x1200 må da være nesten perfekt. Blir ikke tekst passe stor og lettleselig på en slik da?

 

..jeg uansett synes 26" ble for stort, sitter veldig nær skjermen.

Har en HP 24" 1920x1200 hjemme på prøve. (elkjøp) :whistle:

 

Men, 1920x1200 på 24" gir vel høyere pixeltetthet og skarpere bilde enn samme oppløsning på 26" ?

 

Kom forresten over en hendig liten aplikasjon: MonitorInfoView v1.03.

Den gir bla. informasjon om "manufacture week" på alle skjermer installert på systemet, både nåværende og tidligere...

 

Må si jeg stusset litt nå jeg så at det W2600HPBF-eksemplaret jeg hadde i hus etpar dager mot slutten av forrige mnd faktisk ble produsert så tidlig som uke 9/2009. Noe som styrker min misstanke om at bla. W2600HPBF ble holdt tilbake fra markedet til zero-dead-pixel garantien til LG i stillhet i utløp den 01.06.09...

Det jeg forstår ut av tidligere innlegg i denne tråden er at skjermen var borte fra markedet i overgangen fabruar/mars-09 og ble ikke "tilgjengelig" igjen før begynnelsen av juli-09...

 

IPS paneler har 2 transistorer pr pixel, noe som dobler sjansen defekte pixler.

Greit nok at det er topp med flere ips-skjermer, men feilrate i produksjon bør belastes produsent og ikke oss forbrukere. Jeg synes absolutt high-end(ips) skjermer bør ha zero-dead-pixel-garanti. Denne tur-retur (angrefrist) trafikken på ips paneler med døde pixler er ingen tjent med. I land som ikke har vår fordelaktige angrefrist ender det opp i en haug av dårlige brukererfaringr på nett. Bransjen burde fatte at vi som er ute etter high-end paneler ikke finner oss i døde pixler. Takk og pris for at Dell har skjønt det !

 

 

Hadde uansett vært artig med tilbakelemldinger på produksjons-uke vs. kjøpsdato på flere W26000HPBF skjermer.

Endret av flu
Lenke til kommentar
jeg synes 26" ble for stort og har fundert litt på om 1920x1200 på 24" gir høyere pixeltetthet og skarpere bilde ?

Det tror jeg ja. Men en 26" vil man sette litt lenger unna der du sitter enn en mindre skjerm, så bildet blir nok skarpt vil jeg tro. Min 30" er så diger at jeg må ha den et godt stykke inn på skrivepulten, men da vil jo liten tekst bli vanskeligere å lese. Altså teksten er skarp og fin, men man må konsentrere seg mye mer. Kan bli litt slitsomt. Har man så høy oppløsning som 2560x1600 og mange vinduer på skjermen så blir man mer distrahert enn en mindre skjerm med lavere oppløsning. Gjelder å finne en mellomting tror jeg, og 1920x1200 holder i massevis for de fleste.

 

Faktisk ville 1680x1050 være mer passe på en 23/24 tommer enn det 1920x1200 er. Men på en 26" så vil jeg tro at 1920x1200 er perfekt. En 24" er stor nok for meg...30" blir liksom et monster :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Fikk frem uke 5 i 09 på min skjerm. Heldigvis var jeg heldig med zero feil!

Fikk også opp en annen int detalj. BenQ driverne mine ligger fortsatt inne....

 

At det var uke 5 er jo litt morsomt, spesielt med tanke på at LG sa at de var manko på skjermer i august, og at neste forsyning kom så fort de hadde tilgjengelig. Skjermen min (og din) burde jo ha noe rundt uke 25-35

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...