Gå til innhold

LG W2600HP-BF (S-IPS) - noen som har denne , - nyttige erfaringer?


gammelost

Anbefalte innlegg

Jeg mailet til Netshop og fikk beskjed om at denne skjermen er utgått, jeg kommer nå til å satse på Fujitsu Siemens sin nye Eco-serie.

 

Leste om dem på Prad, ser bra ut, fint å kunne velge mellom 24" og 26" i 1920x1200.

26" ca lik pris som W2600HPBF...

Average input lag på 28ms / 2 frames.

Ingen pixelgaranti...

 

Hvem leverer panel til disse skjermene mon tro...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye lesing i div forum har jeg sett at det er store eksempelvariasjoner både på LG2600HPBF og Dell U2410. Mye og/eller ujevnt baklys, fargetint og/eller ujevnheter i farge.

Hva angår død eller stuck pixel er ikke dette er problem med Dell Ultrasharp/service/bytte.

Men, slik det er ut i ettertid, har LG avsluttet en Zero-Dead-Pixel garanti i forkant av at omtalt skjerm fases ut....

 

Dette med blødende baklys skal etter hva jeg har forstått være en ekstra stor utfordring på IPS-panel generellt.

 

LG leverer IPS panel til begge skjermene,men av ulik type/sortering.

Henholdsvis S-IPS og H-IPS. Det er store eksempelvariasjoner på begge typer panel.

 

Jeg har ikke funnet informasjon på hvem som leverer panel til P24W-5 ECO IPS...

(produseres i 22",24",og 26")

 

Slik jeg forstår det av denne siden(siste post) gir Fujitsu Siemens skjermen også fra seg litt støy/dur...

 

Før det er bekreftet en hel del om denne skjermen ville jeg uansett handlet av en leverandør som ikke er vanskelige vedr. retursaker...

Lenke til kommentar

Så lenge varen blir returnert plettfri med all plastik/papirer/kabler og innpakning skal ingen være vanskelige ved angrefrist...

 

Det som muligens varierer er rutiner(tidspunkt) for tilbakebetaling av et evt. beløp,

en rutine som kan sjekkes opp i forkant av et evt. kjøp med økonomiavdeling e.l.

Lenke til kommentar
Etter mye lesing i div forum har jeg sett at det er store eksempelvariasjoner både på LG2600HPBF og Dell U2410. Mye og/eller ujevnt baklys, fargetint og/eller ujevnheter i farge.

Hva angår død eller stuck pixel er ikke dette er problem med Dell Ultrasharp/service/bytte.

Men, slik det er ut i ettertid, har LG avsluttet en Zero-Dead-Pixel garanti i forkant av at omtalt skjerm fases ut....

 

Dette med blødende baklys skal etter hva jeg har forstått være en ekstra stor utfordring på IPS-panel generellt.

 

LG leverer IPS panel til begge skjermene,men av ulik type/sortering.

Henholdsvis S-IPS og H-IPS. Det er store eksempelvariasjoner på begge typer panel.

 

Jeg har ikke funnet informasjon på hvem som leverer panel til P24W-5 ECO IPS...

(produseres i 22",24",og 26")

 

Slik jeg forstår det av denne siden(siste post) gir Fujitsu Siemens skjermen også fra seg litt støy/dur...

 

Før det er bekreftet en hel del om denne skjermen ville jeg uansett handlet av en leverandør som ikke er vanskelige vedr. retursaker...

 

IPS er vel LG sin teknologi, så er nok ingen andre enn LG som lager dem.

 

Samme med at PVA kun lages av samsung.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jepp har lest litt om den, men så ser jeg på regnestykkene. Og den vil ha høy ppi og liten tekst, noe som er en ulempe. Siden den er 16:9 er det også en ulempe med tanke på jobbing vertikalt (joda, enkelte mener vel at 1440 er bra nok uansett). Men på grunn av 16:9 er den faktisk høyden på skjermen ikke mer enn høyden på en 24.5" 16:10 skjerm. Og når jeg punger ut såpass så vil jeg faktisk ha noe optimalt, for min del så må jeg ha midt på treet ppi, og jeg foretrekker en 16:10 arbeidsflate (selv om en stor nok skjerm vil kunne oppveie for dette).

Lenke til kommentar
Hmm... 30" er fremdeles perverst dyrt. Jeg skal ikke nekte for at jeg har siklet etter en i flere år, men de ligger fremdeles over 10k og ser ikke ut til å røre seg en millimeter i pris. :realmad:

 

Er det noen TN skjermer på 26" og større som har bedre farger og innsynsvinkel enn resten?

 

Fujitsu Siemens Scenicview P26W-5 Eco

 

26" S-IPS ca kr 5300

 

https://prisguiden.no/produkt/102400

 

test på 24" med samme skjerm/panel/teknologi/

 

http://www.prad.de/en/monitore/review/2009...fsc-p24w-5.html

Endret av flu
Lenke til kommentar

Somaliske pirater har kapret hele lasten med IPS-paneler, er redd for at det er deler til et topp hemmelig våpen som CIA har utviklet, og har senket hele driten.

 

Eller noe lignende.

 

Edit: Kan nevnes at det er to varianter av Eco-en, en xxxxx-140 og en xxxx-150 (modellnummer). Jeg bestilte 150, det var den som var utgått. Kan hende 140 fins fremdeles, men det hadde gjort seg å få vite om forskjellene...

Endret av SiegHallo
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med disse skjermene? Er det jeg får opp i prisguiden på 26" og større. Se bort ifra 1920x1080 modellene (og de lcd tvene som har sneket seg inn der...). Jeg skal ha 1920x1200.

 

Edit: Ser at det bare er et par av dem som føres av andre sjapper enn svindelforetaket Pixmania, derfor linker jeg skjermene som er aktuelle individuelt istedet:

 

Fujitsu-Siemens Amilo SL 3260W

LG W2600H

ASUS 26"Wide LCD VW266H

ASUS 26"Wide LCD VK266H

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen andre her som har denne LG W2600HP-BF og har problemer?

Jeg har hatt den inne på service hos infocare to ganger nå og må inn igjen. Den blir rett og slett svart. Power lyset/led kommer og baklyset tennes i ca. 0.5 sek og så slukker igjen og forblir svart. De har byttet power og hovedkortet men som sakt blir dette 3. gangen jeg sender den inn. Frustrerende da det ellers er en flott skjerm!

 

Noen som opplever det samme? Eller har tips til hva det kan være?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...