Gå til innhold

LG W2600HP-BF (S-IPS) - noen som har denne , - nyttige erfaringer?


gammelost

Anbefalte innlegg

Mulig pikselfeilen sitter i kamera? Eller at den røde pikselen flimrer så du ikke ser den med det blotte øye?

 

Uansett, ser du den ikke uten kamera så er det vel ingenting å syte over. Blir en slik skjerm på meg og til min nye maskin om en måneds tid eller så. Er noe dritt å planlegge flytting og innkjøp av maskin samtidig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja klarer ikke å finne den uansett hva jeg gjør så den plager meg ikke. :) Ellers når det gjelder instillinger av skjermen så bruker jeg brightnes : 25 og contrast : 70, har ikke rørt farge instillingene på skjermen men brukt Monitor Calibration til å kalibrere fargene, men vil si at de er godt innstilt fra fabrikk. Ellers så har jeg sendt mail til LG med spørsmål om denne har kommet ut i Rev.3, så kommer tilbake til det så snart jeg har fått svar.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Hvilken verson bruker du av ForteManager?

 

Prøvde meg med nyeste til både Vista og Vista 64.

Innstallering går fint, men funksjonene(ikonene) i ForteManager vil bare ikke virke. Ikke at jeg trenger de veldig, men ForteManager har noen innstillinger skjermen ikke har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I følge meg:

 

Ja, meget fornøyd. Skjermen er helt fantastisk bra og funker bra til alle formål. Det er ingen her som har sprikende erfaringer mtp denne _skjermen_, den er verdt hver krone. Det noen har opplevd er defekte skjermer og/eller dårlig service fra butikken, som førte til lange ventetider.

 

Jeg vil nå tippe all ventetiden er over siden skjermen er på lagrene rundt omkring, så hvis den skulle bli skadet i frakta kan den erstattes raskt. (anbefaler å hente den selv hvis mulig)

 

Og servicen til butikken kan være et problem, men en annen diskusjon.

 

Så mitt råd er å kjøre på med bestillingen. Hvis du skal ha en stor skjerm (26") med et panel for ekte mannfolk (S-IPS) er denne skjermen overlegen i forhold til pris. Den står også meget godt opp mot langt dyrere alternativer.

 

;)

Lenke til kommentar
I følge meg:

 

Ja, meget fornøyd. Skjermen er helt fantastisk bra og funker bra til alle formål. Det er ingen her som har sprikende erfaringer mtp denne _skjermen_, den er verdt hver krone. Det noen har opplevd er defekte skjermer og/eller dårlig service fra butikken, som førte til lange ventetider.

 

Jeg vil nå tippe all ventetiden er over siden skjermen er på lagrene rundt omkring, så hvis den skulle bli skadet i frakta kan den erstattes raskt. (anbefaler å hente den selv hvis mulig)

 

Og servicen til butikken kan være et problem, men en annen diskusjon.

 

Så mitt råd er å kjøre på med bestillingen. Hvis du skal ha en stor skjerm (26") med et panel for ekte mannfolk (S-IPS) er denne skjermen overlegen i forhold til pris. Den står også meget godt opp mot langt dyrere alternativer.

 

;)

Takk for svar :) Har nå bestilt skjermen hos Netshop. Ba dem pakke den godt inn og det skulle de gjøre. Har aldri opplevd annet enn suveren service på Netshop. Kanskje derfor jeg har lagt igjen langt over 200 000 der de siste 5 årene :ermm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
I følge meg:

 

Ja, meget fornøyd. Skjermen er helt fantastisk bra og funker bra til alle formål. Det er ingen her som har sprikende erfaringer mtp denne _skjermen_, den er verdt hver krone. Det noen har opplevd er defekte skjermer og/eller dårlig service fra butikken, som førte til lange ventetider.

 

Jeg vil nå tippe all ventetiden er over siden skjermen er på lagrene rundt omkring, så hvis den skulle bli skadet i frakta kan den erstattes raskt. (anbefaler å hente den selv hvis mulig)

 

Og servicen til butikken kan være et problem, men en annen diskusjon.

 

Så mitt råd er å kjøre på med bestillingen. Hvis du skal ha en stor skjerm (26") med et panel for ekte mannfolk (S-IPS) er denne skjermen overlegen i forhold til pris. Den står også meget godt opp mot langt dyrere alternativer.

 

;)

Takk for svar :) Har nå bestilt skjermen hos Netshop. Ba dem pakke den godt inn og det skulle de gjøre. Har aldri opplevd annet enn suveren service på Netshop. Kanskje derfor jeg har lagt igjen langt over 200 000 der de siste 5 årene :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg har nå mottatt en ny skjerm, etter å ha returnert den første pga litt fargeproblemer, også denne fra Amentio. Den nye skjermen har ingen problemer, ergo er jeg dermed nå meget fornøyd med en glimrende skjerm. Håper de har vett på å ta med en hdmi tilkoblimg neste gang dog. :D

 

er strengt tatt ingen forskjell på DVI og HDMI, untatt lyd på hdmi! Men høytaler i skjerm er ingen luxus lengre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Flu sa:

- ekstremt og ujevnt "backlight bleed", så sterkt i et hjørne at det viste seg både i spill og på desktop selv ved moderat lysstyrke, ble en snodig speil-effekt jeg har sett på dårlige HT panel sett fra skrå vinkel...

 

- blå ut mot venstre kant

 

Jeg fikk skjermen i går og ble veldig missfornøyd :cry: .Kan konstatere akkurat samme feil.

Jeg tok den akkurat tilbake i esken, og i morgen det blir angrerett hos netshop.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Flu sa:

- ekstremt og ujevnt "backlight bleed", så sterkt i et hjørne at det viste seg både i spill og på desktop selv ved moderat lysstyrke, ble en snodig speil-effekt jeg har sett på dårlige HT panel sett fra skrå vinkel...

 

- blå ut mot venstre kant

 

Jeg fikk skjermen i går og ble veldig missfornøyd :cry: .Kan konstatere akkurat samme feil.

Jeg tok den akkurat tilbake i esken, og i morgen det blir angrerett hos netshop.

 

...kjedelig da, virker som flere her har fått gode LG-skjermer !

Mitt LG-eksemplar hadde overnevnte feil OG en stuck-pixel.

Ble bekreftet som DOA av LG-tekniker. I slike tilfeller bør det være slik at man ikke betaler porto noen veier...

 

Jeg trakk et godt Dell U2410 "lodd", er storfornøyd med skjermen !

Dette selv om mange har hatt problemer med denne også.

 

LG leverer panel til begge skjermene......... Be aware, og send i retur til man får et godt eksemplar eller ikke gidder mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...