Gå til innhold

Formel 1 2009!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er Formula 1? Formula 1 er Ferrari. At Ferrari vil trekke seg på grunn av disse reglene, samtidig som det sikkert har med reguleringene i 2009 også, vil jeg tro, mener jeg er smålig. Det er typisk at "den beste spilleren som spiller på alle middler" plutselig ikke får bruke alle middler lenger, men havner på ca samme nivå som mange av de andre, da vil de ikke leke lenger. Samtidig som de ikke har fått den starten på 2009 som de sikkert ønsket.

Lenke til kommentar
Hva er Formula 1? Formula 1 er Ferrari. At Ferrari vil trekke seg på grunn av disse reglene, samtidig som det sikkert har med reguleringene i 2009 også, vil jeg tro, mener jeg er smålig. Det er typisk at "den beste spilleren som spiller på alle middler" plutselig ikke får bruke alle middler lenger, men havner på ca samme nivå som mange av de andre, da vil de ikke leke lenger. Samtidig som de ikke har fått den starten på 2009 som de sikkert ønsket.
De er nok ganske bitre på at det ikke lengre er slik at man kjøper seg til seier, men heller er avhengig av gode ingeniører om bord. Reguleringene for 2009 var jo delvis vellykket. Slicks, mindre testing utenfor treninger, ingen traction control osv = win! KERS, turtallssperre = fail.

 

Det at F1 blir regulert under misnøye blant de fleste er ikke noe nytt, men her holder jeg litt med Ferrari må jeg innrømme. F1 skal være beinhard motorsport, ikke sosialistisk inkluderingspolitik (satt på spissen :tease: )

Lenke til kommentar

Ferrari sin uttalelse er jo bare politikk. Sjansen for at de ikke kommer til å være med neste år er mikroskopisk liten.

 

Reglene for 2010 er jo helt latterlige. F1 med to forskjellige regelsett er på ingen måte noen god idé. Noen må banke litt vett inn i skallen på Bernie og Max, og det er akkurat det Ferrari prøver på her.

Lenke til kommentar

Altså, jeg tviler ikke på at de som sier de tenker på å slutte hvis reglene ikke endres, faktisk gjør det hvis reglene ikke endres.

 

Men det er ikke i noens interesse at bilfabrikantene stikker fra F1. De gir sporten troverdighet (spesielt Ferrari, kan du tenke deg Jean Todt Racing?).

 

FOTA og Mosley må prate sammen, og Bernie må slukke brann. Han er flink til det. Mosley er bad cop, Bernie er good cop.

Lenke til kommentar
Finnes det egentlig noen kanaler som vise noe fra treninga?

Trodde Viasat Motor viste alt.

 

BBC viser alt i Storbritannia, og du kan følge med på live timing på www.formula1.com, bare lag konto og kjør. Funker bra, du ser samme bildet som folk ser i depotet og som kommentatorene ser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...