Gå til innhold

Formel 1 2009!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ER DET MULIG?? Hvordan og hvorfor hadde ikke Felipe nok drivstoff? Var det meninga han skulle ha et stopp til, men slik ble det ikke fordi han hadde en go posisjon?

Gikk noe galt under påfyllinga, fikk ikke alt som sku inn inn. Synd han ikke backa opp tidligere og fikk plassen forran Alonso, menmen.

 

Bra kjørt av av begge Brawn bilene, synd Barrichello ikke fikk seiern men, det var langt ifra en ufortjent seier til Button.

 

Edit: Oh, Massa fullførte ikke faktisk, for sta da altså :p

Endret av Sink
Lenke til kommentar
BBC er veldig nær å ha en perfekt F1-dekning. Hadde de bare fått bytta ut Jonathan Legard med en som faktisk hadde peiling på F1, og som var entusiastisk, hadde det blitt perfekt.

Legard er entusiastisk og kan noe om F1, problemet er bare at han er vant med radiokommentering. Han sitter å forteller oss hva som skjer på skjermen som om vi ikke kan se det.

 

Brundle er fantastisk, Legard må venne seg av med radiopratet; på radio kan det jo ikke være noe "dead air", altså noen må si noe hele tiden.

 

Ferrari driter seg ut igjen, det begynner å bli en vane for dem nå.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Har ikke noe problem med radiokommentarene, er av og til vanskelig å identifisere bilene i farten og da er det helt greit. Det samme går hvis jeg driver med noe annet mens jeg ser på, småkikker på forum eller noe slikt, får alltid en trang til å fyre opp et bilspill når jeg ser F1 og da er radiokommentarene geniale.

 

Klønete gjort av strategisten til Massa i går, synes synd på Felipe i går, kunne ikke defende 3 plassen pga han måtte spare drivstoff til å komme seg i mål. Button er virkelig on a roll nå, skal si Brawn GP har hatt en knallstart! Kan vel begynne å øyne sammenlagtseier i både fører- og fabrikkmesterskapet nå :p

Lenke til kommentar
Legard er entusiastisk og kan noe om F1, problemet er bare at han er vant med radiokommentering. Han sitter å forteller oss hva som skjer på skjermen som om vi ikke kan se det.

 

Brundle er fantastisk, Legard må venne seg av med radiopratet;

 

ehhh.... iogmed sendingen også går ut på radio ville vel ikke det være så lurt? ;)

Lenke til kommentar
Legard er entusiastisk og kan noe om F1, problemet er bare at han er vant med radiokommentering. Han sitter å forteller oss hva som skjer på skjermen som om vi ikke kan se det.

 

Brundle er fantastisk, Legard må venne seg av med radiopratet;

 

ehhh.... iogmed sendingen også går ut på radio ville vel ikke det være så lurt? ;)

De har egne radiokommentatorer (Radio5 Live) samt kommentarspor for yngre lyttere. Legard er TV-kommentator nå og trenger ikke prate konstant.

Lenke til kommentar
De har egne radiokommentatorer (Radio5 Live) samt kommentarspor for yngre lyttere. Legard er TV-kommentator nå og trenger ikke prate konstant.

 

 

De har iallfall også andre uten bilder som følger med på sendingen. De har sagt under sendingen at de skal lese opp resultatlisten sålangt for de som følger sendingen fra xxxx siden de ikke hadde bilde. ("Button fastest 1.22.354, Etc).

Så det er tydelig det ikke er bare er folk på fjernsyn som følger med. men mulig det er bare på trening pluss kvalifisering.

Lenke til kommentar
De har egne radiokommentatorer (Radio5 Live) samt kommentarspor for yngre lyttere. Legard er TV-kommentator nå og trenger ikke prate konstant.

 

 

De har iallfall også andre uten bilder som følger med på sendingen. De har sagt under sendingen at de skal lese opp resultatlisten sålangt for de som følger sendingen fra xxxx siden de ikke hadde bilde. ("Button fastest 1.22.354, Etc).

Så det er tydelig det ikke er bare er folk på fjernsyn som følger med. men mulig det er bare på trening pluss kvalifisering.

Jau, tror det er kun på trening og kanskje kvalik også.

Lenke til kommentar
Lukter litt teamordre..

Barichello ble herset rundt av Ferrari som andremann i flere år, Brawn kan ikke gjøre det samme. Rubens vil ha en forklaring av teamet sitt offentlig og har sagt at han ikke kommer til å følge stallordre mer om noe slikt skjer igjen.

 

 

Siste nytt fra Red Bull og Toro Rosso er at de stiller seg bak Toyota med å true å trekke seg fra F1 hvis budsjett-cap'en blir realitet. Synes det er latterlig at F1 blir trekt inn i finanskrise/miljødebatten. Er så grundig lei av sånt for tiden.

Lenke til kommentar
Lukter litt teamordre..

Barichello ble herset rundt av Ferrari som andremann i flere år, Brawn kan ikke gjøre det samme. Rubens vil ha en forklaring av teamet sitt offentlig og har sagt at han ikke kommer til å følge stallordre mer om noe slikt skjer igjen.

 

 

Siste nytt fra Red Bull og Toro Rosso er at de stiller seg bak Toyota med å true å trekke seg fra F1 hvis budsjett-cap'en blir realitet. Synes det er latterlig at F1 blir trekt inn i finanskrise/miljødebatten. Er så grundig lei av sånt for tiden.

 

Er ikke budsjett-cap´en bare bra med tanke på å gjøre F1 mer tilgjengelig? Skal innrømme at jeg ikke vet hva det går ut på annet enn å redusere lagenes pengebruk, men mener det bare er bra for sporten. De siste årene har F1 vært kjedelig, rett og slett. Nå begynner ting å ta seg opp igjen, og for min del er enda flere økonomiske betingelser hjertelig velkomne. Da vil fokuset bli rettet mer mot racing og mindre mot aerodynamiske fordeler osv. Vil også da komme flere team. At Toyota trekker seg samt Ferrari truer med det er vel egentlig mest pga at de har en godt innarbeidet strategi som er basert på høyere kostnader?

Lenke til kommentar
.. jeg vil egentlig si at det er like "kjedelig nå" som før..forskjellen er jo bare at det er andre team som gjrø det bra.. Ok litt closere fighting i svingene..

 

Litt enig der. Får håpe regelen om at man ikke kan fylle på bensin under løpet presser på for litt fler forbikjøringer hvertfall. Ser på F1 for første gang på mange år denne sesongen så vet ikke når de endret kvalifiseringen, men sånn som det er nå er det faktisk veldig spennende å se på. Vil nesten si mer spennende enn selve løpet. Løpet handler jo mer om å forsvare plassen sin enn å ta over.

Lenke til kommentar
.. jeg vil egentlig si at det er like "kjedelig nå" som før..forskjellen er jo bare at det er andre team som gjrø det bra.. Ok litt closere fighting i svingene..

 

Litt enig der. Får håpe regelen om at man ikke kan fylle på bensin under løpet presser på for litt fler forbikjøringer hvertfall. Ser på F1 for første gang på mange år denne sesongen så vet ikke når de endret kvalifiseringen, men sånn som det er nå er det faktisk veldig spennende å se på. Vil nesten si mer spennende enn selve løpet. Løpet handler jo mer om å forsvare plassen sin enn å ta over.

Jeg synes det er bra at de skal avvikle bensinfylling i løpet. Slik det er nå blir hvert stint en sprint, kjør til tomt for drivstoff - fyll opp, skift dekk - kjør til tomt for drivstoff etc.

 

Problemet her er at det som tar lengst tid i det depotstopp er fylling av drivstoff slik at hvis en fører har ødelagt dekkene sine eller har dårlige dekk etc. vil han ikke gå inn for nye dekk før han har brukt en viss mengde drivstoff (dvs. at han kommer i sitt oppfyllingsvindu). Uten bensinfylling i løpet vil en fører kunne komme inn og skifte dekk uten å måtte tenke på drivstoffstrategi, uten å måtte finne ut om han er i oppfyllingsvinduet eller ikke.

 

Om kvalikformatet vil jeg si at det systemet som er nå er mye, mye bedre enn det forrige. Å se bilene kjøre rundt i Q3 bare for å bruke drivstoff var kjedelig og ikke minst uetisk. Det går ikke an å bare kaste bort ressurser på den måten.

 

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg ønsker Q3 skal være når det ikke er bensinfylling i løpet.

 

1) Skal bilene starte Q3 med så mye drivstoff de trenger for å fullføre Q3, observasjonsrunder før løpet, paraderunden og for hele løpet?

 

2) Eller skal de bare deklarere hvor mye drivstoff de skal starte med og så kjøre Q3 med minst mulig drivstoff ergo fortest mulig.

 

1 åpner for at lagene kan gjøre feil med bensinforbrukskalkyler fordi bilen måtte kjøre en ekstra runde i Q3 eller noe sånt.

 

2 lar oss gjenoppleve Q2 og det er jo den heftigste delen av kvaliken nå.

 

Fins det flere muligheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...