Gå til innhold

RAID for dummies og viderekommende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser bedre ut.

Har du PCmark Vantage? Kunne vært interresant å sammenligne HDD score der mellom instillingene. Selve HDD testen tar ikke så lang tid.

 

Mine 4R0 fra SB850 slår dine 8R0 fra 9750 på alt untatt sekvensiell i AS SSD, så det skal være mer ytelse å hente der. Det er nok mulig du tar meg i PCmark, og workstation/fileserver IOmeter configer.

Kunne du kjørt IOmeter testene til Anvil? Jeg har lyst til å se hvordan oppsettet ditt yter der.

Lenke til kommentar

Jeg skal sette opp en hjemmeserver nå.

 

Skal ha 5x2TB Seagate Barracuda disker i RAID 5. og egen SSD til OS.

 

Kommer nok sannsynligvis til å kjøre linux, da jeg har kommet over en guide som skal få dette opp å gå på en ganske grei måte.

 

Men vil dere anbefale å bruke software eller hardware RAID?

Jeg trenger ikke ekstrem ytelse, kommer bare til å ha 1gbit linje ut av serveren, og maks 2 klienter kommer til spille av HD materiale samtidig..

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting.

 

Hvordan er en HPT 2720 forskjellig fra software raid i windows?

 

2720 har ikke XOR prosessor, kun en PCI-e til SATA kontroller. Den bruker tross alt CPUen og RAMen i maskinen. Hvordan kan denne da være bedre enn software raid?

 

Håkki

Lenke til kommentar

Skal sette opp software raid5 i hjemmePCen, og tenkte meg 4x2TB. Jeg vil ha det billigst mulig, og gjør det delvis fordi jeg vil ha én stor partisjon, men også for å få litt bedre ytelse og sikkerhet ved diskfeil, selv om det ikke er essensielt. Hvilken disker kan anbefales som koster lite? Jeg tenker under 800 kroner per disk.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har en god del samsung f4 2tb disker. Er veldig fornøyd med disse og fungerer bra i flere harddiskkontrollere. Har ikkje hatt noe trøbbel med disse. Raske er det også, og ikkje minst BILLIGE!

 

Hva mere kan man forlange av harddisker?

 

Billige og bra :new_woot:

 

 

Lenke til kommentar

Vel, jeg har en god del samsung f4 2tb disker. Er veldig fornøyd med disse og fungerer bra i flere harddiskkontrollere. Har ikkje hatt noe trøbbel med disse. Raske er det også, og ikkje minst BILLIGE!

 

Hva mere kan man forlange av harddisker?

 

Billige og bra :new_woot:

 

 

 

Er det ikke du som pleier å referere til han teppeleggeren din som at en ikke kunne få både billig og bra :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...