Gå til innhold

Den nye sexkjøpsloven


Anbefalte innlegg

Sedelighetspolitiet er tilbake. Det er det som er forkastelig.

 

Når staten kommer å skal legge lover for hva en myndig person og en annen myndig person gjør av seksuelle ting så er det så inskrenkende på personlig frihet at det burde vært opptøyer.

 

Det er nå en ting at dette bare skader de det er ment for å hjelpe, men som en prinsippsak så er det helt sykt. Dette er på lik linje med å forby sex mellom folk som ikke gift, forby homofil sex, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, for all del. Skrev det lenger opp her at om det hadde blitt bordeller ville staten tjent på det, og at det bare er et tidsspørsmål før noen "der oppe" finner ut dette.

 

Men det går mye på penger i Norge...

 

Som poker, hvofor er pengepoker ulovlig i norge?

Kjøp / salg av narkotika

Hjemmebrenning av alkohol

 

Jo, fordi barnevakta ikke har kontroll over det, og kan tjene penger på det.

De vil jo faen meg skattlegge dugnadsarbeid også!

 

Og en annen ting. Hvor blir skattepengene av?

Endret av Clerion
Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på ikke-kommersiell organ-donasjon i forbindelse med trafikkulykker, hjernedøde, eller hvis du gir ei nyre til en syk slektning, men at du liksom kan stikke innom "Kroppsdeler AS" på hjørnet, og selge en nyre eller noe fordi du er blakk.

 

Skal det liksom ikke finnes grenser så lenge "to voksene parter bestemmer selv"?

Lenke til kommentar
Neida, for all del. Skrev det lenger opp her at om det hadde blitt bordeller ville staten tjent på det, og at det bare er et tidsspørsmål før noen "der oppe" finner ut dette.

 

Men det går mye på penger i Norge...

 

Som poker, hvofor er pengepoker ulovlig i norge?

Kjøp / salg av narkotika

Hjemmebrenning av alkohol

 

Jo, fordi barnevakta ikke har kontroll over det, og kan tjene penger på det.

De vil jo faen meg skattlegge dugnadsarbeid også!

 

Og en annen ting. Hvor blir skattepengene av?

Skal man begynne å strekke det slik kan man fortsette med "Om to personer som er uvenner og ønsker å ta livet av hverandre, skal ikke da personen som klarer det gå ustraffet fra det?"

 

Men, en avdeling på sykehus med organer hadde ikke vært for dumt faktisk, om man ønsker å gi bort nyra si bør vel dette være helt i orden spør du meg.

Lenke til kommentar

Det som er mest synd med denne lova er at prostitusjonen no går under jorda slik at det er umogleg å holde oversikt over kva som skjer.

 

Ironisk nok så er det no mykje lettare og drive med menneskesmuglig å tvang sidan du berre kan låse damene inne i ei leiligheit å ta imot kundar der. Når dei stod på gata så hadde vi om ikkje anna oversikt over om noken var kraftig misshandla.

 

Som eg nemte i ein anna tråd om dette evnet på forumet så finner eg det urimelig at det no er forbudt å bytte sex mot vederlag. Vederlag er eit veldig laust begrep som ikkje berre dekker penger, i teorien vil dette bety at om to par gifter seg og den eine har lavare inntekt eller meir gjeld en den andre så kan den med mest pengar bli anmeldt etter denne nye lova.

 

Det som burde vært ulovleg er å selge sex på ein måte som er sjenerande for vanlige folk som er ute å går, samt at pengane skal gå meir eller mindre direkte til selger utan at nokon tar urimeleg mykje pengane.

Lenke til kommentar
Norsk regjering er som en eneste stor barnevakt for folket... ALT som de ikke tjener penger på er ulovlig, det må vi bare innse.

 

Nå må vi snart få inn noen andre enn jævla "alle er like og SKAL være like" Sv.......

Jeg har det fint i norge, du får ta å flytte :).

Sier ALT om dette landet om det er det eneste alternativet (= Trodde vi hadde demokrati jeg?

 

Hva er fint med Norge?

Lenke til kommentar
Men, en avdeling på sykehus med organer hadde ikke vært for dumt faktisk, om man ønsker å gi bort nyra si bør vel dette være helt i orden spør du meg.

Gi bort uten at penger er med i bildet, er noe annet.

 

Hadde det derimot vært tillatt med salg av organer/kroppsdeler, er det nok ikke folk som Rimi-Hagen og Kjell-Inge Røkke du hadde sett på selgersiden (heller som kjøpere), men sosialt utslåtte, folk med gjeldsproblemer osv. Er jo for å forhindre at noen skal måtte ydmyke seg p.g.a. nød at denslags business heller ikke er lov.

 

I likhet med sexkjøp-loven, beskytter slike lover ofte de "svake", og det er bra. Det "tvinger" enkeltpersoner og systemet til å finne alternativer og bedre løsninger.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Jeg har ennå ikke sett en tråd om den nye sexloven i dette forumet

Ikke direkte om sexloven, men fortsatt samme tema: Prostitusjon - Bør det forbys eller istedet reguleres?

 

Tror ikke dette er veien å gå. Prositusjon, som ikke er frivillig, er gjerne en konsekvens av ett andre problemer som tvang (f. eks menneskehandel), narkotika missbruk o.l Da mener jeg at det er de problemene man bør angripe, da tror en reduksjon i prostiusjon vil følge automatisk. Men så lenge det er noen som er villig til å betale for sex så er det nok noen som er villig til å selge. Mener at det vil være bedre å legalisere det, enten via bordeller eller andre registrerte leiligheter. Da bør det være mye enklere å beskatte dette, ha gjevnlige påkrevde legesjekker, bakgrunnssjekker slik at de prostituerte gjør dette av egen fri vilje osv. Tryggere for kjøper, selger og mindre ressurskrevende for samfunnet (i dag er dette "problemet" en ren utgift). Vil også være enklere å oversikt over sex markedet når det er legalisert, enn når det prøver å gjemme seg bort, slik at de problemene som evt oppstår enklere han hanskes med.

 

Følgende gjelder gata prositusjon. Det er positivt at de prosituerte er borte fra gatene, det var greit når de holdt seg til "faste" plasser, da visste man hvor man skulle gå eller ikke gå alt etter behov. Men når de prosituerte begynte å bli mer pågående så velger jeg å se på det som ett problem. Kunder bør oppsøke de prosituerte og ikke motsatt, men tviler ikke på at halliker/bakmenn presser dem til å bli mer pågående/"agressive" for å få inn mer penger. Så det er ikke gitt at det er de prosituerte som er hoved problemet.

 

Skal bli "spennende" å se hvordan situasjonen er om ett år, det er enda fortidlig å si noe om effekten av den nye loven.

Lenke til kommentar

Clerion: Pengespill og alkoholproduksjon er ikke ulovlig men regulert. Regulering brukes mye i Norge og det tjener vi penger på og det er nok sunt. Men forbud er noe annet og det taper vi som regel penger på.

 

Jeg tenker ikke på ikke-kommersiell organ-donasjon i forbindelse med trafikkulykker, hjernedøde, eller hvis du gir ei nyre til en syk slektning, men at du liksom kan stikke innom "Kroppsdeler AS" på hjørnet, og selge en nyre eller noe fordi du er blakk.

 

Skal det liksom ikke finnes grenser så lenge "to voksene parter bestemmer selv"?

 

Vi tenkte nok på det samme der og nei jeg synes ikke det skal være noen grenser i utgangspunktet. De eneste unntakene vil jo være om den ene parten ikke er i stand til å bestemme for seg selv (umyndig, psykisk ustabil, etc). En nyre er i dag det eneste man egentlig kan selge da siden det er det eneste man har to av.

 

Skal man begynne å strekke det slik kan man fortsette med "Om to personer som er uvenner og ønsker å ta livet av hverandre, skal ikke da personen som klarer det gå ustraffet fra det?"

 

Det er jo ikke sammenlignbart. Om to folk vil ta selvmord ilag så må de da få lov til det, men om de vil drepe hverandre så tviler jeg på at de synes det er greit å bli drept selv. Blir bare en tåpelig sammenligning.

 

 

Sier ALT om dette landet om det er det eneste alternativet (= Trodde vi hadde demokrati jeg?

 

Hva er fint med Norge?

 

Ja vi har demokrati i Norge og demokratiet har gitt oss den regjeringen vi har i dag.

 

Hva som er fint med Norge? Hva det er slags absurd spørsmål? Norge er verdens beste land å bo i på så mange måter at det er helt ekstremt. Er bare noen få land som kan måle seg med Norge.

 

Hadde det derimot vært tillatt med salg av organer/kroppsdeler, er det nok ikke folk som Rimi-Hagen og Kjell-Inge Røkke du hadde sett på selgersiden (heller som kjøpere), men sosialt utslåtte, folk med gjeldsproblemer osv. Er jo for å forhindre at noen skal måtte ydmyke seg p.g.a. nød at denslags business heller ikke er lov.

 

Er da nok av drittjobber som folk "ydmyker" seg til å ta fordi de er nødt til å tjene penger.

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar

Når ble det lov å brenne sprit på låven igjen?

 

Og nei, poker om penger er faktisk ikke lov i Norge. Politiet kan når som helst rassere et pokerlag og ta med seg både penger og folk, om det er prioritert er ikke saken.

 

Du bruker så fint ordet "regulering" Om jeg vil lage meg en liter sprit og drikke den, hvorfor skal staten kunne nekte meg det ved å "regulere" forbruket?

Endret av Clerion
Lenke til kommentar
Når ble det lov å brenne sprit på låven igjen?

 

Det har jeg heller ikke sagt. Det jeg sa var at alkoholproduksjon er regulert og ikke ulovlig. Ølbrygging er f.eks lov, mens sprit med sine høye alkoholprosent ikke er lovlig å brygge.

 

Det har også noe med at vi har vinmonopol i norge. Dette regulerer alkoholtilgangen, mens et alkoholforbud ville gjort det ulovlig. Jeg regner med at de fleste er enige at vi er mer tjent på en regulering enn et forbud. Selv mener jeg også at en regulering er bedre enn fritt fram.

 

Og nei, poker om penger er faktisk ikke lov i Norge. Politiet kan når som helst rassere et pokerlag og ta med seg både penger og folk, om det er prioritert er ikke saken.

 

Helt korrekt, ikke-lisensierte pengespill er ikke lovlig i Norge. Dette er igjen en regulering og ikke et forbud. Pengespill er lovlig, men i regulerte former. Jeg er ikke nødvendigvis helt enig at det burde være sånn, men det er nå en regulering og ikke et forbud.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker såklart at datteren min skulle gjøre noe annet enn å være en hore. Men jeg ser ikke at det er noen grunn til å nekte andre å være det. Og det er langt i fra alle horer som har det forfærdelig. Og en legalisering av prostitusjon med bordeller og slikt ville gjøre jobben bedre, mer behagelig, tryggere og mer akseptert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...