Gå til innhold

Den nye sexkjøpsloven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv syns jeg at prostitusjon er totalt forkastelig, så at folk kan bli fengslet for dette plager meg ikke. Man har ingen verdighet hvis man driver med dette; ingen av partene. Det jeg svarte på var hvem som ville få de bedre.

Jeg ser ikke hvordan det å forby noe ved lov "fordi du ikke liker det" er mindre forkastelig.

Lenke til kommentar

Latterlig å forby voksne mennesker å gjøre som de vil med seg selv.

 

Ja så lenge det er frivillig.

 

Å kjøpe sex plager ingen, horer kan være plagsomme, men da får man heller gjøre det forbudt å selge på gata.

 

Noen mener det er forkastelig, dete med horer, kjøp og salg av sex. Javel? Fint at dere er så mye bedre da. Hva er det som er forkastelig egentlig? Det er et serviceyrke som alle andre. Synes ikke staten skal blande seg opp i dette.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle vi legalisere prostitusjon, Joystick?

Bedre kontroll over markedet, mindre fare for sykdommer både for kjøper og selger da man kan få bedre kontroll og mer testing, mer skatteinntekter for bedriften Norge, bakgrunnsjekk av prostituerte er mulig så man vet de gjør dette frivillig, gateprostitusjonen forsvinner, hallikvisksomheten forsvinner, mer press på leiemarked av næringseiendommer, slipper å kriminalisere kundene som ellers er lovlydige personer, sliper å bruke politiressurser på oppfølging av forbudet når vi i utgangspunktet har for lite politi allerede.

 

Jeg sier ikke at de prostituerte skal stille seg ut i vinduer som i Nederland men prostitusjon i kontrollerte former er det nesten kun fordeler med.

Lenke til kommentar
Legaliser bordeller, mer kontroll over et marked som aldri vil forsvinne, mindre traficking.

Det er dette jeg også mener, med tanke på både de prostituertes og kundenes helse og sikkerhet. Sex er et behov alle mennesker har, og etterspørselen vil aldri forsvinne i dette markedet. Til og med i midtøsten, der straffen er dødsstraff, finnes det prostitusjon. Vi blir ikke kvitt det ved å forby det.

 

Lige så. Staten skal vokte den moralen som er allment akseptert.

Å tvinge prostituerte til å gå under jorden med sine bedrifter vil nok øke faren for voldtekter og kjønnssykdommer. Hva er det som er så umoralsk med prostitusjon?

Lenke til kommentar

Okeiokei, mye artige svar ute å går her mener jeg.

 

Sexkjøploven er noe dritt, ikke at jeg kjøper tjenester av prostituerte eller noen gang kommer til å gjøre det. Greit, det er greit å få dem vekk fra gaten, tar seg ikke at det første du opplever når du kommer til oslo er å få tilbud om kjøp av seksuelle tjenester.

 

Men....Hvem taper egentlig på dette? ALLE

 

De som kjøper tjenestene mister tilgang, dette er kanskje folk som er villig til å voldta for å få seg noe.

 

De som selger tjenestene mister inntekten sin (dette er tross alt verdens eldste yrke) De blir nå sendt til andre land med dårligere kår, eller blir tilgjengelige på skjulte markeder der det forekommer mye dritt.

 

Hallikvirksomheten som er den dårlige delen med dette blir fortsatt værende.

 

Staten taper også penger på dette, fordi de faktisk kunne tjent penger på det.

 

Det finnes et svar på prostitusjon i norge og det er bordell... Ordnende former, de som selger har det bra, det blir mindre sykdom, kundene har tilgjengelighet og hallikvirksomheten vil bli borte! I tilegg ville staten sikkert funnet på en "avgift" eller noe så de kunne tjent penger.

 

Vil tippe det blir bordeller i Norge når de riktige folkene får tenkt seg om. Som brennevin. før brennte alle selv og det var helt i orden, så oppdaget staten at, uffda, dette skader jo folk seg på. Da var det totalforbud i noen år, så ble det lovlig igjen, før staten innførte "monopol" på det når de skjønnte at de kunne tjene penger på dette. Blir vel hasj /khatmonopol etterhvert også men dette er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...