Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisnivået er for høyt og de burde levert musikk uten redusert teknisk kvalitet (komprimering med tap).

 

256 kB/s AAC

256 kilobyte per sekund (= 2,028 megabit/s) mener jeg er sløsing med båndbredde og lagringsplass. Med så høy bitrate burde de klart å levere samme kvalitet som CDer.

 

Nei, Apple kommer ikke til å bli min leverandør av musikk med et så dårlig tilbud.

Lenke til kommentar

DRM fritt, er kjempeflott!

Men skal jeg betale for en vare, så vil jeg ikke ha den komprimert / kvalitets redusert, ønsker muligheten for å kunne velge Lossless i iTunes Music Store. Har rippet alle cd platene (ca. 500) via iTunes og brukt "Apple Lossless codec", er kjempefornøyd med det.

Lenke til kommentar
Prisnivået er for høyt og de burde levert musikk uten redusert teknisk kvalitet (komprimering med tap).

 

256 kB/s AAC

256 kilobyte per sekund (= 2,028 megabit/s) mener jeg er sløsing med båndbredde og lagringsplass. Med så høy bitrate burde de klart å levere samme kvalitet som CDer.

 

Nei, Apple kommer ikke til å bli min leverandør av musikk med et så dårlig tilbud.

Det må vel være en trykkleif - 256 kbit/s høres mer rett ut
Lenke til kommentar
Apple kunngjorde også muligheten for å kjøpe sanger og albumer til Iphone uten å måtte være tilkoblet WiFi. Du må likevel være på 3G-nettet mens du handler.

Det ser ut til å fungere med vanlig Edge også. Jeg testet i allefall nettopp ved å kjøpe en låt kun ved Edge-tilkobling (har deaktivert både 3G og Wifi) på min uhackede iPhone 3G, og det funket helt fint, sånn rent bortsett fra at det gikk litt treigt å laste ned låten da. :)

Lenke til kommentar
Prisnivået er for høyt og de burde levert musikk uten redusert teknisk kvalitet (komprimering med tap).

 

256 kB/s AAC

256 kilobyte per sekund (= 2,028 megabit/s) mener jeg er sløsing med båndbredde og lagringsplass. Med så høy bitrate burde de klart å levere samme kvalitet som CDer.

 

Nei, Apple kommer ikke til å bli min leverandør av musikk med et så dårlig tilbud.

Det må vel være en trykkleif - 256 kbit/s høres mer rett ut

iTunes Plus låter er 256kbits/s og kanskje det også er litt sløsing med båndvidde? Jeg hører fra folk som skal ha peiling at i blindtester er det ingen som kan høre forskjell i kvalitet fra 160kbits/s og oppover. Men jeg undres om ikke bredere bånd gjør at equalizere og lignende teknologier får mer spillerom slik at man kan manipulere lyden i større grad uten å forringe kvaliteten?

 

EDIT: rar trykkleif

Endret av dirtysteel
Lenke til kommentar
Prisnivået er for høyt og de burde levert musikk uten redusert teknisk kvalitet (komprimering med tap).

 

256 kB/s AAC

256 kilobyte per sekund (= 2,028 megabit/s) mener jeg er sløsing med båndbredde og lagringsplass. Med så høy bitrate burde de klart å levere samme kvalitet som CDer.

 

Nei, Apple kommer ikke til å bli min leverandør av musikk med et så dårlig tilbud.

 

Det var ikke spesielt billig, nei. Ikke konkurransedyktig. På eMusic får man alle sanger for omtrent halvparten av de billigste på iTunes. Hvorfor Apple/platebransjen mener at de trenger over dobbelt så mye penger for varene får de svare for selv.

 

iTunes ble likevel litt mer aktuelt. Greit nok for å fylle ut eventuelle hull i eMusic vil jeg tro, selv om jeg like gjerne ser at de hullene fylles opp av eMusic selv.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...