Gå til innhold

Windows 7 imponerer


Anbefalte innlegg

Prøvde teste ut Vista7, men får ikke installert dedikerte hovedkort eller skjermkortdrivere, får bare melding om at det ikke støttes av denne windows versjon. Er det mulig å få installert det,eller skal det være slik grunnet beta utgave?

 

Du har lastet ned de nyeste driverene?

Driverene for Vista fungerer godt med ATI kortet mitt i hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har troen på Windows 7. Nå skal det sies at selv om jeg er daglig bruker av Linux (Mandriva og Xubuntu på laptoppene) så har jeg vært svært fornøyd med Windows Vista x64 på min stasjonære. Ingen problemer i det hele tatt, og ytelsen er finfin. Jeg er egentlig ganske lei av folk som hater Vista bare for å hate det. Vista kjørte forøvrig bedre på min MSI Wind (netbook) enn XP. Mye av grunnen til dette er at Vista faktisk tok utbytte av de 2GB med RAM jeg hadde ved å ta i bruk Prefetch funksjonaliteten som Vista tilbyr (som jeg selv synes er genial). Batterilevetiden min under Vista er bedre enn i XP, og vesentlig bedre enn Mandriva 2009. (Offisielle tall fra Asus oppgir også høyere batterilevetid i Windows enn i Linux.) I tillegg er mange ting vesentlig enklere i Vista enn XP, eksempelvis behandling av nettverksskrivere.

 

Jeg tror Windows 7 vil få en bedre mottakelse av den enkle grunn at det ikke er så veldig mange storslåtte nyheter, men heller forbedring av det gamle. Windows 98 og 2000 ble godt mottatt da de var på mange måter likt Windows 95 med tanke på brukeropplevelsen. (Win ME er jo unntaket her riktignok). Da XP først kom var det mye skepsis og mye av den samme avskyen de samme menneskene i dag har for Vista. Nytt, annerledes, mer "eye-candy", og krever i teorien mer av datamaskinen enn tidligere Windows operativsystemer gjorde. (Noe som i å for seg ikke stemmer helt... Vista benytter seg av mer RAM hvis det er tilgjengelig, men krever det ikke)

 

Som Fangs78 sa, er det ikke overraskende at mange fortsatt holder seg til (change=pain).

Finnes det noen måte å få Vista 32-bit på en 1,2 Ghz CoreDuo med 2 Gigabyte RAM til å få opp hastigheten på Windows Update. For det første synes jeg at Microsoft burde skamme seg for gjennomføringen av den prosentvise anvisningen som sier hvor langt i oppdateringen en har kommet. Windows Update går sirupstregt på min Laptop. Det er slik at en enten kan gå å se en kvart til en trekvart spillefilm alt etter omfanget av nye plasterlapper som skal lastes ned. Det blir liksom aldri ferdig, men det gjør det jo til slutt likevel.

 

Er det noe jeg kan sjekke med min Vista 32-bit installasjon, eller er dette noe Microsoft må rydde opp i? Er det noen andre som erfarer det tilsvarende som meg med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...