Gå til innhold

Filtre, typer, nytteverdi og kvalitet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende at vi tar myten i egne hender altså, ser frem til resultater:)

 

Noen som har erfaringer med B+W sine filter, stemmer det at disse skal være av god kvalitet? Scandinavianphoto fører nemlig dette merket til det som ser ut til å være en god pris, så jeg gikk til innkjøp av none til to objektiver rundt jul. Jeg har dog inget sammenligningsgrunnlag.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
H1 = (H2*M2)/M1

Jeg fikk blod på tann, så jeg har funnet ut at Canon 18-55 veier 190 gram og Canon 55-200 veier 310 gram.

 

Hvis dere slipper telezoomen fra 0.5 meter, må da normalzoomen slippes fra 0,82 meter for å treffe bakken med tilsvarende energi.

Flott, da slipper jeg å ta med kjøkkenvekta. Det holder med et målebånd (og en kalkulator).

 

Tom

Lenke til kommentar

Dette hadde vært interessant å være tilstede på. Ikke for å se testen som sådan, men for å studere disse voksne guttene med kalkulator og målestokk, vekslende mellom dyp konsentrasjon og intens diskusjon. Jo da, det er et fint plott for en Monty Python-sketch dette her. For jeg regner med at det blir mer slik, enn Mythbusters :!: .

 

Ikke fordi jeg betviler vitenskapsmennenes akademiske grunnlag for å utføre en slik test, men nettopp fordi jeg vet den er der. Voksne menns lek og vitenskap kan fort bli en absurd opplevelse. I alle fall hvis noen bringer en lerke, og det er jo nok drikkfeldige i dette miljøet... :whistle:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg gjentar mitt tidligere spørsmål; hvordan plasserer B+W seg på rangeringen sammenlignet Med Hoya og andre filter-produsenter?

 

Mvh,

Caliber

 

Vil tippe at ingen vet dette helt godt. Denne tråden har nå snart 100 innlegg, og ingen har linket til en test av filtre, eneste som har blitt gjort en en rask test mellom Massa og Hoya (sitt dårlige filter). Videre skal det vel testes hva de er verdt i forhold til beskyttelse.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg litt, er at vi ikke får testet solblenderens fortreffelighet. Er det ingen i Osloområdet som har en solblender til ett av de to objektivene?

 

Om det var 52mm filtergjenger på telezoomen, så kan vi til nød bruke solblenderen fra 105/2.5'en min... :roll:

 

Bherserk: Interessante tester, som i stor grad kommer opp med de samme resultatene som her, men ingen har testet påstanden om at UV-filter beskytter... :devil: Håper vi klarer det i morgen, på tross av all sneen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...