Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OMG :eek: :eek: Radeon HD 5970 Offers Massive Overclocking Headroom
While the engine (core) and memory speeds are set at 720/1000 MHz, the unlocked ATI Overdrive lets users take the clock speeds all the way up to 1000/1500 MHz. That's 30% for the core, and a stellar 50% for the memory.

 

Ok jeg må ha et :dribble:

 

Dette betyr jo ikke nødvendigvis at kortet vil fungere på disse hastighetene. Det betyr bare at sliderne i programmet (Overdrive) går så langt.

 

Selvfølgelig, det er godt mulig at kortet går så langt med skikkelig kjøling, voltmod etc. Men å hoppe i taket fordi noen har oppdaget at sliderne i et verktøy kan flyttes fra 720 -> 1000 virker litt rart. Den dagen noen faktisk har klart å klokke kortet så høyt, og kjørt stresstest på det kan du gjerne hoppe så høyt du bare vil :)

Lenke til kommentar
Hvor mye må jeg stille opp gpu-klokken og minneklokken for å merke forskjell i ytelse i Crysis f.eks? Vil helst stille opp minst mulig for å ikke risikere noe.

 

GPU'en er XFX Radeon HD 5850.

 

Du kan ikke ødlegge noe, nesten. Det som skjer er at du må restarte og da vil endringer du har gjort bli resat. Prøv å stille litt opp, ta en test i Crysis og se om du ser forskjell.

Lenke til kommentar
Hvor mye må jeg stille opp gpu-klokken og minneklokken for å merke forskjell i ytelse i Crysis f.eks? Vil helst stille opp minst mulig for å ikke risikere noe.

 

GPU'en er XFX Radeon HD 5850.

 

Du kan ikke ødlegge noe, nesten. Det som skjer er at du må restarte og da vil endringer du har gjort bli resat. Prøv å stille litt opp, ta en test i Crysis og se om du ser forskjell.

 

5850 er på lik linje med 4890?

Lenke til kommentar
Hvor mye må jeg stille opp gpu-klokken og minneklokken for å merke forskjell i ytelse i Crysis f.eks? Vil helst stille opp minst mulig for å ikke risikere noe.

 

GPU'en er XFX Radeon HD 5850.

 

Du kan ikke ødlegge noe, nesten. Det som skjer er at du må restarte og da vil endringer du har gjort bli resat. Prøv å stille litt opp, ta en test i Crysis og se om du ser forskjell.

 

Er det noen regel for hvor mye man bør justere opp på minneklokken hvis man justerer så og så mye opp på gpu-klokken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...