Gå til innhold

Vg skrev om piratkopiering av Max Manus, har driti seg saa heftig ut !


spetwols

Anbefalte innlegg

At de gidder å bry seg... Det er faktisk kun snakk om en cam, altså helt elendig kvalitet. Ingen gidder jo å se dette! De som driter seg ut her er vel heller produsenten, som mistenker folk uten å ha noe grunnlag for det...

 

Jeg vurderte å se denne filmen på kino, men hvis produsenten bak filmen skal oppføre seg så barnslig som dette, så tror jeg det blir boikott. Så får vi heller se når den kommer på DVD/BD.

 

Filmbransjen kunne jo laget sitt eget opplegg, hvor de kunne solgt filmene sine samtidig som de kom på kino. Så kunne man ha laset de ned lovlig.. :) Nå har man jo bare valget mellom ulovlig og popcorn-slafsing fra grisen ved siden av deg.

 

Takk!

 

Selv om filmen er ute på DVD/BD er den fortsatt ulovlig å laste ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde VG også bestemt seg for at dette var nok en kinoansatt, og endret overskriften til dette. Fortsatt uten noe bedre grunnlag enn AP for sine påstander :roll:

 

Edit: Ser nå at overskriften i artikkelen er om Mistanke, men på forsiden står det fortsatt "Kinoansatt kopierte Max Manus"

Endret av MadnL
Lenke til kommentar
Dem har ikke noe å klage på når den allerede å tjent ganske godt.

 

Gode argumenter for piratkopiering som vanlig...

 

Filmen kostet 150 millioner å lage, den er nå sett av ca. 243 000 så ganger vi det med 90 kroner (tror det var det jeg betalte), da ender vi opp på litt i underkant av 22 millioner kroner. Her har de så langt gjort store penger, hvis bare 1,4 millioner til gadd å gå å se den på kino nå så er de nesten på pluss siden.

 

 

Men jeg kjøper argumentet, det var derfor jeg stjal den siste bilen min, Audi har jo tjent såpass bra med cash opp igjennom årene så de bryr seg ikke så mye om at jeg ikke betalte for min. :roll:

 

Å betale 80-90 kroner for en tur på kino tar ikke livet av noen, vi tjener såpass godt i dette landet så det er ikke store utgiften.

Lenke til kommentar
At de gidder å bry seg... Det er faktisk kun snakk om en cam, altså helt elendig kvalitet. Ingen gidder jo å se dette! De som driter seg ut her er vel heller produsenten, som mistenker folk uten å ha noe grunnlag for det...

 

Jeg vurderte å se denne filmen på kino, men hvis produsenten bak filmen skal oppføre seg så barnslig som dette, så tror jeg det blir boikott. Så får vi heller se når den kommer på DVD/BD.

 

Filmbransjen kunne jo laget sitt eget opplegg, hvor de kunne solgt filmene sine samtidig som de kom på kino. Så kunne man ha laset de ned lovlig.. :) Nå har man jo bare valget mellom ulovlig og popcorn-slafsing fra grisen ved siden av deg.

 

Det er noen filmer som kommer ut på dvd samtidig som de kommer på kino, men de fleste velger å vente med å gi dem ut på dvd for å tjene mer penger på dem. Noe som også er bra for oss som liker å se film.

Hvis man laster ned, derimot, vil de tjene mindre penger, færre filmer blir lagd og snart har det stoppet helt opp.

Lenke til kommentar
Jeg vurderte å se denne filmen på kino, men hvis produsenten bak filmen skal oppføre seg så barnslig som dette, så tror jeg det blir boikott. Så får vi heller se når den kommer på DVD/BD.

Jeg hørte at lysmannen sparket en valp i forrige uke, så her kan du boikotte verket til mange hundre mennesker med god samvittighet. Skal jeg laste den ned, så ser vi den hos meg imorgen?

Nå er vel ikke lysmannen noen representant for filmen, i motsetning til produsenten som uttaler seg her. Det viser bare at dersom man skal komme med offisielle uttalelser så bør man velge sine ord med omhu og ikke bare slenge ut noen ugjennomtenkte ord i affekt.

 

Forøvrig synes jeg snart bransjen bør sette handling bak sutringen sin om at "de ikke kan tjene nok penger dersom folk holder på slikt" og slutte og lage filmer. :)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ja la oss skylde på staten i tillegg for at det er bomringer og bensinen koster noen kroner også i dette landet, nok en god grunn for å piratkopiere.

 

En kino billett koster 80-100 kroner ferdig med det, hvordan man kommer seg dit har vel ingenting med saken å gjøre.

 

Skal vi starte sånn så kan vi begynne å regne kostnader ved bruk av pc, hvor mye strøm bruker den hvor mye koster det å oppgradere hardware, hvor mye koster adsl linja du bruker osv. osv.

 

Jeg skal på Metallica i kjøben til sommeren, billettene koster meg 800, så kommer hotell for 2500 kroner for to netter, mat, bensin, bompenger osv. Hvorfor bry seg når jeg kan laste ned konserten fra LiveMetallica.com for 10 dollar uka etter, eller hvis jeg er heldig laste den ned "gratis" fra nettet fra en eller annen torrentside. Er jo bare å kaste penger rett ut av vinduet...

Lenke til kommentar

Fantastisk sammenligning! :) ..

 

Jeg har aldri nekta på at billetten koster ca 80 kr. Men for meg så har det noe med saken å gjøre hvordan jeg kommer meg dit. Fordi det er en del av "pakka".. Ergo blir terskelen lavere for meg for å laste ned filmer nå, enn det var i fjor, da jeg leide en leilighet i Trondheim!

Endret av sagberg
Lenke til kommentar
Dem har ikke noe å klage på når den allerede å tjent ganske godt.

 

Gode argumenter for piratkopiering som vanlig...

 

Filmen kostet 150 millioner å lage, den er nå sett av ca. 243 000 så ganger vi det med 90 kroner (tror det var det jeg betalte), da ender vi opp på litt i underkant av 22 millioner kroner. Her har de så langt gjort store penger, hvis bare 1,4 millioner til gadd å gå å se den på kino nå så er de nesten på pluss siden.

 

 

Men jeg kjøper argumentet, det var derfor jeg stjal den siste bilen min, Audi har jo tjent såpass bra med cash opp igjennom årene så de bryr seg ikke så mye om at jeg ikke betalte for min. :roll:

 

Å betale 80-90 kroner for en tur på kino tar ikke livet av noen, vi tjener såpass godt i dette landet så det er ikke store utgiften.

 

GODT TALT MAN ! :p

Lenke til kommentar
Dem har ikke noe å klage på når den allerede å tjent ganske godt.

 

Gode argumenter for piratkopiering som vanlig...

 

Filmen kostet 150 millioner å lage, den er nå sett av ca. 243 000 så ganger vi det med 90 kroner (tror det var det jeg betalte), da ender vi opp på litt i underkant av 22 millioner kroner. Her har de så langt gjort store penger, hvis bare 1,4 millioner til gadd å gå å se den på kino nå så er de nesten på pluss siden.

 

 

Men jeg kjøper argumentet, det var derfor jeg stjal den siste bilen min, Audi har jo tjent såpass bra med cash opp igjennom årene så de bryr seg ikke så mye om at jeg ikke betalte for min. :roll:

 

Å betale 80-90 kroner for en tur på kino tar ikke livet av noen, vi tjener såpass godt i dette landet så det er ikke store utgiften.

Gammel artikkel. Filmen kosta rundt 50-55mill.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Er det kommunale kinoer der man går så regn med at endel av billetten går i fellespottkassa og ikke tilbake til filmskaperne.

 

Når norske kinoer i perioden 1913-1920 ble overtatt av kommunene (fordi det var mye penger å hente) knakk det store deler av den norske filmindustrien. Normalt drev kinodrifterne på den tiden også filmskaping, slik at penger tjent inn på kinoen gikk til filmproduksjon. Når de reguleringskåte politikerne her til lands tok over gikk overskuddet til kommunen og ikke til å lage film, noe som resulterte i et enormt handicap for norsk film kontra svenskene og danskene.

 

Ellers så kan jeg ikke se at VG har gjort noen stor blemme ved å presentere en nyhet. De har gjort jobben sin. Men det er jo egentlig reprodusering, det er som å publisere en nyhet om at det foregår vold på by'n. Alle vet det og derfor skriver sjeldent media om hver bidige voldsangrep som finner sted. Men Max Manus skaper klikk, det er som med The Dark Knight. Akkurat nå gjelder det for avisene å skrive mest mulig om Max Manus fordi det selger aviser. Ikke vært overrasket over om det kommer en artikkel om hva Max Manus pleide å spise til frokost i matseksjonen i avisene (om de har det). :)

Lenke til kommentar
Ja la oss skylde på staten i tillegg for at det er bomringer og bensinen koster noen kroner også i dette landet, nok en god grunn for å piratkopiere.

 

En kino billett koster 80-100 kroner ferdig med det, hvordan man kommer seg dit har vel ingenting med saken å gjøre.

 

Det har jo masse å si. er det lang vei med bomstasjoner blir jo kostnadene dyrere. det er ikke alle som har råd til å dra på kino da. da kjøper man heller på DVD. tåpelig at du sier at hvordan man kommer seg til kinoen har ingenting å si.

 

Skal vi starte sånn så kan vi begynne å regne kostnader ved bruk av pc, hvor mye strøm bruker den hvor mye koster det å oppgradere hardware, hvor mye koster adsl linja du bruker osv. osv.

 

hvor mange av den vanlige bruker oppgraderer PCen sin? nesten ingen foruten dem som bruker til spill og diverses ting som krever oppgradering. de fleste bruker PCen i flere år før de bytter den ut. og sender på reperasjon hvis det blir feil.

 

Jeg skal på Metallica i kjøben til sommeren, billettene koster meg 800, så kommer hotell for 2500 kroner for to netter, mat, bensin, bompenger osv. Hvorfor bry seg når jeg kan laste ned konserten fra LiveMetallica.com for 10 dollar uka etter, eller hvis jeg er heldig laste den ned "gratis" fra nettet fra en eller annen torrentside. Er jo bare å kaste penger rett ut av vinduet...

 

Fordi Live band er mye bedre en film på kino. er ikke det samme å å høre på nedlasta musikk som å se det live. Dessuten er det eget valg.

 

Alt kommer ned til at man trenger penger.har man mye penger han man dra på flere aktiviteter som krever det. har man lite kjøper man det man har det største behovet for og laster ned resten. eller kopierer fra en venn på et lan.

Lenke til kommentar
Alt kommer ned til at man trenger penger.har man mye penger han man dra på flere aktiviteter som krever det. har man lite kjøper man det man har det største behovet for og laster ned resten. eller kopierer fra en venn på et lan.

 

Alt kommer ned til at det er ulovlig, og at du stjeler hvis du laster ned en film (grøss&gru, nå høres jeg nesten ut som den jævla irriterende "piracy is a crime" reklamesnutten som er på mange DVD'er... :ohmy: ).

At mange prøver å rettferdiggjøre det, er deres problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...