Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Seat Toledo, bra førstebil? (trenger info)


Scoob911

Anbefalte innlegg

Tillykke med en tretten-på-dusinet-bil med redusert utseende da.

Vil nå mene at de nyere (1996 og ut) Vectraene er ganske fine. Mye finere inni også. Hvis jeg får med sånn "trelagt" også så ser det mye mer gjennomført ut.

Mer utstyr er det også. Klimaanlegg, kjøre-computer etc etc.

Lettere å få større motor også, har lært at jeg skal holde meg unna 1.6 litern, så da må det nesten bli noe større.

 

Men jeg har ikke bestemt meg ennå, så Toledo er ennå et alternativ ;)

 

Det var på ingen måte meningen å snakke nedsettende om Opel, men jeg stiller spørsmål til kvaliteten når man nesten får de kastet etter seg bare et par år gamle. Verdifallet er STORT mye på grunn av at det fins så mange å velge i og at det er en type bil folk typisk bytter ganske ofte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ideelt sett burde jeg vel kjøpe en som har hatt kun én eier, helst en eldre person, og holde meg unna 1.6/16V motoren.

 

Det at verdifallet er stort er jo bare positivt for meg som ikke skal kjøpe nye. Jeg få jo da en nyere, finere bil til en passende penge, og muligheten til å selge med lite verditap selv (forhåpentligvis).

 

Hvis det er en bil som er typisk "bytte etter kort tid"-bil, så er det kanskje litt dumt. De som eier sånne biler tenker kanskje ikke like mye på vedlikehold ettersom de ikke skal ha bilen så lenge uansett.

Derfor det er bedre med én eier som har hatt bilen lenge.

Lenke til kommentar

Du får jo seaten med klima og kjørekomputer, og jeg synes den ser mye bedre ut, spesielt i sport utgave...

 

Jeg tror faktisk folk som kjøper ny bil ofte er mer interesert, og derfor tar bedre vare på bilene enn de som skifter skjedent, som min far, han kjøpte bilen sin ny i 1999 og den paserer 270 000km om noen uker, den får kun de aller viktigste servicene, blir aldrig vasket osv

 

Jeg vil egentlig anbefale at du prøvekjører begge bilene og ser hvilken du liker best, kjenner ikke så godt til vectra, men vil tro det ikke er så stor forskjeld på de bilene

Lenke til kommentar

Skal prøvekjøre alle de aktuelle bilene

Peugeot 206

Seat Toledo

Opel Vectra

 

Også skal jeg ta NAF-test før jeg kjøper (hvis ikke selger kan fremlegge det selv).

 

Men det at Toledo også kommer mde klimaanlegg, kjørecomputer osv osv, har ikke så mye å si når det er så få av dem, og enda færre til salgs. Med mitt budsjett kan jeg ikke velge helt hva jeg vel, og derfor er Vectraen et litt lettere velg ettersom det er så mange av dem.

Lenke til kommentar
hvor mye har du tenkt til å bruke på bilen? kansje en Skoda Octavia kunne være noe?

Regner med en 60-70 000 på selve bilen.

 

Skode Octavia var, etter min mening, ikke så velig fin akkurat, ikke utenpå og ikke inni.

 

Har ikke Skoda også et ganske dårlig rykte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...