Gå til innhold

50.000 kroners PC


Anbefalte innlegg

Hei!

Broren min vil kjøpe seg pc sier han,Han vil bruke 50k.(fatter ikke hvorfor han skal bruke så mye men ok)

 

Uansett, kan noen anbefale ett konge oppsett av en pc some tilsvarer en pris på rundt 50k? skal vel bruke pcen mest til spilling å slikt tenker jeg.

 

 

ehm, ok. for og være helt ærlig, tror jeg ikke det er mulig og bygge seg en så dyr PC :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Chieftec Strømforsyning ATX 2x400W Redundant strømforsyning

 

 

Arhg!!!!!

Hvorfor skal alle som prøver å blåse unødvendig mye penger på en pc velge redundant PSU? HELT unødvendig!!! Da er det faktisk "bedre" å kjøpe en overkill 5-700W PSU istedet. Forslaget ver jo bra helt til PSUen kom....

Lenke til kommentar

Har noen i det hele tatt tenkt over tanken på at fyren kan kjøpe seg en ferdig PC m garanti og det hele?

 

I og med at han sansynligvis har penger langt oppi der sola aldri skinner er det jo barre morroa med å bygge som gjør det verdt å bygge selv.

 

Garanterer at om du sender mail til ymse databutikker og sier at du vil ha en PC til 50k vil de hive sammen noe som kan være til stor nytte på sene høstkvelder :smile:

Lenke til kommentar

vel, bare et oppsett som forslag. Antar at det er gaming PC.

 

Kjøp Antec Truecontrol PSU på 550 W, koster mye, men er nok den beste psuen du får tak i.

 

Kjøp deretter Gigabyte sitt i875P hovedkort og P43,0GHzPC800.

Et par gig med GeIL Golden Dragon ram.

ATI Radeon 9800pro med 256 DDRII, eller Gainward GeForce FX med vannkjøling.

Et par harddisker må jo også til, så kjøp det beste du finner. Scsi harddisker er meningsløst dyrt, du har ikke råd til noe særlig mer enn 1 på 73 GB hvis du skal bruke "kun" 50k. Kjøp derfor en på 80GB slik at du får utnyttet scsi kontrolleren på hovedkortet. Kjøp også 2x160GB eller 2x200GB Maxtor Serial ATA disker som du kan kjøre i RAID.

Av optical drives kjøper du DVD R (+/-, samme det, helst plextor) og en cd brenner i tillegg, plextor det også.

 

Til slutt i selve boksen trenger du kabinett + fånky sh|t. Med andre ord boksen + kjøling + neonlys osv. Lian Li PC75USB er et bra kabinett, og dyrt. Deretter trenger du vannkjøling. Kjøp kjøleblokker til cpu, chipset og gpu (med mindre du kjøper Gainward m/vannkjøling trenger du til gfx-kortet) + 2 til HD for å ha imellom de tre harddiskene. Kjøp den største og beste vanntanken du finner pluss en stor og bra Radiator.

 

Etter dette kjøper du kalde katoder til å ha inni, sånn at man lyser opp stashet inni vet du :)

Og runde IDE kabler, pass på å ikke kjøpe lenger enn 45 cm. 90 er lenger enn den spesifiserte maxlengden. Du trenger jo riktignok kun IDE kabel til CD- og DVD-brenneren. Og rund kabel til Floppydisk trengs også.

 

Skjerm:

Formac Image Gallery 2010 er en helt rå LCD skjerm som passer til ALT, t.o.m. hardcore gaming.

 

Mus og tastatur... kommer an på hva du liker av muser, Microsoft Intellimouse explorer 3.0 er bra, og det er også Logitech mx500 - jeg liker personlig begge to sånn ca. like godt.

 

Vil tippe at alt det jeg har satt opp der ender opp på sånn ca 50 000, og det er nok det eneste seriøse oppsettet som har blitt presentert deg.

 

Grunnen til at det er det eneste seriøse? Vel, fordi jeg skal ha meg selv en nesten lik PC :p Men tror jeg kjøper annet hovedkort og ditcher scsi disken, sparer 10 000 kr uten noe merkbart tap av ytelse.

Lenke til kommentar

Stikk inn på dell.no, så tar du den hvasseste pc'n, oppgraderer den så hvass du bare får den, og ikke glem å krysse av for at du vil ha projektor! [hvem har vel ikke ønsket å kune schpenne opp et lerrett på veggen, koble pc'n til projektoren, og sparke røv!? ]

 

-hadde jeg gjort, ihvertfall......

Lenke til kommentar
Stikk inn på dell.no, så tar du den hvasseste pc'n, oppgraderer den så hvass du bare får den, og ikke glem å krysse av for at du vil ha projektor! [hvem har vel ikke ønsket å kune schpenne opp et lerrett på veggen, koble pc'n til projektoren, og sparke røv!?

Kom til å tenke på faren til en kompis, han hadde kjøpt seg en DELL. Jeg ble tilkalt for å hjelpe ham å komme på nett, og det viser seg at det er en Dual Xeon 2.4, 1 GB RAM, 20" LCD (tror jeg) +++++++++. Til kontorarbeid! :o

Han mente det var lurt med to prosessorer, for han hadde to harddisker og da jobbet prosessorene på hver sin harddisk. Grunnen til at han måtte ha ny PC, var at "den gamle var full og den hadde ikke CD-brenner".

 

Når det gjelder projektor er jeg enig, det er moro :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Altså 50 000 lapper er mange penger på en pc..

 

Orket ikke lese hele tråden, men plukket opp noen av forslagene, men så ikke om noen har foreslått dette.

 

 

Kjøp det feteste du får idag, ikke kjøp redundat psu og drit, styr unna fete scsi løsninger. De pengene som er til overs setter du på banken og bruker da pengene til å kjøpe fett skjermkort etterhvert som dem kommer, samt ny cpu...

 

Alle her har alltid lyst på det nyeste hvis du ber "bror" gjøre det på denne måten holder vel budsjettet til en superduper pc i 2 år fremover (kanskje)

 

eventuelt bruker du 40 000 på en fet pc, innvesterer i trødløse komponter og bruke 10 000 lapper på å sette sammen en shuttle e.l slik at du kan se på film, høre på mp3 o.l inne på stua...

 

 

-

Thorsan

Lenke til kommentar

du må nesten be brorn din å ordne seg kjøpekort på 60000,- , så får han dette oppsettet, så kan han vertfall kose seg med fin tv når maskina blir for gammel, husk at dette er uten kjøling og kabinett, bra saker kan fås for en 6-7000,-, da har han RÅ pc :roll:

 

Pentium 4 3.0GHz PC533 BOXED m/vifte 3,479.00 3,479.00

Western Digital 250.0 GB 7200RPM 8MB 2,679.00 x3 8,037.00

Asus P4C800-E DELUXE hovedkort S-478 1,995.00 1,995.00

Kingston 1GB HyperX DDR 500MHz 2x512MB 3,399.00 x2 6,798.00

GeCube Radeon 9800PRO 256MB DDR retail 4,495.00 4,495.00

Plextor SCSI CDRW brenner 40x12x40x hvit 2,299.00 2,299.00

Plextor PX-708A dual DVDRW svart retail 2,399.00 2,399.00

Adaptec ASC-19160 PCI Ultra160 bulk 1,799.00 1,799.00

IEEE-1394 PCI firewirekort m/ kabel 299.00 x3 897.00

Western Digital 250GB 8MB USB2.0/FW 3,599.00 x5 17,995.00

Sony 42" Plasma skjerm PFM-42B1 16:9 56,995.00 56,995.00

Veggfeste for PFM-42B1 Sony Plasmaskjerm 2,299.00 2,299.00

Seagate X15 18.4GB 15krpm 68pin Ultra160 2,499.00 x2 4,998.00

Logitech Cordless Desktop Optical MX 1,099.00 1,099.00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sum for hele bestillingen, alle beløp inkl. mva:

Frakt kommer i tillegg, se satsene her. 115,584.00

 

 

Om han syns det blir for dårlig oppløsning på plasma skjermen, kan han også drege med seg en slik:

Samsung 240T 24" TFT flatskjerm

 

Pris pr. stk: 24,995.00 inkl. mva. Frakt kommer i tillegg.

 

 

alt fra multicom

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...