Gå til innhold

50.000 kroners PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville nok si noe slikt:  

 

hardware fra komplett:

P4 3.06 GHz

Asus P4G8X/Deluxe/GD  (E7205 Dual DDR)

2x 512MB Corsair XMS3200LL

Sapphire ATI Radeon 9800 pro

Western Digital Raptor 36GB SATA 10krpm (til systemdisk)

2x WD 200GB SE til lagring.  

Hercules Game Theater XP (kjøp ett ordentlig sterioanlegg til)

Plextor DVD-brenner PX-504A 4/2.4/16/10/40/12x

Pioneer DVD spiller 16/40x

Samsung Syncmaster 191T 19" lcd.  

Sony floppy

Logiteck internet navgiator keyboard

Microsoft intelli mouse explorer v3.0 bundle. (med icemat)

 

Totalt: 34765,-

 

Fra Microplex:

PC70USB - Lian Li Servertower, Aluminium, m/USB kr 2 275,-  

NC1993: NoiseControl strømforsyning,450W,ATX12V kr 1 995,-  

Swiftech MX4000B (eller hva den heter?) til p4.

5stk Papst NGH 80mm vifter.  

Sunbeam Rheobus Med sølvfront.  

 

Totalt: 6025,-

 

For hele pcen: 40790,-

 

Dette tør jeg påstå er noe av det RÅESTE man kan få på markedet i dag. Eneste som kunne vært bedre er eventuelt vannkjøling.  

 

Jeg mener scsi er uforholdsmessig dyrt i forhold til hva det smaker, og burker derfor en 10krpm sata disk til os/system disk. Og heller 2x200gb til lagring. noe som burde holde?

 

Skjermkort, prosessor, hovedkort og ram er vel noe av det råeste man kan få? Så det skulle vel være greit.

 

Kabinettet og strømforsyningen er gode varer.  

 

DVD brenner og dvd rom er og en grei måte å svi penger på  :wink:  

 

Skjermen er den eneste jeg er litt i tvil om, men jeg må si jeg har virkelig TRO på samsung sine LCDer..  

 

Ellers er tastatur og mus noe man må velge selv. Uansett hva du velger, så lykke til   :)  

 

(og kjøper du dette, er jeg på grensa til misunnerlig  :lol: )

Konge oppsett, dette syns jeg også du bør kjøpe, eller en AMD XP 3000+

Lenke til kommentar
Vil anbefale og holde langt unna de Creative Audigy 2 kortene til cpu'er som støtter HyperThread. Har selv en Dual Xeon med HyperThread på, og Audigy2 kortet, har hatt så og si daglig kontakt med support til Creative om å fixe at det #¤&¤%%# lydkortet skal funke på pc'en min, men neida, så jeg har pælma ut hele møkk kortet til 2000 lapper , hoppet på den og skutt den med luftpistol.

Den funket ei heller med en P4 3.06 GHz, nytter ikke å slå HT av eller på, den tryna alltid.

 

Men på en P4 2.4 GHz funket den helt fint

 

Rå PC

 

Intel Xeon, dual, 3.06 GHz i HyperThread

Windows 2003 Server Enterprise mekket om til en Windows 2003 Pro. En Winpro pc med støtte for mange flere enn de 4 cpuene du får med dual xeon,en jævel til multimedia

Resten er opp til deg selv, velg det dyreste.

Hva mener du med mekket om?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alt dere har kommet med men jaja....

 

Noe å legge til:

 

Mus: Mystify Razor 2500 dpi!!!!!!! :D:D:D IKKE Chieftech, kjøp heller LianLi, det dyreste med plexi og stasj. mye kulere!

Og har du penger til overs så kjøp rettigheter til WinXP Pro Norsk og OfficeXP Norsk (men har du oppkobling som holder så er ikke dette det viktigste bare kjekt å ha :wink: )

Lenke til kommentar
nå leste ikke jeg alle innleggene men:

1. skal du bruke så mye peng på pc ALDRI CRT! Denne er veldig fin!

Luringen! Det finnes ikke LCD på markedet idag som er bra nok til FPS spill. Og dette skulle være en spillemaskin. Ergo CRT skjerm!

Jeg ville nok si noe slikt:

 

hardware fra komplett:

P4 3.06 GHz

Asus P4G8X/Deluxe/GD (E7205 Dual DDR)

2x 512MB Corsair XMS3200LL

Sapphire ATI Radeon 9800 pro

Western Digital Raptor 36GB SATA 10krpm (til systemdisk)

2x WD 200GB SE til lagring.

Hercules Game Theater XP (kjøp ett ordentlig sterioanlegg til)

Plextor DVD-brenner PX-504A 4/2.4/16/10/40/12x

Pioneer DVD spiller 16/40x

Samsung Syncmaster 191T 19" lcd.

Sony floppy

Logiteck internet navgiator keyboard

Microsoft intelli mouse explorer v3.0 bundle. (med icemat)

 

Totalt: 34765,-

 

Fra Microplex:

PC70USB - Lian Li Servertower, Aluminium, m/USB kr 2 275,-

NC1993: NoiseControl strømforsyning,450W,ATX12V kr 1 995,-

Swiftech MX4000B (eller hva den heter?) til p4.

5stk Papst NGH 80mm vifter.

Sunbeam Rheobus Med sølvfront.

 

Totalt: 6025,-

 

For hele pcen: 40790,-

 

Dette tør jeg påstå er noe av det RÅESTE man kan få på markedet i dag. Eneste som kunne vært bedre er eventuelt vannkjøling.

Her er det vel en del som er lite logisk.

Du velger komponenter med lav støy fra Microplex, mens du velger de diskene som bråker mest av alle fra Komplett. Skjønner ikke det helt logikken bak det valget da. :roll:

Lav støy disker er Seagate. Og 120Gb S-ATA disken deres er rimelig bra og bråker lite.

 

Gabba: Mystify Razor 2500 er samme bedritene kulemusa som Boomslang 1000/2000 var. Når skal de skjønne at det er optisk folk vil ha?

Lenke til kommentar

Vel først må du ha en CRT skjerm til spilling, i din pris klasse blir det Eizos topp modell.

 

Så hvorfor ikke vente til slutten av april, da kommer jo Opteron, i mine øyne blirre dumt og kjøpe det beste av det beste idag, når noe så my bedre kommer om 2 uker :)

Lenke til kommentar

Trur det beste hadde vore om han kjøpte ein ekstremt god PC til om lag 20k, og ga dei resterande 30k til Redd Barna eller ein liknande organisasjon. 30k ekstra vil neppe gjere so mykje skilnad for kor mykje glede eller nytte han får av PC-en. For trengande barn i Etiopia, derimot, vil 30k kunne utgjere ein enorm skilnad.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...