Gå til innhold

BK. eldre bilde, små justeringer


Fotofashion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun er veldig pen, men hun har et veldig vanlig ansikt.

Siden det ikke er så mye mer enn ansiktet å se på syns jeg det ble litt kjedelig.

Smykker bryr jeg meg ikke så mye om så det greiene hun har ved øynene og på leppene vekker ikke min interesse, selv om det er fine former og farger.

Det hadde nok tatt seg godt ut i et damemagasin, kanskje som reklame for sminke?

 

Hvis det er etterbehandlingen du vil ha kritikk på så syns jeg det mangler litt tekstur her og der som svekker troverdigheten for ekteheten.

Øynene skinner jo unaturlig sterkt, men det ser bare fint ut -og de fleste skjønner nok at det ikke er ekte, men setter pris på det likevel.

Lenke til kommentar

Har lagt meg merke i at huda på fleire av bileta dine nesten ser voksaktig ut, og dama ser her nesten direkte svett ut. (Spesielt over leppa og litt på sidene av panna.) Det er kanskje ikkje direkte din feil, men du bør ha litt oversikt òg når makeupen blir gjort. ;) Skal ikkje meir enn litt pudder til for å matte ned huda litt for å unngå slikt gjenskinn. =) Hadde kanskje i tillegg tatt ein liten touchup ved naserota for å gjere den smalare og retta opp nasetippen for å fullføre symmetrien her.

 

Ellers veldig, veldig pent dette.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har egentlig ikke hatt interesse av sjangeren. Det jeg har lagt merke til dog er at bilder fra sjangeren, som mangler tekstur i huden ofte er high-key. Så jeg forventer meg (ubevisst kanskje) å se tekstur i hele huden når det ikke er high-key bilder, slik som dette.

Softing av teksturen hører sikkert til sjangeren, men i det første bildet ble det altfor mye softing. I det andre ble det litt for mye tekstur enkelte plasser.

Det var ikke meningen å pirke, men jeg trodde utseende på huden ville spille en stor rolle i et slikt bilde som dette.

 

Jeg har sett litt mer på det siden sist jeg svarte.

Det tekniske er veldig bra, og bildet er pent, men hun har et veldig uttrykksløst ansikt. Det er muligens litt av grunnen til at jeg syns bildet i sin helhet ble litt kjedelig.

Lenke til kommentar

Synes for det første SH versjonen er VELDIG god, så ser ikke helt hvorfor du lager en ny en. Den gamle var MYE bedre.

 

Men om du absolutt skulle gått inn for å finne noe å pirke på; så blir det jo at ting ikke er optimalt symetrisk. Feks fikse så du får symmetriske hender nede på ansiktet, og rette opp nesetipp som KimNK nevner.

 

Synes ikke huden ble fin på det siste. Feks rett under øynene var det ihvertfall ikke noe fint - synes jeg. Første versjonen er grei, men også der synes jeg du kan fikse litt tekstur under øyna, feks patch tool som du fader litt?

 

Ser ikke hva high og low key har med slike ting å gjøre i hele tatt, forresten. Muligens noe av det rareste jeg har hørt her på akam?

Muligens du tenker slik fordi huden framstår litt renere når mellomtonene er lysere. Men sannsynligvis er ikke huden sbehandla noe mere enn på slike bilder.

OG når du er så nærme på noen får du bokstavelig talt med ALLE hudporene i ett ansikt, og da sier det seg selv at det kommer fram endel urenheter, og huden må jobbes mere med.

 

Ellers; uttrykket, hvilket uttrykk mener du kunne ha passet? Ett stort fint smil? Hadde ødelagt symmetrien og hele bildet, som i utgangspunktet er ganske grafisk.

 

Noen ganger må ting bare vurderes litt mere utifra hva fotografen helt åpenbart vil oppnå. Det er ikke folk spesielt flinke til her på akam =) Faktisk vil jeg gå så langt som å si at noen her på akam er så dårlige til det at det til tider er helt håpløst oO

(ikke nødvendigvis deg Carny)

 

MEN nå skal jeg på julemiddag så nå må jeg draaa =)

(ikke ment så sint-aktig ut som det høres, men har det travelt)

Lenke til kommentar
Noen ganger må ting bare vurderes litt mere utifra hva fotografen helt åpenbart vil oppnå. Det er ikke folk spesielt flinke til her på akam =) Faktisk vil jeg gå så langt som å si at noen her på akam er så dårlige til det at det til tider er helt håpløst oO

(ikke nødvendigvis deg Carny)

Ikke nødvendigvis, men vi vet jo alle at det er Carny du mener :p

 

Neida, fra spøk til revolver skal du få min fulle støtte i det. Er det virkelig så vanskelig å forsøke å gi kritikk basert på hva fotografen har ment å få til? Det krever litt evne til å sette seg inn i andres ideer og tanker. Bildet er jo tatt av en annen person, og da bør det ikke være så vanskelig å se for seg at den andre personen har andre ideer enn en selv. Forsøk å bruke nøtten litt til å sette seg inn i hva bidragsyteren forsøker å få til, istedenfor hva dere hadde ønsket å gjøre med et motiv. Det er ikke så vanskelig når man først prøver. Kanskje det fører til litt hodepine i starten, men etterhvert blir hjernen vant til den uvante aktiviteten. Fy skam, PM. Nå mobber du kidsa :nei:

Lenke til kommentar
Forsøk å bruke nøtten litt til å sette seg inn i hva bidragsyteren forsøker å få til, istedenfor hva dere hadde ønsket å gjøre med et motiv. Det er ikke så vanskelig når man først prøver. Kanskje det fører til litt hodepine i starten, men etterhvert blir hjernen vant til den uvante aktiviteten. Fy skam, PM. Nå mobber du kidsa :nei:

Det er ikke mobbing - det er å fortelle latsabba hvordan det er. Eller var; når vi var unge. Den gang det ikke fantes mobiltelefoner eller internett, og ASA 400 film var high-tech. CD'en var knapt nok funnet opp. Og vi hadde faktisk snø om vinteren!

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...