Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

har prøvd jeg og, kom til lvl 16 med flammegrisen. så langt:

 

- det finnes en innstilling i options, som seriøst speeder opp kampene

 

- skulle ønske at det gikk an å se motstanderens HP i nummer, ikke bare den måleren

 

- de fleste pokemonene er utrolig stygge

 

- de burde hatt team rocket elns, i stedet for team plasma. riddere med yodaer som ledere, rly?

 

- idk med det at pokemonene konstant beveger seg i kamp, gjør det kanksje litt mer levende. 3DS og full 3D gogo!

 

- når en er i en kamp, er det en linje på toppskjermen, med en klokke, batterimåler, og "IR wi-fi wireless" som er grået ut. lurer på hva dette skal være til?

 

er usikker på om jeg kjøper det, alle de nye stygge pokemonene ødelegger ganske mye.

Endret av knekkebrødmedost
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle skaffe en pokemon med compound eyes og sleep powder/hypnosis, altså butterfree eller yanma. ser slik ut:

 

Butterfree:

 

+ ~40% høyere sp. defense enn Yanma

+ compound eyes + sleep powder = 95% accuracy

- base speed med speed nature = ~75

 

Yanma:

 

+ base speed med speed nature = ~105

- hypnosis + compound eyes = 80% accuracy

 

tenkte på dette move-settet:

 

- hypnosis/sleep powder

- dream eater

- silver wind/bug buzz

- defog/noe annet

 

problemet med butterfree er at 75 i base speed ikke er så veldig bra, selv om jeg EV-trener den. om jeg får stat-boost av silver wind, er den mer enn bra nok, men selv om jeg bruker alle 5 silver winds i en kamp, er det bare 50% sjanse for at jeg får det.

 

med yanma er sjansen for å treffe med hypnosis 80%, så om jeg bummer er jeg vel ferdig. kan fikses ved å bruke defog, med da må jeg gi bort første runde mot hver motstander på det.

 

 

basicly: butterfree har litt for lav base speed, yanma har mindre sjanse for å treffe med hypnosis. hvilken ville dere tatt? er 75 speed med EV-trening i speed bra nok? burde jeg gå for butterfree, og kaste den ut når motstanderen har slått ut en av mine med en treg pokemon? eller er yanma bedre, med overlegen speed?

Lenke til kommentar

Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser de nye pokemonene... De er rett og slett så stygge at jeg ikke får lyst til å spille engang..

 

Starterne er FAIL all the way... enda en fire/fighting... mens de 2 andre ikke ser ut til å ha dual type...

 

Nok en gang er det heller ingen kule grass type, og det er bare 3 nye ice types... men shitloads med svake bugtypes klarer de å dytte inn...

 

Igjen så presser de på oss en kjedelig flying type som har gått om igjen siden red/blue som man nesten må fange og bruke for å komme noe videre...

 

Grafikken er i det minste kraftig forbedret, og menyen ser ikke all that bad ut... men må si jeg likte menyen til SS/HG veldig godt...

 

Hvorfor kunne ikke Nintendo høre på fansen! har sett 100vis med design til pokemons som overgår alt de har kommet med nå! Alle nye ser ut som små kosedyr fra disney!... Det er ikke lenger igjen noen awesome pokemon som Tyrannitar, Charizard, Gyarados, Rayquaza, Metagross, Gengar eller schyter igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kom på en ting til, HMs er fremdeles med, så du må ha HM-slaver denne gangen og.

 

virkelig, hvor mange 100 ganger bedre hadde spillet blitt, om nintendo/gamefreak hadde latt noen som spiller spillene få være med å lage de? tror jeg kunne vært med og forbedret spillet ihvertfall. (ikke at jeg er så god til slikt, sikkert alle andre som spiller pokemon kunne gjort det samme).

 

noen lette ideer er:

 

- ha max lvl på 55 (elns), er ikke vits i å ha høyere enn 100 når du kun må ta ligaen 15 ganger for å få den opp til den levelen. den slutter å få bedre stats etter lvl 50. de 5 ekstra levelene er en slags "prestige mode", for å vise at du har brukt pokemonen mye. disse 5 ekstra levelene gir ikke bedre stats, og du trenger VELDIG mye xp for å levle opp.

 

- lage en ny pokedex, hvor alle stygge pokemon blir fjernet, og bare de gode/ok er igjen.

 

- gjøre det mulig å se motstanderens HP i nummer (eks HP:34/67, ikke den der linjen de har nå)

 

- lage en nettside, hvor fans kan sende inn pokemon de har laget, både helt nye og andre versjoner av pokemon som gamefreak har laget

 

- ha en skikkelig in-depth greie i spillet, som forteller deg om EV og IVs, breeding, detaljert om angrepene (eks: rain dance gir thunder 100% accuracy, gjør at flammeangrep bare tar 50% damage) osv osv.

 

- ha en skikkelig online-mode, hvor du har tekstchat, kan spille mot random folk osv

 

- la pokemon få xp i online-matcher og battle tower. jeg mener, HVORFOR IKKE? vil de at vi skal spille i ligaen 1000 ganger for å levle, i stedet for å ha det gøy i online/andre moduser?

 

whatever. pokemon er en veldig bra serie (eller var), men den går nesten ikke fremover. det er jo uenderlig av ting de kunne puttet inn, for å gjøre spillene bedre, i stedet for alle de nye stygge pokemonene..

Lenke til kommentar

 

 

har prøvd jeg og, kom til lvl 16 med flammegrisen. så langt:

 

- det finnes en innstilling i options, som seriøst speeder opp kampene

 

- skulle ønske at det gikk an å se motstanderens HP i nummer, ikke bare den måleren

 

- de fleste pokemonene er utrolig stygge

 

- de burde hatt team rocket elns, i stedet for team plasma. riddere med yodaer som ledere, rly?

 

- idk med det at pokemonene konstant beveger seg i kamp, gjør det kanksje litt mer levende. 3DS og full 3D gogo!

 

- når en er i en kamp, er det en linje på toppskjermen, med en klokke, batterimåler, og "IR wi-fi wireless" som er grået ut. lurer på hva dette skal være til?

 

er usikker på om jeg kjøper det, alle de nye stygge pokemonene ødelegger ganske mye.

Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser de nye pokemonene... De er rett og slett så stygge at jeg ikke får lyst til å spille engang..

 

Starterne er FAIL all the way... enda en fire/fighting... mens de 2 andre ikke ser ut til å ha dual type...

 

Nok en gang er det heller ingen kule grass type, og det er bare 3 nye ice types... men shitloads med svake bugtypes klarer de å dytte inn...

 

Igjen så presser de på oss en kjedelig flying type som har gått om igjen siden red/blue som man nesten må fange og bruke for å komme noe videre...

 

Grafikken er i det minste kraftig forbedret, og menyen ser ikke all that bad ut... men må si jeg likte menyen til SS/HG veldig godt...

 

Hvorfor kunne ikke Nintendo høre på fansen! har sett 100vis med design til pokemons som overgår alt de har kommet med nå! Alle nye ser ut som små kosedyr fra disney!... Det er ikke lenger igjen noen awesome pokemon som Tyrannitar, Charizard, Gyarados, Rayquaza, Metagross, Gengar eller schyter igjen!

kom på en ting til, HMs er fremdeles med, så du må ha HM-slaver denne gangen og.

 

virkelig, hvor mange 100 ganger bedre hadde spillet blitt, om nintendo/gamefreak hadde latt noen som spiller spillene få være med å lage de? tror jeg kunne vært med og forbedret spillet ihvertfall. (ikke at jeg er så god til slikt, sikkert alle andre som spiller pokemon kunne gjort det samme).

 

noen lette ideer er:

 

- ha max lvl på 55 (elns), er ikke vits i å ha høyere enn 100 når du kun må ta ligaen 15 ganger for å få den opp til den levelen. den slutter å få bedre stats etter lvl 50. de 5 ekstra levelene er en slags "prestige mode", for å vise at du har brukt pokemonen mye. disse 5 ekstra levelene gir ikke bedre stats, og du trenger VELDIG mye xp for å levle opp.

 

- lage en ny pokedex, hvor alle stygge pokemon blir fjernet, og bare de gode/ok er igjen.

 

- gjøre det mulig å se motstanderens HP i nummer (eks HP:34/67, ikke den der linjen de har nå)

 

- lage en nettside, hvor fans kan sende inn pokemon de har laget, både helt nye og andre versjoner av pokemon som gamefreak har laget

 

- ha en skikkelig in-depth greie i spillet, som forteller deg om EV og IVs, breeding, detaljert om angrepene (eks: rain dance gir thunder 100% accuracy, gjør at flammeangrep bare tar 50% damage) osv osv.

 

- ha en skikkelig online-mode, hvor du har tekstchat, kan spille mot random folk osv

 

- la pokemon få xp i online-matcher og battle tower. jeg mener, HVORFOR IKKE? vil de at vi skal spille i ligaen 1000 ganger for å levle, i stedet for å ha det gøy i online/andre moduser?

 

whatever. pokemon er en veldig bra serie (eller var), men den går nesten ikke fremover. det er jo uenderlig av ting de kunne puttet inn, for å gjøre spillene bedre, i stedet for alle de nye stygge pokemonene..

 

 

Jeg er så utrolig glad for at pokemon er en smakssak.

halolz-dot-com-pokemonblackwhite-wotter-hatersgonnahate.jpg

Endret av VarCon
Lenke til kommentar

det er ikke store forandringene det er snakk om, heller forbedringer..

 

@vatcon: du kan umulig mene at 5. gen pokemonene ser bra ut? noen, jada, men de fleste er ganske "jalla", altfor mye dill på dem. i 1. gen er de så mye mere "clean", ser bedre ut IMO. en del av 1. gen er litt for enkle, men heller det enn for mye striper og tull i forskjelling farger.

 

det allerede en million forskjellige fuglepokemon, om de absolutt skal ha flere blir de anderledes ved hjelp av alle disse fargene og random greiene. de burde heller prøve å finne dyr det ikke er laget pokemon av før, og designe dem mer 1/2/3. gen style.

Lenke til kommentar

At dei er stygge er din meining. Kva eg meiner er klekkande likegyldig, spela blir utvikla i Japan. Dei sel som varme pølser i Holmenkollen og utviklaren synest tydeligvis ikkje det er noko poeng i å gjere større endringar.

 

Det er dermed ikkje sagt at eg er enig.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det jeg skulle til å si, hva som er stygt og fint er helt individuellt, akkurat som at folk faktisk kan LIKE å høre på Britney selv om du bare digger metal.

 

Go figure.

 

http://kotaku.com/5643654/japan-goes-bananas-for-pokmon-black-and-white

 

In its first two days on sale in Japan, Black and White sold 2.63 million copies. By comparison, 2006's Pokmon: Diamond and Pearl sold 1.58 million in its first week on sale in Japan.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

starly.jpg

396.png much?

 

gear.jpg

denne er jo en vinner, to tannhjul. legg spesielt godt merke til det grensesprengende kreative navnet.

 

jvh;a.jpg

fh;ods.jpg

dette skal forestille.. hva? en slags dinosaur-alien-kylling?

 

gym.jpg

en byggearbeider-sau? o.O

 

vomit.jpg

hva i HELVETE er dette?

 

confused%20duck.jpg

parrot.jpg

de nye fuglene var jo.. interessante?

 

chandelier.jpg

ice%20cream.jpg

2%20scoops.jpg

de er tomme for dyr å lage pokemon av, så nå får vi lysekrone-pokemon og iskrem-i-kjeks-pokemon i steden.

 

herpes.jpg

kan noen fortelle meg hva dette skal forestille?

 

pokeball%202.jpg

trenger jeg å si noe? maken til kjedelig pokemon..

 

space%20nijas.jpg

space%20bug.jpg

space-ninja og space-robot-insekt ftw?

 

bonus:

dragon%20ball%20z.jpg

 

 

joda, de nye pokemonene er awesome....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

In its first two days on sale in Japan, Black and White sold 2.63 million copies. By comparison, 2006's Pokmon: Diamond and Pearl sold 1.58 million in its first week on sale in Japan.

Nintendo har virkelig funnet en suksessoppskrift i Pokemon. Undres hvor lenge de kan klare å overgå allerede knallgode rekorder bare ved å resirkulere forrige spill. "Don't fix it if it aint broke". Er jo ikke det at spillende ikke er gode, men kan ikke skyves under en stol at dette er ganske ekstremt for spill som har vært såpass like i et tiår. I så fall trengs en veldig stor stol.. smile.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...