Gå til innhold

Windows 7 foreløpig raskere enn Vista


Anbefalte innlegg

6833 er lovlig fra MS men Enterprise version.

 

Har en hi speed USB her og et Duo Pro sony gaming kort.

 

begrensningene er hastighetene på enhetene virker det som.

 

skal kjøre noen flere tester senere i dag. venter bare pA levering av nytt minne.

Endret av brekke00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke se noen annen forskjell enn at knappene nede har blitt litt bredere, og de har gått bort fra den utrolig smarte system area løsningen i 6801, men det kanskje kan aktiveres.

 

En liten bildekjede fra 6801 fra meg.

 

 

Hva mener du med at system area er borte?

Se screenshot nr 3 på forrige side.

 

 

Den er der den. trodde du sA pilen for den pA alle scr jeg har lagt ut

Lenke til kommentar
Ser det nå, vare bare det at tastaturbildet lå utenfor som gjorde at jeg ikke så den :innocent:

 

 

hehe. skjønner.. er ikke altid jeg tenker å fjerne den. bor ikke i norge og har US tastatur. bruker normalt hurtigtaster for å skifte.. bare litt lat for tiden..

 

fikset nå slik at det blir penere på andre scr

Endret av brekke00
Lenke til kommentar
Hvordan vil ytelsen være for oss gamere da? Vil DX9 spill fortsatt fungere best i XP eller vil vi endelig kunne holde oss til ett OS?

 

DX9 støtte er på plass har ikke fått testet spill her ennå.

 

Husk at DX11 Starter med Windows 7

 

Har DX9c instalert her nå skal teste spill senere. noen spesielle spill du ønsker testet?

Lenke til kommentar
Mulig det bare er jeg som ser dårlig, men ganske sikker på at det ikke står noe om swap/paging der? Ellers så den "resource monitor" ganske nyttig ut, spesielt "hard faults" er gull verdt hvis man mistenker thrashing.

 

Kan anbefale process explorer til XP/Vista, den overvåker (blant mye annet), "hard faults" og er vesentlig mer nttig enn performance-monitor.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan vil ytelsen være for oss gamere da? Vil DX9 spill fortsatt fungere best i XP eller vil vi endelig kunne holde oss til ett OS?

Forskjellen er vel heller marginalt i dag (XP vs Vista).

 

 

Husk at DX11 Starter med Windows 7

DX11 blir ikke bundet til Windows 7 hvis det var det du mente. Den kan bli lansert før til Vista.

Lenke til kommentar
Hvordan vil ytelsen være for oss gamere da? Vil DX9 spill fortsatt fungere best i XP eller vil vi endelig kunne holde oss til ett OS?

Forskjellen er vel heller marginalt i dag (XP vs Vista).

 

 

Husk at DX11 Starter med Windows 7

DX11 blir ikke bundet til Windows 7 hvis det var det du mente. Den kan bli lansert før til Vista.

 

Bare for å klargjøre hva jeg mente.. beklager missvisende info..

 

DX11 Blir integrert i Windows 7 mulig den kommer tidligere til vista men dette er ikke offisielt. eneste MShar bekreftet er at den kommer med Windows 7

Lenke til kommentar

Vel det fine med W7 er at MS skal tweake den til å kunne kjøre helt fint på et 1GHZ, 1GB PC omtrent 3-4 år tilbake. Dvs. eks. noen svake latops fra den tiden.

 

Produktansvarlig bruker spesifikt latopen han fikk den gang for å vise Vista Beta også nå for å vise Windows 7.

 

Det blir dog spennende å se hvor godt tweaket den blir for dårlig maskinspec. Personlig er jeg skeptisk men det kan være de gjør en god innsats på dette nå.

 

Det betyr at de som kjøpte ny maskin etter Vista bør få bedre ytelse med W7, og det er en ny utvikling fra MS som er positivt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vel det fine med W7 er at MS skal tweake den til å kunne kjøre helt fint på et 1GHZ, 1GB PC omtrent 3-4 år tilbake. Dvs. eks. noen svake latops fra den tiden.

 

Produktansvarlig bruker spesifikt latopen han fikk den gang for å vise Vista Beta også nå for å vise Windows 7.

 

Det blir dog spennende å se hvor godt tweaket den blir for dårlig maskinspec. Personlig er jeg skeptisk men det kan være de gjør en god innsats på dette nå.

 

Det betyr at de som kjøpte ny maskin etter Vista bør få bedre ytelse med W7, og det er en ny utvikling fra MS som er positivt.

 

Tror egentlig MS har forstått tabben de gjorde med vista og prøver å få et langt mer responsivt og raskere os. Tipper at indeksering ikke blir slått på med det første heller eller at det er en langt mer effektiv indekseringsprossess.

Lenke til kommentar
Hvordan vil ytelsen være for oss gamere da? Vil DX9 spill fortsatt fungere best i XP eller vil vi endelig kunne holde oss til ett OS?

DX9.0 ytelse med et integrert x3100 er upåklagelig. Vista med dette kortet er virkelig horibelt (vi snakker 3-4fps i cs: s med alt på low) I W7 og xp får jeg ca samme fps (40-50) med alt på low. Med alt på high i TF2 fungerer det ganske respektabelt I W7 (20-30fps) I xp er det håpløst. Så jeg vil si at i hvert fall til source motoren, så er W7 bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...