Gå til innhold

GH World Tour og Rock Band, single player.. flere som er skuffa?


Purplehaze

Anbefalte innlegg

Disclaimer : Alt dette er fra single-player perspektiv.

 

Har skaffa meg GH:WT og Rock Band, og må si meg seriøst skuffa over gitardelen. Det kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med de tre foregående Guitar Hero spillene, og selv om WT og RB er band-spill, synes jeg det hadde vært artig om det fortsatt var litt mer fokus på gitarspillet. I alle fall GH:WT som tross alt har beholdt Guitar Hero navnet. Jeg skjønner at produsenten ikke gidder å lage et nytt brand å markedsføre, men for det da : Guitar Hero World Tour ER IKKE GUITAR HERO!!! (oneone)

 

Flere som deler den følelsen?

 

Med noen hederlige unntak hist og pist sitter jeg og kjeder meg rett ihjel, og har følelsen av å stå bakerst på scenen og kjipe'n på rytmegitar.

 

Til sammenligning hadde jeg i de 3 forrige spillene følelsen av å stå på tuppen av scenekanten og bli heiet frem av publikum, som seff er i ekstase over guitarshreddinga mi på låter som Sweet Child O' Mine, More Than A Feeling, You Really Got Me, Freebird, Texas Flood, Bark At The Moon, etc. etc. etc.

 

Fikk World Tour i går, og rakk kanskje spille igjennom 30 sanger. Jeg så under en håndfull soloer. All respekt for Hotel California, Purple Haze og Stranglehold, men.. de klarte ikke å dra opp inntrykket nok når plutselig NO DOUBT kommer og blander seg inn.

 

Noen som veit om det kommer fler GITAR spill? Med 100% fokus på GITAR. Ikke sang og dans og bass og trommer og annet ræl. Jeg gir blanke i det, og da er tydligvis ikke Rock Band og World Tour min greie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier, det er tydeligvis ikke din greie.

 

Hele poenget med Rock Band er å spille sammen. Alex (Rigopoulos, CEO Harmonix) har selv sagt at det de hele tiden jobbet mot var å rekrere den magiske følelsen av å "lage" musikk sammen med venner. Det har RB klart knallbra og GH:WT ikke fullt så bra. Det som for meg gjør at RB2 glatt er "game of the year" for meg i år er den gode følelsen man får når to-tre kompiser sitter ilag, nyter god musikk og spiller knallbra. Spiller ingen trille om man da spiller bass på ei låt der bassen er enkel, da får man tid til å ta øynene av skjermen og se trommisen glise fordi gitarsoloen er så fet. Neste låt gir kanskje en ordentlig utfordring til trommisen, og så videre. Det er masse virkelig god musikk og stor variasjon.

 

Om alle låtene var gitarshredding hadde det vært kjedelig for alle andre. Prøv heller å spill flere sammen, det er det spillene er laget for og det som virkelig er gøy. For meg gir det mye mer enn tidligere GH spill som har dreid seg om å få mer poeng enn han som står ved siden av deg. Hvis han som står ved siden av deg er litt dårligere eller litt bedre så ender du med å stå der å tape hele tiden eller vinne hele tiden. Begge deler er like kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt underholdningsverdien i å sitte flere mennesker sammen og spille det her, og tror nok det kan være kongelig morsomt. Men det er ikke alltid man er fler.

 

Fra et singleplayer perspektiv hadde jeg håpet at i alle fall World Tour skulle vært Guitar Hero pluss litt mer. Jeg ble litt skuffet over hvor vingeklippet og amputert énspiller gitardelen faktisk var.

 

Ønsker meg flere sanger til GH2/3 i så fall. Jeg vil nemmli' være en klysete, egoistisk frontfigur av en gitarhelt (en Guitar Hero om du vil), og det får jeg ikke vært i like stor grad i RB og WT som jeg skulle likt. Håper bare ikke det er slutten på gitarhelt-konseptet, at vi får se flere gitarspill i fremtiden. For Rock Band og Guitar Hero World Tour er nemmelig ikke det. Og minst ett av dem har et navn som tilsier noe annet ;)

Lenke til kommentar
Disclaimer : Alt dette er fra single-player perspektiv.

 

Har skaffa meg GH:WT og Rock Band, og må si meg seriøst skuffa over gitardelen. Det kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med de tre foregående Guitar Hero spillene, og selv om WT og RB er band-spill, synes jeg det hadde vært artig om det fortsatt var litt mer fokus på gitarspillet. I alle fall GH:WT som tross alt har beholdt Guitar Hero navnet. Jeg skjønner at produsenten ikke gidder å lage et nytt brand å markedsføre, men for det da : Guitar Hero World Tour ER IKKE GUITAR HERO!!! (oneone)

 

Flere som deler den følelsen?

 

Med noen hederlige unntak hist og pist sitter jeg og kjeder meg rett ihjel, og har følelsen av å stå bakerst på scenen og kjipe'n på rytmegitar.

 

Til sammenligning hadde jeg i de 3 forrige spillene følelsen av å stå på tuppen av scenekanten og bli heiet frem av publikum, som seff er i ekstase over guitarshreddinga mi på låter som Sweet Child O' Mine, More Than A Feeling, You Really Got Me, Freebird, Texas Flood, Bark At The Moon, etc. etc. etc.

 

Fikk World Tour i går, og rakk kanskje spille igjennom 30 sanger. Jeg så under en håndfull soloer. All respekt for Hotel California, Purple Haze og Stranglehold, men.. de klarte ikke å dra opp inntrykket nok når plutselig NO DOUBT kommer og blander seg inn.

 

Noen som veit om det kommer fler GITAR spill? Med 100% fokus på GITAR. Ikke sang og dans og bass og trommer og annet ræl. Jeg gir blanke i det, og da er tydligvis ikke Rock Band og World Tour min greie.

 

Spiderman er da en svært artig sang å spille? Når du bare har spilt 30 av 85 sanger, så har du kanskje ikke kommet til det vanskeligste enda? er vel som å spille noen få brett av et spill og påstå det er for enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg elsker GH:WT, og jeg spiller kun gitar og kun i single-player. De forskjellige karakter-typene du kan lage har forskjellige animasjoner, og noen drar den helt ut når de tar en solo. Jeg liker at de synger med å refrenget (se for eksempel på Sweet Home Alabama), og selv om gitaristen "bare" er en del av bandet nå er han/hun fortsatt en frontfigur.

 

Låtvalget er meget bra og varierer fra det helt enkle til svært vanskelig. Den nye slider-funksjonen gjør låtene veldig morsom å spille, og jeg liker å lage egne folk og instrumenter. Slik jeg ser det er GH:WT mye bedre enn de forrige GH-spillene, i tillegg til at man kan spille forskjellige instrumenter og som band.

Lenke til kommentar
Spiderman er da en svært artig sang å spille? Når du bare har spilt 30 av 85 sanger, så har du kanskje ikke kommet til det vanskeligste enda? er vel som å spille noen få brett av et spill og påstå det er for enkelt.

Har spilt igjennom alle sangene i Rock Band og har nøyaktig samme følelse der. Det er absolutt lyspunkter, Stones og The Who får jeg alltid gåsehud av og Bon Jovi feiler aldri helt (:)), men helhetlig synes jeg Guitar Hero 1 og 2 og 3 er milevis foran med tanke på énspiller underholdning. Der har du gitar som 100% fokus hele sangen i alle sangene uten unntak. Det er MYE bra musikk i RB og WT men jeg får ikke alltid følelsen av å være kongen av hele verden og frontfigur og leadguitar player osv. Og hva er vitsen med virkelighetsflukt da :!:

 

Jeg har kjøpt og har spilt igjennom hele Guitar Hero 1, Guitar Hero 2, Guitar Hero 3, Guitar Hero Rocks the 80's, Rock Band OG nå til slutt Guitar Hero World Tour. De to siste kan ikke sammenlignes med de 4 første når det kommer til singleplayer morro IMHO.

 

Min våte drøm var at GH:WT skulle være Guitar Hero med mulighet for trommer og vokal, men det er faktisk ikke tilfelle. GH:World Tour er Rock Band med et annet navn. Fokuset er flyttet fra gitar til band. Jeg skulle ønske Rock Band tok seg av den delen, og at Guitar Hero fortsatt hadde fokus på soffagitarhelter som meg.

 

Mene personlige 2 cents det her. Skal hjem og spille igjennom resten nå, og evt. prøve å scramble et band, noen backupbitches og en håndfull groupies. Og det kommer helt sikkert til å være sykt morro! Men i går, all by my lonesome, var det altså litt skuff.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper en litt gammel tråd.

 

Testet GH:WD i helgen, og griner nesten av skuffelse. Herregud hvor latterlig kjedlig det var å spille gitar. Trommer var ikke direkte gøy heller, det var litt utfordrende de første 4-5-6 sangene, så var det helt ok. (Må si at jeg bare spilte på Medium, så kan vell egentlig ikke uttale meg)

 

Jeg sliter forsatt med de 4 siste sangene på Expert på GH3, og forventet vertfall samme følelsen og gleden når du klarte en sang på WD, butno. Rett og slett kjedlig.

Lenke til kommentar
Bumper en litt gammel tråd.

 

Testet GH:WD i helgen, og griner nesten av skuffelse. Herregud hvor latterlig kjedlig det var å spille gitar. Trommer var ikke direkte gøy heller, det var litt utfordrende de første 4-5-6 sangene, så var det helt ok. (Må si at jeg bare spilte på Medium, så kan vell egentlig ikke uttale meg)

 

Jeg sliter forsatt med de 4 siste sangene på Expert på GH3, og forventet vertfall samme følelsen og gleden når du klarte en sang på WD, butno. Rett og slett kjedlig.

/lick!

 

Er så hjertens enig! (som "nevnt" oppi her). Har spilt igjennom World Wour én gang, og ikke rørt det igjen. Har skjeldent eller aldri vært så skuffet. Rock Band var en kjip kopi av GH3, og World Tour er en tafatt kopi av Rock Band igjen. Det er ingen følelse av å være rockestjerne, og da er det meningsløst.

 

In essence; de har klart å lage dritt av gull. Alkemister over hele verden er imponert, eller i alle fall overrasket, men dæmn. Har svidd min siste krone på den gesjeften der. Guitar Hero døde etter nummer 3 for meg, så glemmer jeg heller WT. Det er best.

 

Så en sak i avisa om at disse spillene selger dårligere enn forventet. "Oi, jeg skjønner ikke hvorfor".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...