Gå til innhold

Retrofil: Siemens var først


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde 3 telefoner fra Siemens (hvorav den siste var Beng-Siemens). Siemenstelefonene var fantastiske og gjorde akkurat det de skulle. Eneste grunnene til at jeg etterhvert måtte bytte de var at batteriet tilslutt ikke lot seg lade skikkelig.

 

Levetiden før batteriet gikk i stykker var rundt 1,5-2 år. Noe som må sies å være en mannsalder i disse dager.

 

Min siste telefon fra Siemens (en Benq-Siemens s88) var alt annet enn jeg hadde lært meg å forvente av telefoner med Siemensnavnet på. Store glorete farger, svært treg og slitsomme ringelyder. Til gjengjeld så den svært bra ut og var solid.

 

-Siemens C35 :!:

-Siemens M75 :new_woot:

-BenQ-Siemens S88 :dontgetit:

Lenke til kommentar
Siemens har vel kanskje en rekord i første støv- og støtsikre mobil?

Ikke bare var de tidlig ute, men de sørget for at det alltid var minst en mobil på markedet som var minst 30% mer motstandsdyktig mot støt, støv og fukt enn mobiler flest. Ericsson hadde sin haifinnetelefon med gore-tex inni, men den fikk ingen avløser. Sportstelefoner hos Nokia har kommet og gått. Nå er det Samsung som har en modell eller to om man ikke skal opp i ekstreme priser.

 

Men mobiler som tåler mye er muligens en dårlig forretningside? De varer lenge. Her skal dere få se bilde av min snart seks(?) år gamle Siemens ME45 som jeg stadig bruker daglig som min eneste mobil. Med originalbatteriet, som riktignok må laders mye oftere enn da den var ny. Tastaturet er litt slitt, men det er batteriet som gjør at jeg omsider vurderer å bytte den ut.

 

post-140319-1228677860_thumb.jpg

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Det som er så pussig er at alle (iallefall mange) sa at "siemens har så vanskelige menyer..

 

dette er et punkt som siemens har fått skryt av i alle tester jeg har sett av telefonene. nemlig at menyene er logisk oppbygd og lette å sette seg inn i. men samtidig har alle de funksjonene du vil ha og trenger.

 

 

- stor siemens fan..

(også oppvokst med en far som jobbet der i noenogtjue år, og fikk kjøpt de nye modellene ganske tidlig og rimelig. og har vel derfor vært innom det meste av siemens telefoner som ble lansert på det europeiske markedet, når man hadde 3 stk i husstanden som kun kjøpte siemens.)

Endret av royrov
Lenke til kommentar
Wow - glemmer aldri min Siemens C30 med rød skjerm og rødt bakgrunnslys.... :thumbup:

 

dette er vel kanskje det som er minst siemens telefon. Denne ble vel bare med fordi siemens kjøpte opp et selskap (husker ikke hvilket) og satt på siemens brand...

 

(mor hadde en slik, der var menyene osv helt ulikt andre siemens produkter..

 

mener det var denne?

Endret av royrov
Lenke til kommentar
Var det Bosch? Fra Wikipedia:

2000 : Acquisition of Bosch mobile phone division.

 

Jeg mener det ikke var det. Bosch og Siemens har alltid hatt et "samarbeid", som ansatt i Siemens kunne (kan sikkert enda) kjøpe bosch verktøy og hvitevarer som "ansattevarer".

 

Jeg mener det var et annet firma, som siemens kjøpte opp bare for å få arbeidskraften deres (men dette er bare noe jeg mener å huske ).

Endret av royrov
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Siemens har vel kanskje en rekord i første støv- og støtsikre mobil?

Ikke bare var de tidlig ute, men de sørget for at det alltid var minst en mobil på markedet som var minst 30% mer motstandsdyktig mot støt, støv og fukt enn mobiler flest. Ericsson hadde sin haifinnetelefon med gore-tex inni, men den fikk ingen avløser. Sportstelefoner hos Nokia har kommet og gått. Nå er det Samsung som har en modell eller to om man ikke skal opp i ekstreme priser.

 

Men mobiler som tåler mye er muligens en dårlig forretningside? De varer lenge. Her skal dere få se bilde av min snart seks(?) år gamle Siemens ME45 som jeg stadig bruker daglig som min eneste mobil. Med originalbatteriet, som riktignok må laders mye oftere enn da den var ny. Tastaturet er litt slitt, men det er batteriet som gjør at jeg omsider vurderer å bytte den ut.

 

post-140319-1228677860_thumb.jpg

 

 

kjøp nytt batteri til rundt 200 kroner, det gjorde jeg nettopp for min S65 og jeg har plutselig en like bra telefon igjen... jeg bruker S65 daglig, etter at jeg byttet batteri hadde jeg plutselig ekstremt lang taletid igjen!!!! juhuuuu, nå har jeg telefon ihvertfall i 5 år til... hvis ikke gsm blir borte i mellomtiden... hah

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...