Gå til innhold

Feature: Ti kandidater for filmatisering


Anbefalte innlegg

Grei nok artikkel dette. Indiana Jones and the fate of Atlantis burde absolutt blitt film, men du har jo glemt den mest opplagte kandidaten noensinne om vi skal ta spillhistorier. Broken Sword - The Shadow Of The Templars, men den blir jo faktisk en film, som skal komme ut i 2010 er det vel... Så spørs det hvor bra den blir da.

 

Monkey Island -skulle- forøvrig bli en film, men den ble såklart kansellert, og deler av det teamet havnet på det teamet som lagde... ja akkurat, Pirates of the Caribbean.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hah, Monkey Island som film. Godt poeng at det "nesten" var laget, men problemet er vel at Monkey Island er mer humoristisk enn Pirates of the caribbean-filmene. Problemet er vel også at hadde den blitt laget nå, hadde den blitt sett på som et ripoff av PoC.

 

Nei, da er spill som Maniac Mansion og Day of the Tentacle filmer med større mulighet for kommersielle suksess. Kanskje til og med Full Throttle? Eller Zak McKracken.

 

Av andre spill som kunne vært interessante kunne vel kanskje Mafia være et alternativ? Eller er den for mye rip-off av de kjente mafiafilmene? Det var i alle fall en veldig filmatisk historie i det spillet, som jeg nok tror kunne ha overrasket noen hadde den kommet på film. Problemet er jo at vi som rundet Mafia allerede vet hvordan det utvikler seg...

 

Edit: Som nevnt ovenfor var Monkey Island på vei til å bli film, jeg tror det finnes concept art der ute på det store nettet. Men jeg mener p huske at det var snakk om en tegnefilm? Eller blander jeg?

Urettferdig at dere hakker på Uwe :) Jeg ser allerede frem til Tunnel Rats 1968, og er litt interessert i hvordan spilelt som (om jeg forsto det rett) skulle følge med blir. "Far Cry"-filmen burde også slippes på DVD snart.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Personlig så mener jeg at Anarchy Online universet kunne vert grunnlag for flere filmer som kanskje ikke hadde noe med hverandre å gjøre.

 

Eksempler:

- en thriller rundt han russeren som flykter landet.

- En sci-fi-film om de første kolonistene på Rubi-Ka

- En sci-fi-eventyr-film rundt Rubi-Kas historie, hadde kanskje endt opp som en Indiana Jones lignende film, men tror det kunne vert spennende.

Lenke til kommentar

Pirates of the Caribbean har ikke bare mange likheter med Monkey Island, manuset til de to første filmene inneholder mange elementer fra manuset til det som skulle bli monkey island filmen.

 

"The really interesting thing is that the movie was going to be produced by Steven Spielberg (who is a big Monkey Island fan himself). He asked Ted Elliott, a script writer who has worked on several Disney movies (including 'Treasure Planet') and on 'Steven Spielberg’s Director's Chair' game, to help with the story for the MI movie. The Monkey Island movie never got the green light and years later Ted Elliott wrote 'Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl', which took several ideas from Monkey Island. So basically the first two PotC movies are the Monkey Island movie."

Kilde: http://www.miwiki.net/Monkey_Island_movie

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Tror ikke den lange historien til Half-Life ville vært noe problem egentlig. Det finnes jo utallige eksempler på kjempegode filmer som har blitt til av bøker som er på flerfoldige hundre sider.

 

Ringenes Herre er et godt eksempel

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen nevnt Metal Gear Solid? Serien med spillverdenens kanskje mest fengende historie.

 

Nå skal det riktignok nevnes at spillserien Metal Gear Solid nærmest er en film, med tanke på time etter time med cutscenes.

 

Jeg skulle dog likt å se en film basert på Metal Gear Solid. Om jeg kommer på noen skuespiller som er verdig til å tre i Solid Snake's skikkelse er noe annet ..

Lenke til kommentar
Tror ikke den lange historien til Half-Life ville vært noe problem egentlig. Det finnes jo utallige eksempler på kjempegode filmer som har blitt til av bøker som er på flerfoldige hundre sider.

 

Ikke er historien i HL særlig avansert eller komplisert heller, burde ikke vvære noe problem å kage en film av det i så måte. Ellers tror jeg mange slike filmer hadde vært skufende, lista for en "god historie" er gansdke lav i spill, MGS hadde jo feks vært en klisjefilm om det ble lagd som en film. Som aktionfilmer kanskje, som noe historiedrevet film? Få spill er egnet.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...