Gå til innhold

Lenovo N500 - erfaringer og oppfatninger


Ennasus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har planer om å kjøpe meg en bærbar pc, og har funnet ut at Lenovo N500 kanskje er noe for meg. Så jeg lurte på om noen har noen erfaringer med denne? Er det en bra pc generelt sett? Kan den dra CS3 og The Sims 2?

 

jeg har n200 og den drar hele cs4 pakken uten problemer ^^

 

så ja n500 drar cs3 og the sims 2 lett

Lenke til kommentar

- 2.8+ Ghz prosessor (XP), 3.2+ Ghz i Vista

 

- 1 GB RAM (XP), 1.5 GB i Vista

 

- NVIDIA 6800 GT+ eller lignende grafikk-kort (256 MB minne)

 

- 12 GB ledig plass på harddisken

 

- Lydkort med DirectX 9.0c-støtte

 

Dette var vel minstekravene da, men anbefalt er

 

- Intel Core 2 Duo 2.2+ Ghz-prosessor

 

- 2 GB RAM

 

- NVIDIA 8800GTS/640 eller lignende grafikk-kort

 

- 12 GB ledig plass på harddisken

 

- Lydkort med DirectX 9.0c-støtte

Lenke til kommentar

Ja, det er wifi på den... Intel 5100 AGN er et wifi-kort.

Hvis dere ikke trenger 320gig plass, men det holder med 250gig, og dere klarer dere med 3gig ram, så har MPX tilbud på denne ut uka til 4490,-.

Legg også merke til at DEAL PC'en IKKE har dedikert skjermkort, men det har den på MPX!

 

Kjøpte denne hos MPX selv i går kveld, den ble sendt fra MPX i dag klokken 11.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Valgte den hos Deal allikavel. :sleep2: Blir mest en skole/surfe/se litt film-PC uansett, spilling blir det nok minimalt med... Litt skepitsk var jeg også til å måtte skru opp baksiden og installere RAM, så jeg synes at Deal sin var best tilbud for meg. Dessuten hadde den mer RAM og HDD, selv om Vista ikke kan utnytte 4 gig optimalt.

 

Men dette med prosessoren, noen som kan forklare en damsel in distress som ikke helt skjønner tegninga? :blush:

 

 

Så fant jeg denne, http://optimitza.cat/news/2008/09/03/lapto...3450-3470-3650/ , og synes det integrerte fra Intel så greit ut for mine behov.

Endret av RainbowLady
Lenke til kommentar

Det er en dual core.

Forskjellen er vel at dual core er nyere, og den (core duo) har speedstep (slik at den bruker mindre strøm når du ikke bruker all prosessor-kraften = lengre batteritid).

Prosessoren støtter også 64bit, slik at du kan utnytt all minnet ditt ved å legge inn ett 64bits operativsystem.

 

Gikk selv for den på MPX. Fikk den for 4220kr. Den skal ikke brukes til lagring i det hele tatt, også koster det heller ikke mye å bytte ut den ene 1gig rammen til en 2gig brikke hvis det er nødvendig en gang... Uansett, så tror jeg man blir fornøyd samme hvilken man velger. Ser ut som veldig mye PC for pengene, til det rette bruket.

 

edit:

dette er den 2gigs brikken MPX sender ved, hvis det er noen som vil bytte ut den 1gig'en som står i også:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=73821

183kr

Endret av jale
Lenke til kommentar

Ja, bra maskin for pengene er det nok uansett hvilken av dem man velger. Hører at Lenovoer har en utmerket kvalitet også.

 

Men ang. dette grafikkortet, vil det være mulig å få en hyggelig opplevelse med Sims 2 på den eller bør jeg bare holde meg til den stasjonære? Ikke at jeg spiller sims eller no da men... *kremt kremt* :roll::blush:

Lenke til kommentar
Ja, bra maskin for pengene er det nok uansett hvilken av dem man velger. Hører at Lenovoer har en utmerket kvalitet også.

 

Men ang. dette grafikkortet, vil det være mulig å få en hyggelig opplevelse med Sims 2 på den eller bør jeg bare holde meg til den stasjonære? Ikke at jeg spiller sims eller no da men... *kremt kremt* :roll::blush:

 

Kan nesten garantere deg at du får en hyggelig spillopplevelse.

Lenke til kommentar
Ja, bra maskin for pengene er det nok uansett hvilken av dem man velger. Hører at Lenovoer har en utmerket kvalitet også.

 

Men ang. dette grafikkortet, vil det være mulig å få en hyggelig opplevelse med Sims 2 på den eller bør jeg bare holde meg til den stasjonære? Ikke at jeg spiller sims eller no da men... *kremt kremt* :roll::blush:

 

Kan nesten garantere deg at du får en hyggelig spillopplevelse.

 

Til og med med det integrerte skjermkortet? Har hørt så mye fælt fra mer seriøse 'gamere' som sier at integrerte ikke duger til noen spill i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...