Gå til innhold

Lenovo N500 - erfaringer og oppfatninger


Ennasus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går du på teknisk info på MPX, så står i hvertfall dette:

Notebook-kamera Integrert - 1,3 Megapiksler

 

og

1 x skjerm/video - HDMI

som står under Ekspansjon / Tilkoplinger

 

Dette må du gå på den maskinen som koster litt mer og er uten 3gig ram for å se... Det er forøvrig den maskinen som blir sendt + en ekstra ram brikke på den billige :p

 

Er i hvertfall det som står i min ordre.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Går du på teknisk info på MPX, så står i hvertfall dette:

Notebook-kamera Integrert - 1,3 Megapiksler

Mulig jeg er sløv nå, men hvor er det jeg finner teknisk info på pc'en på MPX?

 

Edit: Fikk akkurat telefon fra MPX, la inn melding på ordren om at de skulle ringe hvis den ikke hadde webkamera. Den modellen har det IKKE. Hvis det betyr noe for noen, som det gjorde for oss...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Hm... Det var da rart...

De har to forskjellige modeller da, som er prikk like, bortsett fra webcam på den ene, og ikke den andre.

MED WEBCAM + HDMI

UTEN WEBCAM, men med 2gig ekstra minne lagt ved siden av.

Får håpe den med 2gig ekstra minne har HDMI i hvertfall, det er mer viktig for meg enn webcam.

Det finnes bare teknisk info om den MED webcam, er en fane (teknisk info.) under HW anbefaler bildet.

 

Her er bildet fra orderen min hos MPX:

viu1228745085u.jpg

Jeg trodde da øverste linje var en linje som "inneholdt" den som jeg linket til over MED WEBCAM, og en ekstra minnebrikke.

 

Men som sagt, da har de altså to forskjellige pc'er, der de bare legger ved minne på den ene. Rart syntes jeg.

 

edit:

På bildet har dere også sporingen. Så kan dere følge meg på at det tar 100 år å få sendt den forbanna pakka! Hadde tatt meg 30min å kjørt å hentet den hos MPX! Er jo til å bli forbanna for! Trodde jeg skulle få den i dag!

Endret av jale
Lenke til kommentar

Ja, jeg skal fortelle mer, først må jeg bare få av lokket under for å sette i den ekstra minnebrikken! Var noen forbanna små skruer under der!

 

Jeg kan vel avsløre at min PC både har webcam OG HDMI ut... :D

 

edit:

Utdrag fra lisensvilkårene:

Hvis du ikke godtar vilkårene, må du ikke bruke programvaren. I stedet kan du kontakte produsenten eller leverandøren for å få vite mer om reglene for returnering av varer og refusjon og kreditering av kjøpesummen.

Man kan altså ikke si nei til windows-lisensen og få pengene tilbake for BARE windows, da må man returnere hele PC'en med programvaren.

 

edit2:

Herregud så mye drit det var installert på den PC'en! Halve oppgavelinjen var fyllt med sånne små ikoner som er ved siden av klokken.

Og disken var delt i 3 partisjoner, der den ene fungerer som reperasjon i stedenfor at de legger ved en DVD.

Så nå har jeg slettet alle partisjoner og holder på å legge inn Vista Ultimate x64! :D

 

edit3:

Tja... Nå fant jeg ut at det ikke finnes drivere til chipsettet, wifi eller trackpadden til vista x64, så nå holder jeg på å skaffe meg 32bit i stedenfor... Dessuten har jeg besøk, så det blir ikke _så_ mye testing i dag. Skal prøve å få inn vista, og kjørt inn alt av drivere og programvare jeg trenger. Hittil har pc'en vært helt greit til vanlig bruk. Regner med det blir bedre når drivere til chipset, lyd, wifi og ordentlige museegenskaper til trackpadden er på plass. Nå kan jeg f.eks ikke scrolle på scrollefeltet på trackpadden. FN + X-knappene funker heller ikke for øyeblikket, så jeg får ikke endret på skjerm-lysstyrken. Skjermen er fin å se på, helt grei.

Dette innlegget skrives forsåvidt på laptopen! Helt fint tastatur å skrive på. Maskinen er ikke spesielt tung, eller lett :p Men jeg har merket meg at den er veldig solid, spesielt lokket\skjermen gir lite etter for trykk. Jeg er så langt utrolig fornøyd med kjøpet.

Skal også vente med å kjøpe ekstra minne til det kanskje kommer flere drivere til 64bits, hvis det kommer...

Maskinen bråker ikke, og når viften går, som ikke er spesielt ofte, så støyer den ikke stort da heller. Nå har jeg bare loket rundt i windows og surfet litt da...

Jeg har tatt noen bilder av den og sånn, men de får komme når jeg har tid.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...