Gå til innhold

Lenovo N500 - erfaringer og oppfatninger


Ennasus

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet med maskinen min på skolen et par dager, og nettet fungerer utmerket. Så problemene hjemme tror jeg har med at det er naboen sitt AP jeg kobler meg til, og der er kanskje ikke signalstyrken den beste. Håper i hvertfall det er det som er galt der hjemme. Har ønsket meg AP til jul, så får vi se da :p

Endret av jale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Suverent :)

Finner du firewire på maskinen?

En firewire her. Fungerer forresten utmerket til skole/kontor pc, alt går lekende lett. Eneste crappy so far er lyden fra høytalere, går greit på lavt volum. Men har du ett ok headsett er jo det problemet løst.

Din versjon har firewire. Men har den HDMI og web cam?

Lenke til kommentar

Har fått maskinen. Den har HDMI og Webcam, men ing FW. Jævli irriterende siden det står i annonsen. Det er jo svindel!!

 

Uansett, som andre har nevnt, så er jo maskinen FULL av drit. Noen som kan fortelle meg hva jeg med trygghet kan fjerne uten at det går ut over et eller annet?

 

Ellers ser forøvrig maskinen bra ut, men jeg syns vifta er litt for aktiv...

Lenke til kommentar

Vifta får tulltak i ny og ne, du merker det spesielt i starten da herlige vista skal laste ned ca.2000 småfikser. Men hopper du over alt det der eller bare venter til den er ferdig oppdatert samt du faktisk ikke driver med noe som drar opp cpu/varm ol. så hører du ikke no til den. Men ja, var en liten periode da jeg vurderte å sette den ned litt, but if it aint broken dont fix it.. Gidder ikke å følge opp med måling mtp. temp osv :D

 

Men om noen andre gjør det, sleng opp resultatene hehe.

Endret av raiisak
Lenke til kommentar
Vifta får tulltak i ny og ne, du merker det spesielt i starten da herlige vista skal laste ned ca.2000 småfikser. Men hopper du over alt det der eller bare venter til den er ferdig oppdatert samt du faktisk ikke driver med noe som drar opp cpu/varm ol. så hører du ikke no til den. Men ja, var en liten periode da jeg vurderte å sette den ned litt, but if it aint broken dont fix it.. Gidder ikke å følge opp med måling mtp. temp osv :D

 

Men om noen andre gjør det, sleng opp resultatene hehe.

 

hehe...Ok, så med andre ord: hvis du ikke bruker maskinen, så er det ikke et problem :p

Lenke til kommentar
Vifta får tulltak i ny og ne, du merker det spesielt i starten da herlige vista skal laste ned ca.2000 småfikser. Men hopper du over alt det der eller bare venter til den er ferdig oppdatert samt du faktisk ikke driver med noe som drar opp cpu/varm ol. så hører du ikke no til den. Men ja, var en liten periode da jeg vurderte å sette den ned litt, but if it aint broken dont fix it.. Gidder ikke å følge opp med måling mtp. temp osv :D

 

Men om noen andre gjør det, sleng opp resultatene hehe.

 

hehe...Ok, så med andre ord: hvis du ikke bruker maskinen, så er det ikke et problem :p

Neida langt fra, vifta startet f.eks ikke idag når jeg jobba i CS4 eller lastet ned med 5mb hastighet. Er gjerne når du har veldig mange operasjoner gående som browsing, utpakking, nedlasting osv. Men igjen, holder så grei temp at man kan jo regulere, har bare ikke hatt behovet her da.

Lenke til kommentar
Ok. Høres bra ut. Har jo bare testet den i 1 time etter jeg fikk den, og da stod vifta og gikk hele tiden. Regener med det har en sammenheng med at jeg dreiv å installerte og avinstallerte programmer osv.. Håper den "jekker" seg ned et par hakk ved vanlig bruk :)

Yes det gjør det :) Jeg tenkte "hva faen er det her for no??".. Tror den faktisk drev og oppdaterte seg selv de to første dagene (brukte den ikke så mye hehe) der vifta øvde på den stoooore full-gass ---> bråbrems ---> gass --> brems manøven.

Lenke til kommentar

Ok. Takk. Begynte nesten å bli litt bekymret. Hvorfor har dem fjerna den liksom? hehe... Jeg ser forøvrig at de har fjernet Firewire fra spesifikasjonene. Det var nemlig ikke FW på min, enda det stod at det skulle være det. Flere som har opplevd det samme med denne maskinen? At den ikke stemmer med spesifikasjonene?

Lenke til kommentar
Ok. Takk. Begynte nesten å bli litt bekymret. Hvorfor har dem fjerna den liksom? hehe... Jeg ser forøvrig at de har fjernet Firewire fra spesifikasjonene. Det var nemlig ikke FW på min, enda det stod at det skulle være det. Flere som har opplevd det samme med denne maskinen? At den ikke stemmer med spesifikasjonene?

 

Hei, har kjøpt 2 stykker til barn i familien. Ser bra ut så langt, men finner ingen firewire. Kunne tenkt meg å lage system/program på DVD, slik at jeg kan ta i bruk hele disken. Noen forslag til hvordan jeg produserer, eller får tak i dette?

 

Noen som har oversikt over hvilke program som skal følge med/være installert på maskinene?

 

Ser forresten ut som om maskinen nå er fjernet fra MPX (tomme?).

 

Fortsatt GOD JUL!!

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe denne maskinen, men er litt usikker ettersom det virker som det er to forskjellige versjoner, en med firewire og en med HDMI og webcam om jeg har forstått det rett? Har nok lyst på den med HDMI og webcam, ettersom jeg ikke har peiling på ka firewire er (har null peiling på data). Har tenkt å kjøpe denne fra www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=405031&view=detailed#ProductTabs, og er det noen som vet om den kommer med firewire eller HDMI/webcam? Leste i en tidligere post at komplett.no hadde firewire, men nå er det en liten stund siden, og nå under spesifikasjoner står det at den har HDMI og webcam, men står ingenting om firewire. Så lurer på om noen har kjøpt denne pcen fra komplett.no og vet hvilken av disse to versjonene man får? Og i tillegg, er det best å kjøpe den som kommer med 3GB minne eller 2GB minne? Kommer mest til å bruke pcen til skole, se film, og minimalt med spill.

Lenke til kommentar

Spurte komplett om deres versjon har firewire, fikk dette tilbake.

Hei

Produkt ansvarlig retter opp infoen og sier at det er følgende grensesnitt på denne pcen.

1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)
1 x skjerm/video - HDMI
4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A
1 x hodetelefoner - utgang - stereo minijack 3,5 mm
1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm
1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
1 x modem - telefonlinje - RJ-11

MVH
Paul
Kundesenter Komplett.no

Lenke til kommentar
Spurte komplett om deres versjon har firewire, fikk dette tilbake.

Hei

Produkt ansvarlig retter opp infoen og sier at det er følgende grensesnitt på denne pcen.

1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)
1 x skjerm/video - HDMI
4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A
1 x hodetelefoner - utgang - stereo minijack 3,5 mm
1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm
1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
1 x modem - telefonlinje - RJ-11

MVH
Paul
Kundesenter Komplett.no

 

hmmm... sier meg egentlig lite, med mindre disse skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub greiene er firewire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...