Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra ArmA II forumet:

 

GameStar TV is covering ArmA 2 right now: http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=10&pk=12297

 

- it's a catastrophe, a Beta version at best

- should have been tested at least another 6 months

- many things simply aren't working

- AI can't handle what it's supposed to do

- air support not working; doesn't attack enemies

- units don't work as a team; individuals are stupid

- AI can see through (several) buildings and report units

- assistance system doesn't work properly, orientation is bad

- game is not realistic, not finished at all

- patches may need more work than what has gone into the game

- lack of animations

- bad physics, damage system

- full review next week after several more parts of the review diary

 

Edit:

 

Har sett svært mange snutter fra spillet i dag. Det ser ut til at det er svært lite som fungerer som det skal. Fiender som ser deg gjennom hus, alt og alle som styres av computeren blir "stuck", folk popper gjennom byggninger osv. Det er skikkelig dårlig gjennomført. Omtalene av spillet er svært dårlige. Jeg kan ikke mye tysk, men jeg hører Gamestar omtale spillet som en katastrofe.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Man kan jo nesten ikke sammenligne Arma med en release fra større selskaper som EA. Når det kommer fra mindre selskaper så har de verken tid eller penger til å teste det så mye som de hadde ønsket. Derfor er de avhengige av at community bidrar en god del der. Men skuffende at ikke AI'en er forbedret skikkelig.

Lenke til kommentar
Man kan jo nesten ikke sammenligne Arma med en release fra større selskaper som EA. Når det kommer fra mindre selskaper så har de verken tid eller penger til å teste det så mye som de hadde ønsket. Derfor er de avhengige av at community bidrar en god del der. Men skuffende at ikke AI'en er forbedret skikkelig.

 

Ikke forbedret? På enkelte områder virker den faktisk verre enn på 8 år gamle Operation Flashpoint.

Lenke til kommentar

Det var da svært til så mye negativitet... Hvis det virkelig skal være så problemfyllt som dere sier har BIS veldig dårlig tid fram til 19. juni. Jeg forventer ikke et bugfritt spill, men de må virkelig luke bort de store bugsa for at dette spillet skal bli tatt godt imot den 19.

Endret av Mumba
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg fremdeles mye til SP og Coop kampanjen, hvis de luker ut kampanje bugsene i den norske utgaven, vil det virkelig være noe unikt.

 

Men alt i alt er jeg nok litt skuffet. Det ser ut som at igjen er modderne og patchene som vil gjøre Arma 2 til det fantastiske frie taktiske spillet som jeg elsker.

 

OFP og Arma var også bugget noe grusomt ved release. Man kan lure på når disse utviklerne skal forstå at hvis man skal lykkes kommersielt, så må man levere ett noenlunde ferdig produkt ved release, og ikke etter 2 til 3 år i en patch.

 

Det er forståelig at man må sette strenge tidsfrister på grunn av pengemangel, men dette kan da umulig være ett så stort problem? OFP og Arma solgte da ikke så ille? Ihvertfall ikke OFP.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest er det mange forskjellige meninger rundt spillet. Mange synes AI er helt idiotisk, mens andre synes den er forbedret i forhold til OFP og Arma. Tror det er mange med litt store forventninger og som nærmest leter etter bugs, mens andre prøver å nyte spillet til tross for det de finner. Man må tenke på at dette spillet har veldig mange hardcore gamere som tester ut nesten alle mulige ting i spillet og drømmer om/forventer et perfekt realistisk resultat hver gang. Er nok mange som har laget seg drømmer om hvordan ting skal være før de prøver det ut. Selvfølgelig blir det mange skuffelser ut av dette. Likevel er jeg sikker på at det er noen "seriøse" bugs som må bli fikset på for at det ikke skal ødelegge for spillopplevelsen.

 

Jeg har OFP (var veldig liten og skjønte ikke så mye av det da jeg kjøpte det :p), men har ikke Arma (bare prøvd demo). På grunn av dette kan jeg ikke sammenligne det med Arma og jeg vet derfor ikke hva jeg skal forvente av forbedringer o.l. Dette gjør nok at jeg ikke har så altfor store forhåpninger til alt og derfor ikke legge merke til alle mulige feil og "ikke-forbedringer" når jeg prøver Arma 2.

 

OFP og Arma var også bugget noe grusomt ved release. Man kan lure på når disse utviklerne skal forstå at hvis man skal lykkes kommersielt, så må man levere ett noenlunde ferdig produkt ved release, og ikke etter 2 til 3 år i en patch.

Enig! Skjønner ikke helt hva de tenker på jeg heller. Nå er jo ikke jeg noe data-/spillekspert, men virker som det er veldig krevende å luke ut bugs i et så stort spill som dette. Ser likevel på det som litt uforstårlig når de har testet det i over en måned og likevel ikke finner mange av de bugsene mange tyskere fant nesten med en gang de startet spillet.

 

EDIT:

Video fra SP-kampanjen. (tror han spiller på easy)

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

EDIT 2:

Tar og kopierer dette innlegget fra Arma 2 sine forumer. Akkurat dette jeg prøvde å si over og tror og håper at jeg opplever av spillet når jeg får prøvd det :)

 

I've had great time playing the campaign. Dialog is best in BI games so far. Curse words increases immersion greatly. Lot's of F words here & there.

Also the missions itself are very interesting with lot's of different objectives and not the usual go there and shoot the hell out of everything. I dare to say it's so far even better than CWC.

 

I don't know what kind of super AI some people expected. I think it's way better than in OFP or Arma. I got shot multiple times in CQB if i rushed. AI runs a lot and tries to flank you. I don't remember this to happen in OFP or Arma. Also i like that this time the AI don't kill you instantly every time, they miss fire a lot compared to Arma. Though they were stupid as always when i flanked them. They didn't notice me even when i stand in couple of meters away behind them. I just shot them in the back. Never know what hit them

Also your own team mates move very efficiently using cover and different routes or opposite streets.

 

Though i have to say i'm kind of guy who just loves to play good immersive SP campaign. I don't spend my time wanking the editor or try to find bugs on purpose. I just enjoy playing good missions & campaigns and sometimes play MP coop.

Endret av Mumba
Lenke til kommentar

Et par videoer:

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Innlegg fra Armas forumer om AI:

Did my first (quick) warfare with the new AI and was not "silly-sniped" once and had plenty of random incoming fire, infact...the most confused warrior in the field was me.

 

Not scientific testing by any means but from what I saw there was alot of covering/suppressing-like fire from the mg's and AI was rolling in on all flanks. Not at all like the frustrating time I had in A1's warfare. The AI is not the same as the old one.

 

All in all...I can not see how BIS could muck this up. It can only get better from this end and I love it.

 

Et annet innlegg som jeg mener har et godt poeng:

People talk about realism but then test it with the MOST unrealistic means. If you played the game properly you probably never would have found out that tons of M240 clips destroy a tank. A sim(and I mean REAL ones, even DCS doesn't count) needs to be used in a realistic manner to give the impression of realism. If you abuse something and use it how it isn't supposed to be used OF COURSE you'll have 'unrealistic' results. Things are made with a certain direction and using them away from that will make it seem wrong. The same is true for realistic games.

 

Now I'm not saying its perfect but don't get cross and bash the shit out of it because the game doesn't play for you.

 

@^Th0mas^: Tror du ikke skal ta sorgene på forskudd. AIen kommer sikkert til å "faile" innimellom, men blir dumt å trekke konklusjoner allerede uten å ha prøvd det! ;)

Endret av Mumba
Lenke til kommentar

Det med AI'en kan være viktig. Om kampanjen spilles som i OFP, har man i begynnelsen en overordnet som bestemmer hva du skal gjøre og man er jo ganske avhengig av medsoldatene i dette spillet. Og når man bestemmer over andre så er det viktig at de gjør jobben sin. Om de setter seg fast i et gjerde eller noe sånt så blir jo dette ganske vanskelig. Mindre bugs bruker ikke å plage meg så mye. Så lenge de ødelegger gameplay så har det ikke så mye å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...