Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min samboer er forelsket i en annen mann


Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i ti år og har ei datter på 6 år sammen.

Jeg fant nylig ut at hun har truffet en annen mann som hun har forelsket seg i.

Vårt forhold har svingt litt, men vi har alltid kommet oss igjennom problemer før og jeg følte at dette kom helt ut av det blå.

Jeg merket at alt ikke var som det skulle og når jeg konfronterte henne med dette fikk jeg hele historien, og hun la alt på bordet.

De har ikke hatt noe seksuelt sammen, bare at alt klaffet når de traff hverandre.

 

Jeg ble naturlig nok helt knust. Hun sa at hun fortsatt var glad i meg, men at hun måtte finne ut av sine følelser for denne mannen, måtte finne ut om "gresset var grønnere på den andre siden"....

 

Denne mannen har hun bare truffet noen ganger tidligere i år, men ble så stormende forelsket at hun beholdt kontakt på tlf og mail, da denne mannen ikke bor i Norge for tiden.

Hun hadde også bestilt en helgetur dit sammen med ei venninne for å handle som hun sa, jeg tenkte at det måtte vært koselig og hjalp til med å finne flybilletter og et fint hotell så de skulle få max ut av weekenden.

Jeg følte meg bare som en enda større idiot etter at jeg skjønte hva denne "handleturen" skulle brukes til.

Det er kun denne venninna og jeg som vet om hele forholdet til min samboer.

 

Planen hennes var å bruke denne langweekenden på å finne ut hva følelsene var for denne mannen, som hun bare har hatt kontakt på tlf og mail med de siste månedene, og som det er et par måneder til hun får se på "handleturen" sin, og få avklart vårt forhold etter dette.

 

Hun lurte på hva jeg ville gjøre, om jeg ville bryte forholdet med det samme, eller om jeg ville vente på hva svaret ble til etter utenlandsturen.

Jeg valgte å bli siden jeg elsker henne svært høyt og jeg er sikker på at vi vil rette på de tingene i forholdet vårt som ikke er helt slik det skal være.

Men jeg har det ikke lett om dagen, jeg går å tenker mye på det som skal skje, og er svært redd for at forholdet vårt og det vi har sammen skal gå over, ikke minst hvordan det skal gå med vår datter.

 

Hun er svært nervøs og usikker selv, men akter å gå gjennom det, for å ikke gå å gruble over det som kunne ha vært.

Jeg mener på den andre siden at skal man gå å gruble på alt som ikke ble noe av kommer så hadde man ikke gjort annet.

Jeg har forøvrig alt på det tørre når det kommer til andre forhold, hvor jeg aldri har gjort noe som kunne true forholdet vårt.

 

Innlegget ble kanskje litt rotete, ,men jeg har så mange tanker i hodet nå at de får bare komme ut slik de gjør.

Er det noen andre som har opplevd en slik situasjon eller har noe å komme med, den ene eller andre veien, så hadde jeg vært takknemmelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke opplevd det samme, men vil si at det er respektløst ovenfor deg og det dere har sammen å forvente å kunne «finne ut som gresset er grønnere på andre siden» og fortsatt ha noe å komme tilbake til om det ikke viser seg å være noe å satse på.

 

Jeg vil også si at om hun er villig til å sette forholdet deres på prøve for å finne ut av en forelskelse, så er det allerede for sent. Det kan høres brutalt ut, og jeg har ikke erfaringer for å støtte mitt synspunkt, men det høres ut som om hun er klar for å bryte det dere har, hun må bare finne noe bedre først. Det at hun var villig til å dra for å treffe han uten å si noe på forhånd, synes jeg støtter opp om min oppfatning på dette.

 

Jeg sier ikke at jeg kan fastslå at forholdet deres er dømt til å gå under, men jeg tror ikke det at hun drar på denne turen hjelper, uansett hva utfallet vil bli. Om ting ikke klaffer med han har hun likevel bevist at hun er villig til å bytte deg ut så fort hun finner en det klaffer med. En kan ikke styre forelskelser, men en kan jammensanten styre hva en gjør med det mener jeg.

Lenke til kommentar

Blir rett og slett lei meg av det eg leser. At det går an å være slik. Satse på en hun har truffet noen få ganger fremfår et forhold som har vært et ti år. Eg er overgitte, er det så få som satser på familie og det de har fra før av, fremfor sine lyster......

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Tullball fra hennes side. At hun i det hele tatt kan tenke på å treffe en annen mann ><

Jeg blir lei meg, men også fryktelig grinete da jeg leser dette. Jeg må beklage hvis jeg sier noe ikke helt passende ang. damen din, men jeg liker ikke innstillingen hennes. For meg høres hun som hun er "løs". Som sagt beklager. Men jeg har vanskeligheter med å forstå hva hun tenker med.

Lenke til kommentar

Er enig i det Hardkjerne skriver.

 

Syntes det er uhyre respektløst av henne å forvente at du godtar at hun er ute å skjekker mulighetene mens du sitter der med åpne armer som en "fall back"...

 

Høres litt ut som den "jeg sier ikke opp jobben før jeg har fått bekreftet en bedre stilling". Følgende taktikk er greit i jobb sammenheng, men syntes det er respektløst ovenfor en person!

 

Det er trist at konsekvense av et eventuelt brudd kan ha følger for datteren deres, men syntes ærlig talt ikke hun høres ut som noen god samboer. Greit at hun ikke kan noe for det hun føler, men om hun virkelig føler mer for en annen mann og "leter etter bedre muligheter" har dere ikke så mye fundament for et forhold.

 

Kan også egentlig slenge meg på Ghraag, høres ut som hun lett kan falle for andre menn om hun egentlig ikke kjenner denne personen så godt.

 

Anyways, lykke til uansett hva som skjer

Lenke til kommentar

Jeg begynner å innse at dette etter alle målemerker er slutt selv om jeg elsker henne over alt her i verden.

Hun sa at dette var et resultat av de problemene vi har hatt, og som hun ikke har vært fornøyd med, f.eks. det å få gjort ting rundt huset, f.eks det at det tok tid å få lagd veranda, trapp ute og lignende, er ikke spesielt teknisk av meg, og vi har ikke hatt penger til å få det gjort av andre, så da har det blitt utsatt og utsatt.

Hun syntes jeg var negativ til mange ting, og det må jeg innrømme å ha vært, men mye av det jeg har sagt, har vært på ert, sagt mye som jeg ikke mener og det vet hun godt selv. Jeg har sagt og har prøvd å forandre meg for å gjøre forholdet bedre, men nå hadde hun truffet en annen, og hun sa at hvis det ikke hadde blitt slutt nå så hadde det sikkert vært over om et par år.

 

Jeg ønsket ikke dette bruddet og har hele tiden håpet på at hun ville "ta til fornuft" og bryte dette avstandsforholdet før det ble alvorlig, men ut ifra det hun har sagt om han og det de har så skjønner jeg jo at dette er så og si kjørt...

Jeg har vel klamret meg til det siste halmstrået, men det ser unektelig stygt ut

Lenke til kommentar

Hei!

 

Synd at det er barn i i bildet. Sett dere ned å snakk sammen. Ta kontakt med familierådgivingskontoret. Tenk på barnet ditt selv om det er ei vondt akkurat nå. Ikke krangle forran barnet ditt. Det er trossalt barnet som er den store taperen her. Tenk på det når dere snakker sammen. Dere må ikke bli uvenner fordi dere har et barn sammen, og dere må sammarbeide i framtiden også. Hilsen en som har vært i samme båt som deg.

Lenke til kommentar

Sett hardt mot hardt! Enten satser hun på deg og deres felles barn, ellers så kan hun pelle seg til helvete. Du skal ikke finne deg i i å bli behandlet på denne måten. Hun tråkker på deg til de grader og du lar det skje. Det eneste som står mellom deg og et brudd nå er at han andre ikke vil ha et forhold til dama di. Da vil hun "angre" seg og komme tilbake. Men bare til det dukker opp en mann til som hun mener er et bedre kupp enn deg. Fortell henne i klare ordelag om at du stikkerom hun ikke fokuserer 100% på det forholdet hun har. Husk at du skal MENE DET, når du sier det!

Lenke til kommentar
Sett hardt mot hardt! Enten satser hun på deg og deres felles barn, ellers så kan hun pelle seg til helvete. Du skal ikke finne deg i i å bli behandlet på denne måten. Hun tråkker på deg til de grader og du lar det skje. Det eneste som står mellom deg og et brudd nå er at han andre ikke vil ha et forhold til dama di. Da vil hun "angre" seg og komme tilbake. Men bare til det dukker opp en mann til som hun mener er et bedre kupp enn deg. Fortell henne i klare ordelag om at du stikkerom hun ikke fokuserer 100% på det forholdet hun har. Husk at du skal MENE DET, når du sier det!

 

 

Helt enig! I dette tilfellet nytter det ikke å være tøffel. Du må få henne til å skjønne at slik oppførsel er uakseptabelt! Hadde det vært kona mi hadde jeg sparket henne ut av huset på flekken!

Lenke til kommentar

WTF!?

 

Denne dama tenker ikke rasjonelt og viser totalt mangel på respekt. Tenk så leit for deg dersom de ender opp i senga, og du har "tillatt" det hele. Ikke se på at forholdet deres synker i gjørma, enten stopper du det der og prater henne til fornuft, ELLER:

 

Be hu gjøre hva faen hu vil og dra din vei. Bryt kontakten med henne, se om hun kryper tilbake (noe som er mer sannsynlig at hun gjør, enn at du trygler og ber). KOmmer hun ikke tilbake, er det selfølgelig leit, men du gikk ut av forholdet som en mann. Kommer hun tilbake er saken løst.

 

ønsker deg masse lykke til!!

Lenke til kommentar
WTF!?

 

Denne dama tenker ikke rasjonelt og viser totalt mangel på respekt. Tenk så leit for deg dersom de ender opp i senga, og du har "tillatt" det hele. Ikke se på at forholdet deres synker i gjørma, enten stopper du det der og prater henne til fornuft, ELLER:

 

Be hu gjøre hva faen hu vil og dra din vei. Bryt kontakten med henne, se om hun kryper tilbake (noe som er mer sannsynlig at hun gjør, enn at du trygler og ber). KOmmer hun ikke tilbake, er det selfølgelig leit, men du gikk ut av forholdet som en mann. Kommer hun tilbake er saken løst.

 

ønsker deg masse lykke til!!

 

Enig med Nylon her! Be a man!!

Lenke til kommentar

Nå kan det jo være 1 side av saken jeg ikke får høre men dette høres ut som et brudd for meg. Det å være en reserveløsning på denne måten hadde aldri jeg akseptert. Så med mindre hun avlyser fremtidige møter med denne fyren ville jeg rett og slett satt meg ned med henne og gjort det slutt. Men siden dere har en datter må dere selfølgelig skilles som venner.

 

Kron

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...