Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min samboer er forelsket i en annen mann


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å innse at dette etter alle målemerker er slutt selv om jeg elsker henne over alt her i verden.

Hun sa at dette var et resultat av de problemene vi har hatt, og som hun ikke har vært fornøyd med, f.eks. det å få gjort ting rundt huset, f.eks det at det tok tid å få lagd veranda, trapp ute og lignende, er ikke spesielt teknisk av meg, og vi har ikke hatt penger til å få det gjort av andre, så da har det blitt utsatt og utsatt.

 

Hun dropper forholdet blant annet fordi du har vært treg med å bygge veranda?

Kunne hun ikke tatt i et tak selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt utrolig. Du har det helt klart bedre uten henne og du bør ikke la henne ødelegge noe som helst for deg personlig. Disse "årsakene" hun nevner som f. eks veranda osv, dette er bare tull. Helt klart. Hun prøver bare å rettferdiggjøre det hun holder på med. Og det går ikke an å rettferdiggjøre noe slikt. Du er nødt til å bite sammen tennene og kast henne på hue og ut og være fly forbanna i lang tid fremover. Så når hun kommer tilbake og innser at hun har driti på draget så sier du bare at toget har gått. Så får hun stå der med halen mellom bena og trygle deg tilbake.

Lenke til kommentar

Nå skriver du her at hun skal dra for å finne ut av følelsene hennes for denne fyren. Det jeg tenker da, med det faktum at hun LØY om turen, og kalte det en "handletur", er at hun drar for å se hvem som er best i senga. Beklager, men det er akkurat det jeg leser om du har skrevet det slik som det er.

 

Og det å "se om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet" er bare bullshit. Det hun sier er at hun skal se om han er bedre enn deg, og se om det er verdt det å bryte med deg for å bli med han. Og da er hun sikkert allerede helt sikker på at det er nettopp det hun har tenkt å gjøre.

 

Hør nå fra en som både har slått opp og blitt slått opp med: Det hjelper UTROLIG mye å være den som slår opp først. Husk det.

Men, ikke ta for raske avgjørelser. Sett dere ned og snakk om dette, finn ut hva hun EGENTLIG vil. Jeg skjønner utmerket godt at det er surt å høre dette etter ti år, men det går ikke an å være tøffel her. Vær mannen i forholdet, og gjør det som må til for at du skal takle dette best mulig. Hun har jeg ingen sympati for, hun kan egentlig bare sitte hos han andre fyren og innse hva hun har gjort. Mine erfaringer angående det er at gresset er nesten aldri grønnere på andre siden av gjerdet.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle regle ut om en del her, men så at det meste var skrevet tidligere.

 

Men kan ikke si meg mer enig at det er helt UAKTUELT å sitte på gjerdet som en tøffel å vente på hvordan utfallet blir, for gjør du det, kan du garantere deg selv at du ikke klarer å holde på henne. Du må sette ned foten og fortelle hva som er hva, og ikke la henne herse med deg og forholdet.

Hun har jo tilogmed lagt alt på bordet når du konfronterte henne med det, og sa alt som det var..og når hun kan si det uten at det får følger, da har hu faenmeg alt for mye makt, og hun vet det godt selv! Det er jo total overkjøring fra hennes side om du ikke sier STOPP, og viser henne hvor skoa skal stå.

Lenke til kommentar

Ok, dette er mine umiddelbare tanker etter å ha lest denne tråden:

Dette er et forum. Det er et åpent forum som alle kan bruke og det er stor aldersforskjell på folk her inne. Det tok meg 5 minutter og lese hele tråden med alt innhold og det tar meg i hvert fall ikke mer enn 2-3 minutter og skrive denne teksten. Dvs. at det har tatt 7-8 minutter fra jeg klikket på denne tråden til jeg har gjort meg opp en mening og produsert et resultat i form av en enkel tekst.

 

Ikke baser en avgjørelse på hva som blir skrevet her inne, og det inkluderer selvfølgelig min egen tråd. Som mange andre skriver så blir jeg berørt av å lese det du skriver. Det virker som en ganske trasig sak. Jeg føler med deg, majoriteten her inne også. Men, pipa ville kanskje hatt en annen lyd hvis tråden het "Jeg er forelsket i noen andre enn min samboer". Ville folk da ha svart noe annet og ville kanskje flesteparten hatt mer medfølelse for den andre parten?

 

Da var mine 7-8 minutter brukt opp og jeg klikker meg videre til en ny tråd og gjør meg opp en mening der. Det er tross alt diskusjon.no. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

For det første er det jo fint at hun faktisk innrømmer det, til tross for at hun prøvde å kalle det for en "handletur".

 

Høres ikke ut som en kjekk situasjon. Som mange andre sier er det viktig å få henne til å forstå hva hun selv gjør. Selv om det er tungt hadde jeg hadde satt foten ned og sagt "dersom du reiser nå har toget gått" (no pun intended) og gitt henne et ultimatum. Du bør få henne til å forstå at du ikke ønsker å være en tøffel/en reserveløsning dersom det skjærer seg. Om hun drar (og du slår opp med henne) og sitter der med skjegget i postkassen burde hun innse hva hun har gjort.

 

Men, pipa ville kanskje hatt en annen lyd hvis tråden het "Jeg er forelsket i noen andre enn min samboer". Ville folk da ha svart noe annet og ville kanskje flesteparten hatt mer medfølelse for den andre parten?
Det er vel ikke godt å si, men jeg tror det ville vært ganske variable svar, siden hun bruker ham til å falle tilbake på og spesielt siden de har barn sammen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234
WTF!?

 

Denne dama tenker ikke rasjonelt og viser totalt mangel på respekt. Tenk så leit for deg dersom de ender opp i senga, og du har "tillatt" det hele. Ikke se på at forholdet deres synker i gjørma, enten stopper du det der og prater henne til fornuft, ELLER:

 

Be hu gjøre hva faen hu vil og dra din vei. Bryt kontakten med henne, se om hun kryper tilbake (noe som er mer sannsynlig at hun gjør, enn at du trygler og ber). KOmmer hun ikke tilbake, er det selfølgelig leit, men du gikk ut av forholdet som en mann. Kommer hun tilbake er saken løst.

 

ønsker deg masse lykke til!!

 

Så det viktigste her er å gå ut av forholdet som en mann? Makan til barnsligheter. ¬_¬

 

Er det noen her som faktisk har hatt et forhold som har vart i svimlende ti år?

Uansett høres familierådgivning ut som et bra sted å begynne, mtp barnet.

Lenke til kommentar
Gjest erfaren

Beklager, kamerat. Du har møtt et klassisk eksempel av "sex & singelliv"-generasjonen med kvinnfolk.

Det er smått utrolig det hun har fått seg selv til å si her - at hun skal reise bort for å teste ut noen andre, for muuligens å komme tilbake om det viser seg at det andre heller ikke var bra nok.

 

Jeg har et spørsmål - ser du for deg et langt liv med dette kvinnemennesket? Noen som er så ubeskrivelig egoistisk ?

 

Hva sier datter på 9 til at mamma skal å teste noen andre pappaer fordi hun er litt misfornøyd med den første?

 

Kom deg til helvete vekk, det kommer til å bli tøft i starten, men jeg skal love deg at det vil lønne seg til slutt.

Lenke til kommentar
Har ikke opplevd det samme, men vil si at det er respektløst ovenfor deg og det dere har sammen å forvente å kunne «finne ut som gresset er grønnere på andre siden» og fortsatt ha noe å komme tilbake til om det ikke viser seg å være noe å satse på.

 

Jeg vil også si at om hun er villig til å sette forholdet deres på prøve for å finne ut av en forelskelse, så er det allerede for sent. Det kan høres brutalt ut, og jeg har ikke erfaringer for å støtte mitt synspunkt, men det høres ut som om hun er klar for å bryte det dere har, hun må bare finne noe bedre først. Det at hun var villig til å dra for å treffe han uten å si noe på forhånd, synes jeg støtter opp om min oppfatning på dette.

 

Jeg sier ikke at jeg kan fastslå at forholdet deres er dømt til å gå under, men jeg tror ikke det at hun drar på denne turen hjelper, uansett hva utfallet vil bli. Om ting ikke klaffer med han har hun likevel bevist at hun er villig til å bytte deg ut så fort hun finner en det klaffer med. En kan ikke styre forelskelser, men en kan jammensanten styre hva en gjør med det mener jeg.

 

 

 

Jeg er helt enig i dette svaret.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_maggie_*
Har ikke opplevd det samme, men vil si at det er respektløst ovenfor deg og det dere har sammen å forvente å kunne «finne ut som gresset er grønnere på andre siden» og fortsatt ha noe å komme tilbake til om det ikke viser seg å være noe å satse på.

 

Jeg vil også si at om hun er villig til å sette forholdet deres på prøve for å finne ut av en forelskelse, så er det allerede for sent. Det kan høres brutalt ut, og jeg har ikke erfaringer for å støtte mitt synspunkt, men det høres ut som om hun er klar for å bryte det dere har, hun må bare finne noe bedre først. Det at hun var villig til å dra for å treffe han uten å si noe på forhånd, synes jeg støtter opp om min oppfatning på dette.

 

Jeg sier ikke at jeg kan fastslå at forholdet deres er dømt til å gå under, men jeg tror ikke det at hun drar på denne turen hjelper, uansett hva utfallet vil bli. Om ting ikke klaffer med han har hun likevel bevist at hun er villig til å bytte deg ut så fort hun finner en det klaffer med. En kan ikke styre forelskelser, men en kan jammensanten styre hva en gjør med det mener jeg.

 

 

 

Jeg er helt enig i dette svaret.

Lenke til kommentar
Gjest maggie81

Som flere sier å tenker her nå så er jeg ganske enig med de andre. Tror du virkelig hun blir hos deg selv om hun finner ut at hun ikke er forelsket i denne fyren likevel? Hun har gjort det en gang og jeg tenker at hun sikkert gjør det igjen visst hun finner ut at hun vil prøve en annen igjen. Dette stopper nok dessverre ikke :( synes kjempesynd i deg men kom deg ut av forholdet og finn deg noen andre! du fortjener mye bedre og det finnes der ute :) Hvordan har dattera di det oppi alt dette?? stakkar henne mens mora skal på tur å finne ut hva hun føler for en annen mann :( Det er i alle fall helt feil å vente med dette for at det er unge blant dette her! Er bare verre for henne om dere prøver for hennes skyld! Nei uff kom deg ut av dette forholdet før det ødelegger for både deg å dattera di

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

For å stille litt andre spørsmål rundt situasjonen din:

- Er dere gift, eller samboere? Hvem står husleie/lån kontrakter, bil(er) etc på?

- Hvordan blir det med samværsrett til datteren din hvis dere bryter forholdet?

 

Jeg har aldri vært i ett 10 års forhold, så for meg er det vanskelig å se for meg hvordan det skal være, men jeg kan vanskelig tenke meg at det skal være slik?

 

Hvor modent er dette kvinnemennesket når hun etter 10 år, med felles barn, prøver å forsvare sine helt totalt uforsvarbare handlinger med at du ikke har bygget veranda?

Lenke til kommentar
Be hu gjøre hva faen hu vil og dra din vei. Bryt kontakten med henne, se om hun kryper tilbake (noe som er mer sannsynlig at hun gjør, enn at du trygler og ber). KOmmer hun ikke tilbake, er det selfølgelig leit, men du gikk ut av forholdet som en mann. Kommer hun tilbake er saken løst.

Dette høres ut som en svært dårlig løsning for barnets del. Prøv å gjør ditt for at dere i alle fall holder dere på talefot.

Lenke til kommentar

Forholdet er over, jeg gjorde det slutt, var vondt der og da, men like etterpå føltes det ganske godt å få en slutt på det.

Hun reiser på sin "handletur", og jeg håper ei søt og snill jente dukker opp i livet mitt på et eller annet tidspunkt :)

 

Vi skal ta alt av fordeling av barn og eiendom på nyåret, og la jentungen få vite det da, skal feire jul sammen pga av henne. Vi skilles ikke som "uvenner", og det er jo en fordel i forhold til jentungen.

 

Jeppes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...