Gå til innhold

Hvordan kan elektromagnetisk stråling gi informasjon om verdensrommet?


Donnie Darko

Anbefalte innlegg

Beklager for å bumpe en gammel tråd, men læreplanmålene har endret seg lite de siste årene, og denne tråden er fortsatt veldig relevant.

 

Problemet her er at jeg har en mer spesifikk oppgave. Jeg må skrive en vitenskapelig artikkel som fordyper seg i kun ett av temaene som gjelder elektromagnetisk stråling, og hvordan det hjelper oss å forstå mer om verdensrommet. Mer spesifikt (læreplanmålet):

 

"Forklare hvordan elektromagnetisk stråling fra verdensrommet kan tolkes og gi informasjon om verdensrommet"

 

I oppgavebeskrivelsen står følgende punkt:

 

• Artikkelen skal være en vitenskapelig artikkel, som forholder seg til en selvvalgt problemstilling. I løpet av artikkelen må dere ha forklart hvordan elektromagnetisk stråling kan gi oss informasjon om det tema i universet du har valgt å skrive om.

 

Jeg sikter høyt i naturfag, og for å få inn sekseren i denne oppgaven holder det ikke bare å skrive en god tekst, men man må også skrive om et "vanskelig" tema. Det som er litt latterlig er at vi kun har hatt 2 skoletimer (altså 90 min) om universet (noe som er det vi får), og jeg har derfor ikke peiling på hvilke temaer som er vanskelige å skrive om og hvilke som er lette.

 

Noen tips?

Endret av Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...