Gå til innhold

Åndsverkloven forandres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stod vel ikke akkurat noe om spill der, men jeg syns så definitivt IKKE om det fordi, da jeg ikke har midler til å skaffe meg alle de tingene jeg vil ha!

:x

 

For all del, jeg er en fan av et liberalt lovverk, men det argumentet der er litt ynt, akkurat som å si "ting burde ikke koste penger, for da har ikke jeg midler stil å skaffe meg alle tingene jeg vil ha"

Lenke til kommentar
Ja.. satt nettop oppe her og leste i VG.. regjerningen går nå inn for å forby å laste ned spill og filmer fra internett. Det blir heller ikke lov å omgå sperrene.... Men dette er ikke vedtatt.

 

Hva synes dere på hardware.no om det?

 

artikkelen kan leses her:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=54160

 

Det ER ulovlig å laste ned spill fra Internett, det har det "alltid" vært. Filmer og musikk derimot kan diskuteres per i dag (men det er uansett ikke lov å dele slikt ut via nettet).

Lenke til kommentar

det er ikke lov å laste ned spill, og det er ikke lov å kjøre i fylla.

 

men folk laster ned spill, og kjører i fylla, som oftest fordi de ikke er i stand til å se hvilken skade det kan gjøre. slike lover er alt for lette å bryte, men det er ikke masse en kan gjøre med det.

 

hail carmack,

peace out! :D

Lenke til kommentar
...i alle fall hvis en ikke driter seg HELT ut mhh til opplysninger om seg selv på nettet...:)

 

Husk at ISP'en din kan (hvis de blir pålagt det) utlevere en ganske nøyaktig logg over hva du har hentet ned.

 

Selv om du sitter bak firewall og all verdens anonymiseringsløsninger så kan du ikke 'gjemme' deg for selve ISP'en - for da ville du jo ikke fått trafikken i din retning...

 

ISP'er er vel på samme måte som teleselskaper faktisk pålagt å ta vare på log-filer i en viss tid tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er ulovlig å legge programmer med opphavsrett ut til nedlasting, men ikke ulovlig å laste det ned.

 

Alt med oppphavssrett som legges ut på p2p, Usenet, FTP osv. er med andre ord lov å laste ned. Det er personen som tilbyr sakene som kan bli straffet. (Så lenge man bor i Norge da).

 

 

Det å bryte en kopisperre er heller ikke ulovlig, rent juridisk bryter man kopisperre om man kjøper et spill med kopisperre og legger det i cdromen og kjører det på maskinen. Det er heller ikke rent juridisk ulovlig å fjerne koden som gjør at dataen på cd'en ikke blir lesbar om den kopieres så lenge man har kjøpt andsverket. (Økokrim og Hollywood håper nok på en lovforandring før Desember ja)

 

Doofus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...