Gå til innhold

13" eller 15" bærbar maskin?


cbastus

Anbefalte innlegg

Hva er ideelt for en portabel data? Jeg ser henholdsvis på MacBook 13" og MacBook Pro 15".

Maskinen skal brukes til hverdagsting hjemme (musikk, nett, e-post, MSN) og litt mer multimedia (film) om jeg er på reise. Det blir også en del webutvikling/programmering, litt bildebehandling og noe spilling, men dette blir nok primært hjemme hvor jeg kan koble meg på en ekstern skjerm.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si at det er ca samme størrelse som 13". Går jo liksom greitt. Men det spørs også hvilken PC du velger. Min 13" veier 1,8kg. Mens min venn sin 13" veier 2,4kg. etc.

 

Jeg kan jo ikke avgjøre hva som er riktig for deg, og jeg er ikke akuratt kvalifisert til å anbefale noe som helst, menmen.

Grei prisede 13" får vel man bare med 1200x800 oppløsning mener jeg. Men det er jo greitt til film og alt.

 

Jeg ville gått for 13", den er mindre (men ikke liten), og allikevell resurssterk.

Lenke til kommentar
Jeg sto mellom samme valget og endte med 13" MacBook 2.4 GHz. Ville gjerne ha en så liten maskin som mulig samtidig som jeg ville ha en god skjerm å jobbe på. Tenker jeg kjøper meg en ekstern skjerm i tillegg for pengene jeg "sparte" fra MacBook Pro.

 

Har du fått muligheten til å teste noen spill på den enda? (f.eks. FarCry 2?)

Lenke til kommentar

Var nede på IT avdelingen vår i går og sjekket litt størrelser. Fikk inntrykk av at 14" er maks av hva som er å anbefale til en bærbar data om man vil ha den med seg på farten.

 

Han som drev med slikt tok sjelden med seg sin 15" ut, men 12" han hadde skaffet seg var med over alt. Og siden Mac kun har 13" og 15" blir det vel 13", den skal så vidt jeg forstår kjøre alle programmer jeg trenger.

 

Har du fått muligheten til å teste noen spill på den enda? (f.eks. FarCry 2?)

Det der hadde vært interessant å vite. Så vidt jeg forstår kjører den eldre spill helt godt, men spill som FarCry 2?

Lenke til kommentar
Var nede på IT avdelingen vår i går og sjekket litt størrelser. Fikk inntrykk av at 14" er maks av hva som er å anbefale til en bærbar data om man vil ha den med seg på farten.

 

Han som drev med slikt tok sjelden med seg sin 15" ut, men 12" han hadde skaffet seg var med over alt. Og siden Mac kun har 13" og 15" blir det vel 13", den skal så vidt jeg forstår kjøre alle programmer jeg trenger.

 

Har du fått muligheten til å teste noen spill på den enda? (f.eks. FarCry 2?)

Det der hadde vært interessant å vite. Så vidt jeg forstår kjører den eldre spill helt godt, men spill som FarCry 2?

 

FarCry 2 er ikke så resurskrevende som man kanskje skulle tro, det kjører brillefint på laptopen min, og jeg sitter med en halvannet år gammel dell til under 10 store.

 

En macbook er nok en ganske fin størrelse å ha med seg på reise og lignende, men jeg tror ikke pro'en er så gale heller. Den er ikke så veldig mye tyngre (ca 0.5 kg) og den har samme tykkelse, to faktorer som etter min mening har mye å si på hvor grei maskinen er å ha med seg... men dersom du ikke har bruk for en pro, så blir det kanskje overflødig å kjøpe den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...