Gå til innhold

Kraftigste Quadro FX-kort noensinne


Anbefalte innlegg

Tror ikke engang quadro kortene hjelper med rendering. Vanlige skjermkort gjør det i alle fall ikke.

 

Men quadro kortene hjelper som sagt groteskt i å håndtere polygoner i viewporten, altså mens du modellerer. Her er et kraftig vanlig skjermkort godt å ha også.

 

Men jeg kjøpte meg nylig en renderfarm bestående av 4 quadcores så rendering har jeg ikke noe problem med. Er viewport ytelsen som sliter. :)

Når du tar deg råd til 4 quadcores burde du også ta deg råd til et litt bedre skjermkort enn 8800 GT :p .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da blir oppgavene delt mellom CUDA og CPU ikke sant? Eller hvordan fungere det egentlig?

CPUen sender bare oppgavene til GPUen og når resultatet er klart sendes det tilbake til CPU som dirigerer det videre til lagring eller RAM. Men når det går så fort som i en GPU, vil de enkle operasjonene som CPU gjør ta noen prosent.

 

F@H f.eks med GPU tar ca. 20-30% CPU hos meg.

Lenke til kommentar
Når du tar deg råd til 4 quadcores burde du også ta deg råd til et litt bedre skjermkort enn 8800 GT :p .

 

Har råd til mange av disse quadro kortene dersom det sto på det, men føler ikke jeg behøver bruke 20000 på et skjermkort når det er bare i de ekstreme tilfellene jeg merker at ting begynner å sakke etter.

 

De 4 serverene kostet meg uansett mye mindre enn 1 av disse skjermkortene pluss at jeg behøvde de ekstremt mye mer enn skjermkortet. :)

 

Blir quadro kort på meg neste gang jeg oppgraderer arbeidsstasjonen, men en litt billigere utgave tror jeg nok holder.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...