Gå til innhold

frp-landet - hva mener du?


Anbefalte innlegg

- Da vi var unge, dro vi på byen tidlig på kvelden. Nå opplever jeg kø av ungdom inn til byen rundt midnatt. Da har de hatt vorspiel siden tidlig kveld. Når man på toppen får drikke til halv fire, betyr det at mange skjenker seg i så mange timer, at de blir veldig fulle, sier Bøhler.

 

Frp har vel ikke vært i regjering, så jeg kan heller ikke se hvordan Siv kan få skylden for dette. Mulig at det er Frp som styrer i Oslo? Jeg har virkelig ikke peiling.

 

Kanskje Herr Bøhler burde lære seg skjenkeloven? Så vidt jeg husker fra min tid i bransjen så skal man ikke sjenke personer som er synlig beruset, det er altså ikke åpningstidene som er problemet, men utesteder som driver med oversjenking. Dessuten så er det kanskje på høy tid at folk begynner å ta ansvar for sitt eget liv? At noen drikker til de dør er neimenn ikke mitt problem og burde heller ikke være det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, men sitter "byregjeringen" i Oslo. Byrådet heter det. Der har de vært med på å vedta skjenketidene i Oslo.

 

Er det bare dem? Hvem fler har vedtatt det evt.?

 

Jeg vet ikke alle som stemte for skjenketidene. Men Frp har sitter i bystyret sammen med Høyre og vedtatt. Mulig Venstre har støttet dette også.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det FRP sin feil?!!

 

Jeeesus. Det var du som linket til saken, da burde jeg slippe å forklare deg hva som står der. Men ok:

 

Bøhler mener at FrP må ta noe av ansvaret for den volden som skjer i fylla i Oslo, siden de har vært med å vedta sene skjenketider. Han mener da at hvis man har sene skjenketider medfører dette mer vold.

 

Nå må jeg presiere at jeg ikke er enig i Bøhler i denne saken. Jeg prøvde bare å svare på ditt første spørsmål (om FrP sitter i regjeringen). Hvis du ikke forstår de sakene du linker til, så foreslår jeg at du lar være.

 

NikkaYoichi:

 

Kan så være, men da burde byrådet sørget for at disse reglene ble fulgt. Dette er byrådets ansvar.

 

edit: skrivefeil

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Nå dreier ikke saken seg kun om skjenking av fulle personer, den dreier seg mer om vold i forbindelse med fylla og sene skjenketider. Bøhler mener at kortere sjeketider fører til mindre vold. Jeg er ikke helt sikker, men det er vel uansett off topic.

 

edit: feilsitering

 

Var vel forsåvidt akkurat samme argumentasjon som ble brukt når de forlenget åpningstidene til 03.00...

Lenke til kommentar
Dessuten så er det kanskje på høy tid at folk begynner å ta ansvar for sitt eget liv? At noen drikker til de dør er neimenn ikke mitt problem og burde heller ikke være det.

Elsker slik argumentasjon...

 

SELVSAGT skal folk ta ansvar for seg selv. Det er ikke dermed sagt at det er noe galt i å sette noen begrensninger for folk som faktisk ikke er så flinke til å ta ansvar selv. På den måten kan man forhindre noen uønskede problemer til en viss grad.

Lenke til kommentar
SELVSAGT skal folk ta ansvar for seg selv. Det er ikke dermed sagt at det er noe galt i å sette noen begrensninger for folk som faktisk ikke er så flinke til å ta ansvar selv. På den måten kan man forhindre noen uønskede problemer til en viss grad.

 

Elsker slik argumentasjon, begrense alles frihet til fordel for noen få svake sjeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...