Gå til innhold

frp-landet - hva mener du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår absolutt ikke begrunnelsen for denne boken. Nå har jeg bare lest artikkelen, men dette er vel bare spekulasjoner fra fanatikere som bærer nag. Alt for å sverte motstandere. Dette er bare nok et slag under belte. Ting har ikke akkurat blitt bedre i dette landet med regjeringen vi har nå.

 

Under artikkelen svarer en som kaller seg Sosialdemokrat:

"Vi treger slike bøker og kritiske journalister fr å få fram Frp sitt sanne ansikt. De skryter på seg tv-milliarder, men sannheten er vel som Stabell sier det at de vil skape et råere samfunn med mer kriminalitet."

 

Dette er så latterlig at jeg bare må svare på det. Fullstendig ubegrunnet frykt for det ukjente. Det er jo faktisk slik at mange av journalistene i dag er veldig subjektive og partiske, kanskje det er på tide med journalistikk som er kritiske til politikken generellt, ikke bare høyre-siden?

 

Det er også latterlig å påstå at FrP står for et mer kriminelt samfunn. Vi har en regjering nå som faktisk synes økonomisk kriminalitet er mer alvorlig og får lengre straffer enn voldtekt (og ofte drap). Venstresidens politikk er gjennomsurnet av misunnelse. Hvorfor skal alle ha tilgjengelighet til å finne ut hva lønnen til naboen er? Dette bringer jo langt mer kriminalitet. Innbruddstyver kan finne lukrative steder å gjøre innbrudd. Vi hører hele tiden SV snakke om at de skal ta de rike, men eliten tar de aldri. Det klarer de ikke. De stjeler heller fra middelklassen, folk som driver bedrifter og skaper jobber i landet. Målet er vel at alle skal jobbe i det offentlige? Det er en grunn til at Røkke stemmer på Arbeiderpartiet, fordi de passer ryggen hans.

 

EDIT:

En ting er sikkert; venstresiden er ikke noe mer uskyldige de heller. Jeg kan ikke bedømme om FrP er uskyldige, men det er vel på tide vi gir dem sjansen til iallefall å prøve å danne et mer rettferdig samfunn, etter alle katastrofene fra dagens regjering. FrP driver iallefall politikk, Arbeiderpartiet bare forsyner seg med en stor del av kaka. Hvor blir alle skattepengene av?

 

Det er på tide at det norske folket faktisk bruker hukommelsen sin når de skal stemme. Mange skumle avsløringen har blitt gjort om Arbeiderpartiet, men alt dette blir glemt neste gang velgerne står i stemmeboksen.

Endret av abbarve
Lenke til kommentar
Jeg forstår absolutt ikke begrunnelsen for denne boken. Nå har jeg bare lest artikkelen, men dette er vel bare spekulasjoner fra fanatikere som bærer nag. Alt for å sverte motstandere. Dette er bare nok et slag under belte. Ting har ikke akkurat blitt bedre i dette landet med regjeringen vi har nå.

 

Under artikkelen svarer en som kaller seg Sosialdemokrat:

"Vi treger slike bøker og kritiske journalister fr å få fram Frp sitt sanne ansikt. De skryter på seg tv-milliarder, men sannheten er vel som Stabell sier det at de vil skape et råere samfunn med mer kriminalitet."

 

Dette er så latterlig at jeg bare må svare på det. Fullstendig ubegrunnet frykt for det ukjente. Det er jo faktisk slik at mange av journalistene i dag er veldig subjektive og partiske, kanskje det er på tide med journalistikk som er kritiske til politikken generellt, ikke bare høyre-siden?

 

Det er også latterlig å påstå at FrP står for et mer kriminelt samfunn. Vi har en regjering nå som faktisk synes økonomisk kriminalitet er mer alvorlig og får lengre straffer enn voldtekt (og ofte drap). Venstresidens politikk er gjennomsurnet av misunnelse. Hvorfor skal alle ha tilgjengelighet til å finne ut hva lønnen til naboen er? Dette bringer jo langt mer kriminalitet. Innbruddstyver kan finne lukrative steder å gjøre innbrudd. Vi hører hele tiden SV snakke om at de skal ta de rike, men eliten tar de aldri. Det klarer de ikke. De stjeler heller fra middelklassen, folk som driver bedrifter og skaper jobber i landet. Målet er vel at alle skal jobbe i det offentlige? Det er en grunn til at Røkke stemmer på Arbeiderpartiet, fordi de passer ryggen hans.

 

EDIT:

En ting er sikkert; venstresiden er ikke noe mer uskyldige de heller. Jeg kan ikke bedømme om FrP er uskyldige, men det er vel på tide vi gir dem sjansen til iallefall å prøve å danne et mer rettferdig samfunn, etter alle katastrofene fra dagens regjering. FrP driver iallefall politikk, Arbeiderpartiet bare forsyner seg med en stor del av kaka. Hvor blir alle skattepengene av?

 

Det er på tide at det norske folket faktisk bruker hukommelsen sin når de skal stemme. Mange skumle avsløringen har blitt gjort om Arbeiderpartiet, men alt dette blir glemt neste gang velgerne står i stemmeboksen.

 

picard-facepalm.jpg

 

Kunnskap, er lysets veke. Les boken du...

Lenke til kommentar
De 18 samfunnsdebattantene hevder at en frp-regjering vil gjør Norge "Kaldere, råere og mer populistisk, men flere sykkelveier for å øke fartsgrensa."

Venstreraddiser syter over Frp. News at 11!

 

Det er jo som ventet at (tidligere) RVere og lignende folk rakker ned på Frp.

 

Nå skal jeg samle 18 høyreraddiser til å rakke ned på AP. Så får jeg også masse penger og intervjuer og så blir jeg rikskjedis og rik.

Lenke til kommentar
De 18 samfunnsdebattantene hevder at en frp-regjering vil gjør Norge "Kaldere, råere og mer populistisk, men flere sykkelveier for å øke fartsgrensa."

Venstreraddiser syter over Frp. News at 11!

 

Det er jo som ventet at (tidligere) RVere og lignende folk rakker ned på Frp.

 

Nå skal jeg samle 18 høyreraddiser til å rakke ned på AP. Så får jeg også masse penger og intervjuer og så blir jeg rikskjedis og rik.

 

At de som har skrevet boken er venstreradikale er strengt tatt helt feil.

 

Siterer Aftenposten:

 

De andre bidragene er skrevet av Thomas Hylland Eriksen, Kristin Clemet, Stein Evensen, Frederic Hauge, Erik Dammann, Steinar Lem, Odd Einar Dørum, Harald Stabell, Jostein Gripsrud, Paul Chaffey, Ivan Kristoffersen, Janne Haaland Matlary, Petter Eide, Martine Aurdal, Hege Storhaug og Olaf Thommessen. Boken er redigert av Lars Sandvig, Bent Hvale og Øyvind Asbjørnsen for Fritt forlag.

http://www.aftenposten.no/kul_und/litterat...icle2762520.ece

 

Lem og Hauge er jo greit plassert på venstresiden. Men navn som Clemet (H), Chaffey (H), Drøum (V) og Thommessen (V) er vel neppe ansett som store helter innen venstreradikale miljøer. Hylland Eriksen var vel såvidt jeg vet medlem av Unge Venstre, og hvis jeg har forstått det rett så er han ingen "raddis" i dag heller. De andre navnene har jeg ikke hørt før.

 

Så å prøve å diskreditere boken som et venstreradikalt makkverk blir for lett. Det jeg har lest om boken på Aftenposten er jo tross alt ganske nære virkeligheten (f.eks. FrPs påståtte liberalisme).

Lenke til kommentar
At de som har skrevet boken er venstreradikale er strengt tatt helt feil.

Du ser jo tydelig hvem det er. Men greit, det er noen Høyre-folk som er sinna fordi Frp stjeler velgere fra Høyre, og Krf-folk som er sinna fordi Frp stjeler velgere fra dem. Venstre er i slekt med venstreraddisene.

 

Så å prøve å diskreditere boken som et venstreradikalt makkverk blir for lett.

Det er jo en haug med venstreraddiser og andre som ikke liker at Frp har tatt over for deres parti.

 

Det jeg har lest om boken på Aftenposten er jo tross alt ganske nære virkeligheten (f.eks. FrPs påståtte liberalisme).

Hva mener du, helt konkret?

Lenke til kommentar

Har alltid stemt venstreorientert, men neste år blir det FrP, det blir bare sikrere og sikrere. En sånn bok gjør meg bare enda mer provosert over den rødgrønne arrogansen. De rotter seg liksom sammen for å bevise at FrP er antikrist eller noe? Fysj... de burde holde seg til normale og saklige politiske virkemidler og la FOLKET bestemme hva de skal stemme på, ikke stemple FrP-velgere som dumme og uvitende barn som må "opplyses".

Lenke til kommentar
Har alltid stemt venstreorientert, men neste år blir det FrP, det blir bare sikrere og sikrere. En sånn bok gjør meg bare enda mer provosert over den rødgrønne arrogansen. De rotter seg liksom sammen for å bevise at FrP er antikrist eller noe? Fysj... de burde holde seg til normale og saklige politiske virkemidler og la FOLKET bestemme hva de skal stemme på, ikke stemple FrP-velgere som dumme og uvitende barn som må "opplyses".

 

Har du lest tråden? DEn "rødgrønne arrogansen" er folk fra bl.a, høyre, venstre, og KrF...

Lenke til kommentar
Det er også latterlig å påstå at FrP står for et mer kriminelt samfunn. Vi har en regjering nå som faktisk synes økonomisk kriminalitet er mer alvorlig og får lengre straffer enn voldtekt (og ofte drap).

Det er ikke alltid en sammenheng mellom strafflengde og hvor alvorlig en forbrytelse er. Å ha folk i fengsel er dyrt, så det er ingen grunn til å ha dem der lenger enn nødvendig.

 

Hovedbegrunnelsen for straff er at den skal virke allmennprevantivt, altså avskrekke folk fra å begå forbrytelsen. Siden de fleste drap begås i affekt, har ikke lengden på straffa så veldig mye å si for hvor mange drap som blir begått. For økonomisk kriminalitet er det derimot lettere å tenke seg at en potensiell forbryter nøye kalkulerer fordeler og ulemper ved å begå forbrytelsen. Lengden på straffa blir da en forventet kostnad som har betydning.

Lenke til kommentar
Det jeg har lest om boken på Aftenposten er jo tross alt ganske nære virkeligheten (f.eks. FrPs påståtte liberalisme).

Hva mener du, helt konkret?

Uten å påstå at et stemmer tror jeg han mener at FRP er et sosialdemokratisk parti på høyresiden, ikke et liberalistisk parti.

 

FRP vil til en viss grad ha statlige trygder og støtteordninger til eldre, de vil aldri fjerne statlig finansierte sykebehandling, de vil privatisere selve behandlingen, men det er noe annet. I det store og hele er det svært mye god gammeldags sosialdemokratisk politikk i FRP. Egentlig ganske lite liberalistisk politikk, en ting er sikkert, det er ikke et liberalistisk parti.

 

Det er sant som Einar Førde en gang sa; "innst inne er me alle sosialdemokratar". :)

Lenke til kommentar
Det er også latterlig å påstå at FrP står for et mer kriminelt samfunn. Vi har en regjering nå som faktisk synes økonomisk kriminalitet er mer alvorlig og får lengre straffer enn voldtekt (og ofte drap).

Det er en ren misforståelse at strengere straffer alltid fører til mindre kriminalitet. Advokat Harald Stabell forklarer det ganske fint i Hegnar Online:

 

– Frp vil forebygge kriminalitet med lengre straffer under strengere forhold. Det blir mindre permisjoner og folk blir løslatt uten forberedelser til livet utenfor murene. All forskning viser at dette er det samme som så slippe løs tikkende bomber. Det er dokumentert: Resultatet av en slik linje er økt kriminalitet. Denne politikken virker kun så lenge folk sitter i fengsel, sier Stabell til NTB.

Lenke til kommentar

FRP ditt og FRP datt.

 

At noen faktisk tar seg tid til å skrive en slik bok er jo et mysterium i seg selv. Man burde vel bruke tid og ressurser på å fremme egne synspunkter istede for å kaste bort fritiden sin på å kritisere FRP. Det er jo ikke akkurat slik at det er en stor mangel på FRP hatere her i Norge og det er vel dessverre slik at det er nettopp disse som vil kjøpe boken og ikke de som sympatiserer med FRP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...