Gå til innhold

frp-landet - hva mener du?


Anbefalte innlegg

Etter min hukommelse kan jeg huske at ca. 19 av 20 økonomer også ikke "skjønner" dette.

Hmm, hvem skal man stole på, NikkaYoichi eller 19 av 20 økonomer? :hmm:

Appeal to popularity.

Poenget mitt er å påpeke at du mener at vi ikke "skjønner" FrP sin økonomiske politikk, vel så "skjønner" heller ikke 19 av 20 økonomer det - og dette synes jeg er merkelig da økonomi altså er så lett som 2+2.

 

Det er tydeligvis STOR faglig uenighet om hva FrPs økonomiske politikk vil føre til. Jeg innrømmer at økonomi ikke er min sterkeste side, og bruker altså "konsulenter". Foretrekker 19 av 20 økonomer enn Nikka, gitt. Samme som at man helst bør høre på legen enn den lokale healeren spør du meg...

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanstyre her i landet de siste 10-15 årene? HVA eksakt er gjort så dårlig? Så klart kunne mange ting vært gjort bedre over alt, men så forferderlig er det da ikke?

Jo ... Jeg stemmer for statskupp.

Da kan du kanskje forklare for meg som verdsetter å bo her i landet, hva som er så ille?

Lenke til kommentar
Kanskje da poenget mitt er at jeg ikke orker å lære opp hvermannsen i kompleks samfunnsøkonomi for å klare å føre en konstruktiv debatt. Det er umulig å føre en konstruktiv debatt når motstanderen ikke forstår hva det er som diskuteres.

 

Har du noen gang prøvd å diskutere vitenskap med en kreasjonist f.eks? Akkurat samme problemet har man i den debatten. Krasjonisten forstår ikke hva vitenskap dreier seg om og er derfor uimottakelig for den informasjon vitenskapsmannen prøver å formidle.

 

Igjen så drar du feil slutninger, men som sagt - jeg orker rett og slett ikke å gi noe kurs i samfunnsøkonomi verken her eller i private leksjoner, så hvis du er interessert så anbefaler jeg deg igjen å lese litt om økonomi og ikke minst forstå hvor, hvordan og på hvilken måte FrP ønsker å bruke penger, sammenliknet med dagens regjering.

 

Da vil det kanskje gå opp for det at forskjellene i antall kroner ikke er så veldig stor, det er bare hvor pengene blir brukt og kanskje enda viktigere hvor effektivt pengene blir brukt som betyr mest. At man får mer per brukte krone fører ikke til en økt inflasjon. Det fører heller ikke til økte renter. Det er ikke å vente at hvermannsen forstår dette selvsagt, men jeg har ikke satt det som min livsoppgave å gi slik opplæring, heldigvis. Jeg kan ikke gjøre annet enn å håpe at folk snart tar til vettet og ser at dette vannstyret som har pågått de siste 10-15 årene ikke lenger er akseptabelt.

 

Det varer ikke lenge før det frister med en vepnet revolusjon. ^^

 

Minner svært mye om DLF-argumentasjonen dette her;

 

1. avsnitt: Dette temaet er vanskelig å forstå for hvermansen. Men jeg (altså Nikka) er flinkere og vet bedre. Hvis du er uenig, så forstår du ikke det jeg sier/skriver.

 

2. avsnitt: Jeg vet mye mer enn deg. Fordi du vet så lite gjør du det vanskelig for meg å forklare. Men det er din feil.

 

3. avsnitt: Du ikke skjønner hva jeg sier, så les... Det er håp for deg også.

 

4. avsnitt: Jeg har rett, gjentar noen påstander, fortsatt uten å begrunne dem. Avslutter med en generell påstand om at dagen regjering er helt fæl, sånn for å skremme folk til å bli enige med meg.

 

Siste avsnitt tolker jeg som et forsøk på humor. Bedre lykke neste gang i såfall.

Lenke til kommentar

Monkeyboy: Innlegget du svarer på er jo bare en oppfølging av tidligere innlegg. Kanskje du burde lese dem før du slenger ut svada.

 

 

Et sted må pengene kommer fra, og det er ingen hemmelighet at Frp vil bruke mye av oljefondet.

Hvor har du det fra at "Frp vil bruke mye av oljefondet"? Hva definerer du som "mye", og kom med kilden for denne påstanden.

 

Er det forferdelig vanskelig å skjønne?

At AP-folk desperat lyver om Frp er ikke så vanskelig å skjønne :)

 

 

De fleste som stemmer FrP har ikke de veldig lav IQ?!

Nei. Denn påstanden fremsettes stadig av folk som så på "IQ-testen" på NRK eller hva det het, men som ikke har IQ eller kunnskap nok til å skjønne når statistikken ikke har et representativt utvalg, og dermed ikke er holdbar. Hele greia er basert på en "IQ-test" der hvem som helst kunne delta, og det ikke ble sjekket om de oppga f.eks. riktig parti før de gjennomførte "testen".

 

Så det ironiske her er jo nettopp at de som påstår at Frp-folk har lav IQ... ja, de har kanskje ikke så høy IQ selv? :)

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
De fleste som stemmer FrP har ikke de veldig lav IQ?! Hvorfor har så mange begynnt å stemme frem FrP? Har vi blitt dummere?

Var ikke du også FRP'er?

 

NikkaYoichi

Vennligst ikke kom å "belær" meg. Nå har ikke jeg engang diskutert dette med deg, så hvor vidt du "vil diskutere eller ikke" er meg faktisk helt likegyldig.

Det eneste innlegget ditt (og den type argumentasjon) fører til er å bringe debatten ned på nivået brukeren 24355trfgdfgdf tydeligvis har lagt seg på. ... Det er en mangelvare å se FrPere forsvare finanspolitikken sin på en saklig måte. Det bunner i grunn med at alle har fått for seg at FrPs politikk er den rette, og alt annet er bare mangel av kunnskap.
Lenke til kommentar
Monkeyboy: Innlegget du svarer på er jo bare en oppfølging av tidligere innlegg. Kanskje du burde lese dem før du slenger ut svada.

 

Og du gjør akkurat det samme. Hva er det forresten jeg sier som er svada? Jeg slenger i hvertfall ut en påstand og begrunner den med fire punkter. Og ja, jeg har lest hele denne tråden så du skårer ingen billige poeng der heller.

 

Mitt innlegg var forøvrig ment som en kommentar til det jeg mener er i beste fall uproduktive argumentasjonsteknikker.

Lenke til kommentar

Signerer Monkeyboys innlegg. :)

 

Monkeyboy: Det du ignorerte

Nå er jo du veldig flink å ignorere selv, Pricks. Spørsmålet en annen her stilte deg, som gjalt sykehuskøer, kunne du fint besvart - i stedet for å kalle det irrelevant kun for å slippe unna.

Endret av doedskvad
Lenke til kommentar

Så hvis du har 1 krone og jeg gir deg 60% mer, slik at du nå har 1,60 - er det mye? Jeg vil ikke påstå det.

 

Hva skal så disse pengene brukes til tror du? Jo, å rette opp i alt tullet de rød-grønne har stelt i stand. Det koster mer å rydde opp en å gjøre det riktig første gangen.

 

Det er tydeligvis STOR faglig uenighet om hva FrPs økonomiske politikk vil føre til. Jeg innrømmer at økonomi ikke er min sterkeste side, og bruker altså "konsulenter". Foretrekker 19 av 20 økonomer enn Nikka, gitt. Samme som at man helst bør høre på legen enn den lokale healeren spør du meg...

 

Vet du hvilen bias disse økonomene har? Vet du noe om hvilken troverdighet de har? Vet du noe som helst om hvem de er? Det hadde jo vært interessant å vite hvilket parti de stemmer f.eks. Vet du noe om hvilken utdannelse de har? Hvilken type økonomer er de? En bedriftsøkonom er økonom, men har ikke nødvendigvis evnen til å forstå samfunnsøkonomi.

 

Er det noen som husker den listen over 1000 vitenskapsmenn eller hva pokker det var som støttet Al Gore i at mennesket er skyld i den globale oppvarmingen? Når man begynte å undersøke denne listen, så var størsteparten folk som ikke hadde noen som helst peiling på hva de snakket om. Jeg ser ikke bort fra at det er tilfellet her.

 

Det man også vet er at politikken som føres nå, ikke fungerer. Det man ikke vet, siden man aldri har prøvd. Ett annet poeng er at FrP kommer med ett forslag, forslaget blir stemt ned, motarbeidet av sosialistene i flere år, før noen plutselig kopierer forslaget da de innser at FrP hadde rett helt fra starten av. Det er faktisk ikke så rent sjelden at dette har vært tilfelle.

 

Hvorfor kan vi ikke gjøre det riktig med en gang? ^^

Lenke til kommentar
Det man også vet er at politikken som føres nå, ikke fungerer. Det man ikke vet, siden man aldri har prøvd. Ett annet poeng er at FrP kommer med ett forslag, forslaget blir stemt ned, motarbeidet av sosialistene i flere år, før noen plutselig kopierer forslaget da de innser at FrP hadde rett helt fra starten av. Det er faktisk ikke så rent sjelden at dette har vært tilfelle.

 

Skjedde jo ikke for lenge siden... igjen!

Lenke til kommentar
Vet du hvilen bias disse økonomene har? Vet du noe som helst om hvem de er? Det hadde jo vært interessant å vite hvilket parti de stemmer f.eks. Vet du noe om hvilken utdannelse de har? Hvilken type økonomer er de? En bedriftsøkonom er økonom, men har ikke nødvendigvis evnen til å forstå samfunnsøkonomi.

Hvilken bias har Frp tilhengere, til å mene noe som helst om økonomien? Det er jo noe de virkelig gjør. ;)

 

Økonomer er vel like normalfordelt som alle andre, eneste store dummyvariabelen er vel at de har høyere utdannelse.

Jeg vil tippe de stemmer på et parti som faller deres overbevisning nærmest, ut i fra deres interesser og ikke minst kunnskap.

Sjansen for at overbevisningen følger vitenskapen er nok større enn at vitenskapen følger overbevisningen også på det område.

Som en bonde vil stemme ut i fra sin kompetanse, så vil nok en økonom stemme mht sin kompetanse.

Vanligvis er det økonomer med samfunnsøkonomisk faglig bakgrunn som uttaler seg om økonomisk politikk.

Likefullt så vil det være nærliggende å tro at en "annen type" økonom vil i stor utstrekning evne å ha en kvalifisert mening omkring samfunnsøkonomi allikevel.

Ofte fordi både utdannelsesløp i stor grad er den samme for begge spesialiseringene, men også fordi at ulike økonomiske retninger avhenger av hverandre for å kunne forstå de ulike feltene fult ut.

Som en forretningsadvokat er bedre skikket til å uttale seg om straffesaker, enn noen som ikke er cand.jur/Master i Rettsvitenskap.

 

:)

Lenke til kommentar
Vet du hvilen bias disse økonomene har? Vet du noe om hvilken troverdighet de har? Vet du noe som helst om hvem de er? Det hadde jo vært interessant å vite hvilket parti de stemmer f.eks. Vet du noe om hvilken utdannelse de har? Hvilken type økonomer er de? En bedriftsøkonom er økonom, men har ikke nødvendigvis evnen til å forstå samfunnsøkonomi.
Nei, dette vet jeg ikke, men det jeg vet er at jeg, utifra en rekke innlegg, ikke stoler på din dømmekraft. Så, hvis situasjonen er begrenset kunnskap så velger jeg å stole på 19 av 20 økonomer enn deg.

 

Så hvis du har 1 krone og jeg gir deg 60% mer, slik at du nå har 1,60 - er det mye? Jeg vil ikke påstå det.
Så hvis du har 10 millioner kroner og jeg gir deg 60% mer, slik at du nå har 16 millioner kroner - er det mye? Jeg vil påstå det. Latterlig "argument".
Lenke til kommentar
Du hoppet glatt over jukset Al Gore ble tatt i, hvorfor gjør du det? Hele posten din er jo verdiløs nå, da du ikke kan sitere bare halvparten av min uttalelse og kommentere det. Hvis du ikke forstår sammenhengen mellom de to så er jeg veldig overrasket.

Var den til meg eller DuTTZi

 

*edit: ikke at jeg ser sammenhengen mellom en gruppe som sier seg enig med Al Gore og en rekke økonomer som sier seg uenig i Frps politikk heller.

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Du hoppet glatt over jukset Al Gore ble tatt i, hvorfor gjør du det? Hele posten din er jo verdiløs nå, da du ikke kan sitere bare halvparten av min uttalelse og kommentere det. Hvis du ikke forstår sammenhengen mellom de to så er jeg veldig overrasket.

 

Gi gjerne en lenke til denne hendelsen, jeg kan ikke huske den. Kanskje litt vanskelig å kommentere det hvis man ikke vet stort om den, og ikke har noen kilder å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...