Gå til innhold

Asus P5Q tråden! (Deluxe, P5Q3, P5q-e, pro m.m.)


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kortet har også tatt verdens rekorden på OC av Q9300.

"Med fasekjøling på Q9300 klarte systemet å starte med en FSB på hele 528 MHz. Dette gav en frekvens på 3,960 GHz, som i skrivende stund er verdensrekorden på Q9300." i følge hardware.no

 

anbefales!

 

Desverre er det noen som har slått denne rekorden, tror jeg ligger på tredje eller fjerdeplass nå... :ermm:

 

Uansett, noen som klarer slå FSB'en jeg tok med 45nm quad? :p Jeg måtte kjempe hardt og lenge for å få den til å boote på 528FSB, men med nyere bioser burde det gå å presse kortet enda lenger.

 

P5Q Deluxe er det kortet som totalt sett har imponert mest av alle hovedkortene jeg har hatt, og jeg nøler ikke i det hele tatt med å anbefale P5Q-serien.

Lenke til kommentar
Har lest gjennom manualen og jumper står på rett plass. Ingen options i bios heller for å slå av chassis intrusion.

 

Googla en del på problemet, ser ut som et asus-fenomen. Flere modeller som har hatt samma problem, men jeg har enda ikke funnet noen løsning på det.

 

Prøv å skaffe ny bios, og oppdater med den. Du flasher med ez flash inne i bios.

 

Jeg mener da å huske å sett en setting for chassis intrusion setting i bootmenyen på mitt kort. Skal sjekke det opp litt senere.

Lenke til kommentar

Takker for tips. har flasha bios uten hell og tatt ut batteri.

 

Etter jeg resetter biosen får jeg 2 valg ved boot, enten konfe bios manuelt eller kjøre default values. Når jeg konfer selv, save&exit, rebooter maskina og "chassis intrusion" dukker opp.

Ved default values går maskina til boot og alt virker fryd og gammen helt til neste reboot.

For å komme forbi feilmeldinga må jeg resette cmos ved hver reboot.

 

Virker som om det blir retur av hovedkortet på mandagen hvis morgendagen ikke kommer med en løsning.

Lenke til kommentar

Jumperen er på rett plass, får samma resultat hvis man tar den bort.

Eneste jeg kan tenke på som kan komme i kontakt med jord er festeplata til kjøleren, men den er igjen isolert.

Leste litt på forumet til Asus, er flere som har samme problem.

 

Det som er rart er at det ikke er noen detektor for chassis intrusion på hovedkort/kabinett, kun tilkobling for mulig detektor.

Lenke til kommentar

Har store problemer med Asus P5Q-e.

 

Under oppstart så fryser pc'en hvert 2 sekund i ca 2 sekunder, og fortsetter, og fryser i 2sek igjen og etc. Men så fort windows starter å boote, så går alt i normal hastighet igjen. Er kun under oppstart/bios. Samt navigering i bios har samme problemer med frysingen, gjør navigering i bios til en langsom prosess.

 

Har sett på Asus sine supportsider, der var det en med samme problemer, men problemet løste seg selv. Selv får jeg ikke svar der.

 

Har også problemer med CPU & MB sensor. Plutselig så viser asus probe og andre overvåkningprogrammer at CPU er 112C, og hovedkortet er -60C. Når pc'en tror cpu'en er 112C så starter også cpu vifta å gå for fullt. Veldig irritabelt.

 

Har aldri overklokket. Lagt inn nyeste bios og lastet default instillinger, men ingenting virker.

 

Kortet er kun et måned gammelt. Er dette grunnlag for å reklamere/garanti?

Kortet har tydeligvis store problemer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg plutselig fått 2 BSOD i løpet av 1 time.... :dontgetit:

 

Justerte da ned fra 430x10 (4.3GHz) til 400x10 (4GHz). Så får se hva som skjer nå da.... har en liiiiten misstanke på minnet. Men det er mulig at det er HK´et :shrug:

 

Alt har vært OCCT og Orthos stabilt... hvorfor skjer dette nå da???? :huh:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Jeg har hatt P5Q-E i 3 mnd nå, og er storveis fornøyd. Klokket E8400 til 4,2Ghz stabilt dagen etter jeg skrudde sammen maskinen, og har latt den stå der til nå. FSB 467.

Har vannkjøling og ligger på 38 grader idle, og maxer 54 grader under load. En ting som irriterte meg litt var at HD4870 dekker den ene S-ATA kontakten på kortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...