Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

2999,- var ikke værst. Med 18-55ALII til og med. Expert selger jo ekstremt aldrende d40 til "superpris" 2499.

Denne K-m'en koster også 2999, bare en ting, 2999 EURO! (eller ca 26k nok)

:D

Jeg så den der på Photokina, og den er faktisk ganske lekker.

 

Over til noe helt annet ... Jeg har en K10D som undereksponerer med 1-2 trinn konsekvent. Er det vanlig for Pentax, eller er det noe rart med mitt kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanlig at K10D undereksponerer. Min gjør det samme. Noe jeg synes er bra.

 

 

Sendte mail til Japanphoto angående Black Rapid reima. De skulle sende den videre til innkjøpsavdelingen. Håper de tar inne denne geniale reima.

Jeg angrer som F.. på at jeg ikke kjøpte den i sommer da dollaren var på 5kr.

Lenke til kommentar

Ahh, denne tråden har jeg savnet :)

 

Svar til PM ang. D40: D40 er ikke Pentax og derfor vil jeg anbefale K-m lenge før D40, D40x eller D60. Jeg ble så mye mer fornøyd med Pentaxen min de første minuttene med testing enn hva jeg har blitt med noe annet kamera at jeg anbefaler K-m uprøvd. K-m skal unasett prøves når jeg får muligheten.

(Kan jo ikke anbefale noen å kjøpe seg et canikon vel? Alle som har det vet jo bare ikke hva det går slipp av ;) )

 

Ok, spøk til side.

 

Skal se litt på både reim og eyepiece selv om jeg er fornøyd med det jeg har i dag.

 

 

Forøvrig er jeg mest spent på DA* 30mm. Meget mulig jeg går for å bytte mine to objektiver (18-55 og 55-300) med dette og en supertele av noe slag :)

Lenke til kommentar

Jeg tafset på K-m på Photokina, og det gav en umiddelbar god feeling det også. Men så er jeg kanskje litt farget av mine preferanser. ;)

 

 

Edit: Undereksponeringen på k10d er på ingen måte en så stort irritasjonsmoment at jeg lar meg plage av det til vanlig. Jeg bare lurte på om dette var en gjennomtenkt greie fra pentax. Jeg er helt med på at en konsekvent undereksponering kan redde høylys som ellers ville blitt utbrente, men på en annen måte så er det litt mye jobb å alltid måtte redigere bildene i etterkant hvis de bare var ment som snapshots eller noe sånt. Klart, jeg kan jo huske å stille eksponeringskompensasjon i kamera, men man kan ikke tenke på alt alltid. ;)

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar

Så meny er stedet. Jeg leser med interesse om enkeltes problemer med batteriluken, og kan bare konstatere at vi er forskjellig skapt, og at noen har en håndtering av kamera som er litt uheldig for nevnte modeller. Slik vil det alltid være.

 

Men ingen lokk har åpnet seg på min 20D uten hensikt, så det er nok et bevis på at Eos 20D er den beste dSLR til dags dato :p

Hvis ikke det at jeg bruker den modellen er bevis nok for dere. Kanskje jeg forvirrer det med at 20D tar de beste bildene, i og med at de beste fotografene fortsatt bruker 20D...

Lenke til kommentar

Hehe...

 

Jeg regner med at Hoya(Pentax) må betale royalties til Nikon p.g.a batteri luken på K-m.

Er det ikke Nikon som har patent på dårlige batteri luker?

 

Lillefingeren min "krøller" seg under K-m'en, har ikke det det problemet med K10D eller Sigma SD-14. De er mye større.

 

Meny er stedet :thumbup: Ikke akkurat kjapt, trygt og billig, men nesten like bra.

Endret av northpentax
Lenke til kommentar

Du har K10D fra før?

 

Pentax 18-250mm koster ca. 4K.

 

Mitt forslag:

 

Ta kontakt med Japanfoto, spør om de kan selge deg Pentax K-m med 50-200mm istedet for K-m med 18-55mm. Da har du 2 dSLR med brennvidde på 16-200mm totalt. Bør ikke koste mer enn 3500kr. Helst 2999kr.

 

Pentax K-m kommer ferdig bundlet med dobbel kit. Da jeg kjøpte måtte Japanfoto ta ut 50-200mm. Hvis flere gjør dette, blir de sittende igjen med mange 50-200mm uten emballasje. Derfor mener jeg dette bør gå ganske lett uten noen særlig økning i pris.

 

Hvis du ikke trenger å betale mer enn 3K for dette, da har du 1000 lapp til overs til 2 stk. Black Rapid RS-1 og du fester de slik som dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Og deeeer var Pentax K-m hentet inn døren og står på pulten min. Haha, i forhold til autofokusen på det gamle kameraet (Finepix S9500) er jo K-m himmelen. Jeg er allerede i himmelen ^^

Lenke til kommentar
Nja, å dra på to hus istedenfor to objektiver hjelper meg ikke spesielt. Poenget var å redusere den totale mengden utstyr jeg må ha med på turer der foto ikke er det viktigste.
Fototim har som tidligere nevnt dette objektivet, og er godt fornøyd med den optiske kvaliteten. Regner med du er klar over at det ikke er DA*-kvalitet, men som allround-zoom er den fullt brukbar. Bedre en 18-55 i hele det overlappende området, og stort sett i resten også - i tillegg til at du får alt i ett...
Lenke til kommentar

Jeg visste egentlig at han hadde "testet" det, sånn når dere nevner det. :)

 

Jeg vet at det ikke er DA*, men så er det heller ikke den jeg er ute etter i et slikt objektiv. Jeg ville egentlig bare ha bekreftet at det ikke er et totalt bomkjøp til den prisen, og det har jeg fått nå. Takker så meget, dere. :)

Lenke til kommentar

Snobb var ordet, ja.

 

Jeg har en tendens til å finne veldig billig utstyr av en eller annen merkelig grunn, jeg har planer om å fortsette med det. Hvis trenden min fortsetter, så kommer jeg nok til å betale under 3000 for det, må bare vente på riktig øyeblikk. Eneste jeg har kjøpt til full pris er faktisk K10D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...