Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk i går tilbud om en jobb jeg har søkt på så det skjer en del rundt det i dag, men absurd nok er dette kamerat jeg venter på minst like ofte fremme i tankene :p

 

Kjenner til den følelsen. Bestilt deler til et light saber jeg holder på å bygge fra USA her om dagen og venter som en unge på at de skal komme. Oppdateringene fra USPS kommer alt for sjeldent om hvor pakken er på vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller så har Pentax en god plasticfantastic 50/1.8 som er veldig billig. Den vil nok passe bra når du skal ha ungen ute i hagen. Og ja, fokusen er uproblematisk.

 

Jeg antar at det er denne du snakker om? Jeg leste positivt om den i Lyd og Bilde, og det til prisen av 2300,-.

Til 999,- så må den vel være et kupp, gitt at det er samme objektivet og ikke en eldre, utdatert versjon..

Lenke til kommentar

 

Eller så har Pentax en god plasticfantastic 50/1.8 som er veldig billig. Den vil nok passe bra når du skal ha ungen ute i hagen. Og ja, fokusen er uproblematisk.

 

Jeg antar at det er denne du snakker om? Jeg leste positivt om den i Lyd og Bilde, og det til prisen av 2300,-.

Til 999,- så må den vel være et kupp, gitt at det er samme objektivet og ikke en eldre, utdatert versjon..

 

Jepp. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1365508

Det er billig og bra og et meget bra kjøp, men jeg tror ikke at det er noe tilbud. Men den er absolutt verd prisen. Denne Pentaxen(50/1.8) er ifølge DXO det pentax-objektivet med høyest oppløsning.

 

Viss det er greit med plast så er det utrolig bra! Har selv da 35mm f/2.4 og er meget fornøyd med den, selv om jeg byttet den ut med sigma 30/1.4.(Trengte noe mer lyssterkt).

 

Løp og kjøp 50mm'eren du, hvert hver krone!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

 

 

Eller så har Pentax en god plasticfantastic 50/1.8 som er veldig billig. Den vil nok passe bra når du skal ha ungen ute i hagen. Og ja, fokusen er uproblematisk.

 

Jeg antar at det er denne du snakker om? Jeg leste positivt om den i Lyd og Bilde, og det til prisen av 2300,-.

Til 999,- så må den vel være et kupp, gitt at det er samme objektivet og ikke en eldre, utdatert versjon..

 

Jepp. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1365508

Det er billig og bra og et meget bra kjøp, men jeg tror ikke at det er noe tilbud. Men den er absolutt verd prisen. Denne Pentaxen(50/1.8) er ifølge DXO det pentax-objektivet med høyest oppløsning.

 

Viss det er greit med plast så er det utrolig bra! Har selv da 35mm f/2.4 og er meget fornøyd med den, selv om jeg byttet den ut med sigma 30/1.4.(Trengte noe mer lyssterkt).

 

Løp og kjøp 50mm'eren du, hvert hver krone!

 

Fikk med meg her i tråden at prisen var så lav hos Japanphoto, og vips så var jeg et objektiv rikere:-) Hadde Sigma 30 1.4 fra før, men.......

Lenke til kommentar

Skal for en gangs skyld prøve å være litt grundig. Vanligvis hiver jeg meg over ting med en nokså arrogant innstilling om at jeg både kan og skjønner det meste fra før, men jeg har forlengst skjønt at det her er lurt å trå frem med en viss ydmykhet for å oppnå det beste grunnlaget. Å lese instruksjonsboka er en fin start har jeg hørt :)

Lenke til kommentar

En ting som har irritert meg siden jeg kjøpte K5 er baklys på toppdisplyet. Og nå er det på tide å få svar! :ninja:

På K10 var det en knapp der man kunne slå på baklyset på top displayet hvis man trengte det. Er det noen mulighet for det på K5? Eller er det bare i menyene det går an?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...