Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, skulle vel skrevet litt mere hvorfor man lurer :hmm: , siden man skiftet til Pentax, ble mestparten kjøpt brukt,blir vel muligens også en brukt K3..derfor lurte man bare på om det var mulig å nulle ut anntall eksponeringer? .(har ikke noe mistanke om det !!!)Mitt K5 har funket i allslags vær,men har blitt syk det siste året,hadde et luftig fall på isen der all vekt havnet på fotosekken.Var rimlig sikker på at kamra/objektiv/fatning hadde tatt kvelden.Horrisont/vater funker ikke lenger,og av og til er det helt dødt når man slår det på , sist funket det med å ta ut batteri.Ellers meget fornøyd med Pentax.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Amund Oksavik, her inne kjent som Mundus,
har tatt følgende initiaitiv på Facebookgruppa Pentaxianere i Norge.
*************************************************
Filippinerne trenger hjelp, vi som organsisajon samler inn penger og gir dette til noen som kan formidle denne støtten. Dette folket er de som lager Pentax..
Gi nå, inn på nettbanken og overfør. Rapporter om hvor mye som blir gitt av oss , får dere så snart dette er gjort.

Ikke vent , gjør det NÅ

Dette er kontoen du overfører penger til : 3938 10 11074

Denne kontoen er eiet av meg, den står i 0 og kontrollperson er Audun Sjøseth her på Pentaxianere i Norge.
Jeg vil samtidig oppfordre importør av Pentax i Norden , Focus Nordic med å bidra til denne aksjonen.

*******************************************
For ordens skyld. Kontoen er Amund sin, ikke min.

Endret av fototim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen andre her som har bestilt Sigma 18-35mm f/1,8 med K-fatning fra Multicom? Jeg har hatt en bestilling på den i bortimot et halvt år nå og helt uten å bli informert ser jeg at de har tatt den ut av sortimentet for flere uker siden. Greit at det tar tid før de får den fra Sigma, men de bør i hvert fall holde oss orientert om leveringsutsettelser. Ordrebekreftelsen er å anse som en bindende kjøpskontrakt og da bør de også levere de eksemplarene som er bestilt.

Lenke til kommentar

Teknisk interessant objektiv, men til den prisen (430 pund) så skal det mye til før jeg gidder å ofre zoom. AF er ikke ultraviktig på ultravidvinkel, men jeg ville helst hatt det med til den prisen. Hadde det kostet under 2000 kr ville det vært mer økonomisk interessant.

 

Rettegnende ultravidvinkler er vel også noe mer komplisert og dyrere å lage enn fisheye? Og rettegningen har vel også noen konsekvenser for optisk ytelse? Hvis dette stemmer ville jeg heller hatt en 10mm f/2,8 fisheye til en ennå lavere pris og heller de-fisheye i programvare når det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Enig med at AF ikke trengs til et dedikert nordlys/vista-objektiv. Synes denne [red: 10mm 2.8 Samyang] var ganske interessant. Den rettegnende 14mm til Samyang regnes vel som et av de skarpeste objektivene som finnes.
-Men syns du ikke at de-fishing tar vekk for mye av både skarphet og bildeareal da, og dermed forsvinner hele poenget?

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Er det noen andre her som har bestilt Sigma 18-35mm f/1,8 med K-fatning fra Multicom? Jeg har hatt en bestilling på den i bortimot et halvt år nå og helt uten å bli informert ser jeg at de har tatt den ut av sortimentet for flere uker siden. Greit at det tar tid før de får den fra Sigma, men de bør i hvert fall holde oss orientert om leveringsutsettelser. Ordrebekreftelsen er å anse som en bindende kjøpskontrakt og da bør de også levere de eksemplarene som er bestilt.

Jeg har bestilt, men jeg har fått oppdateringer underveis hele tiden fra Multicom. Det siste jeg hørte var at de ikke får den inn før over nyåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...