Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hvordan Pentax kommer til å satse på 645D-systemet. Prisen er i hvert fall utrolig lav for å være et kamera med slike spesifikasjoner, og det finnes jo også en god del eldre 645-optikk som brukes på 645D, så dette kan bli veldig spennende :)

Lenke til kommentar

Så det ble bare fyll og Pentax skryt, ingen bilder? Det må vell opprettes en egen Pentax-treff tråd new_yes.gif

post-152982-1272605804,7982_thumb.jpg

 

Ett av mine bilder fra treffet :) Gir vel ett inntrykk av stedet og været den helga. Det snødde to dager før ,og pissregna mandagen etter :innocent:

Endret av Mundus
Lenke til kommentar

60-250 koster veldig mye, men det er en del som mener den glatt er verdt det, og det er ikke å komme utenom at den er svært god optisk. Mener å huske det er noen her inne som har den, så er vel bare å vente på dem.

 

Dersom jeg hadde tretten tusen å svi av (og ikke hadde en 50-150), ville jeg kanskje vurdert en 70-200/2.8 eller Sigmas 100-300/4. Førstnevnte om det trekker mer mot sport/portrett, og sistnevnte om ting lengre unna er tanken. Spesielt 100-300 har fått veldig mye skryt, husker en bruker nevnte at det egentlig ikke var behov for noe mindre blender enn f/5. Skal nevnes at den er like dyr som Pentaxen, og førti millimeter ekstra i den vide enden ville jeg satt over femti i den andre.

Lenke til kommentar

60-250 koster veldig mye, men det er en del som mener den glatt er verdt det, og det er ikke å komme utenom at den er svært god optisk. Mener å huske det er noen her inne som har den, så er vel bare å vente på dem.

 

jeg testet den på Pentax-treffet i Bjørnøysund og likte objektivet veldig godt.

Lenke til kommentar

kanskj ejeg husker feil men kostet ikke 60-250 11500 cirka for et års tid siden..?

Det er vel i det prisområdet .. deler din entusiasme for det objektivet der :) Har hatt lyst på DA*300 en god stund , men når jeg fikk prøvet begge på Bjørnsund , så er ikke jeg i tvil. Men du kan klø deg på at det første motivet som dukker opp etter at du har kjøpt det , er på 300 mm hold :D

 

Og det var ikke no dårlig reklame for objektivet det som Jostein viste på skjerm heller da... :)

Lenke til kommentar

kanskj ejeg husker feil men kostet ikke 60-250 11500 cirka for et års tid siden..?

Fekk av første forsendelse i lag med Jostein for omtrent akkurat eit år sia, og då var den 12500.

Knall objektiv, dei fleste bilda frå denne turen her er med 60-250. Litt treg AF på BIF bilder, der er DA300 eit hakk kvassare..

 

DA*300..... å e så fornøyd!!!

Gratulerer. :thumbup::tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...