Gå til innhold

Windows 7 klar neste jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har vell ikke "Velocity" prosjektet fra Microsoft noe som helst med Windows 7 å gjøre.

Det er et distribuert cache system som brukes på servere for å dele cahce med bla load balancing og dynamisk oppsett av cache serverne.

 

 

Rolf

 

Tror det er i forbindelse med Server 2008 R2 eller noe, stemmer ikke det? De deler jo kodebase. Mulig jeg er på villspor nå...

 

Uansett, testet Build 6801 og må si jeg ble imponert. Var med på samme løp for Vista, testet forskjellige builds før diverse beta kom. På godt og vondt må jeg få si, og kontra Vista, så er 7'ern ganske rask og smidig. Brukte mye mindre minnet, mer responsivt og jeg likte godt endringene. Sistenevnte er jo et personlig spørsmål, men jeg tror 7'ern kommer til å imponere stort.

Lenke til kommentar

Jeg håper de overhode ikke lanserer den før den er ferdig. Jeg vil ikke ha noe mer dritt fra den fronten der før de leverer en ferdig vare.

 

De kan ikke lengre selge halvfabrikata til fullpris de bruker 2 år i etterkant på å lappe og tukle med. Utsett det gjerne til 2050 om det må til.

 

Nok er Nok. Jeg vil ha noe igjen for penga mine MS har fått for alle 6 utgavene hittil.

 

Får jeg et nytt OS som sliter med primærfunksjoner som filkopiering osv nå, så skal jeg anmelde dem for svindel.

 

At min laptop med Vista SP1 fortsatt sliter med et problem med workstation servicen som er kjent siden XP lanseringen er for meg en gåte.

Lenke til kommentar
Jeg håper de overhode ikke lanserer den før den er ferdig. Jeg vil ikke ha noe mer dritt fra den fronten der før de leverer en ferdig vare.

 

De kan ikke lengre selge halvfabrikata til fullpris de bruker 2 år i etterkant på å lappe og tukle med. Utsett det gjerne til 2050 om det må til.

 

Nok er Nok. Jeg vil ha noe igjen for penga mine MS har fått for alle 6 utgavene hittil.

 

Får jeg et nytt OS som sliter med primærfunksjoner som filkopiering osv nå, så skal jeg anmelde dem for svindel.

 

At min laptop med Vista SP1 fortsatt sliter med et problem med workstation servicen som er kjent siden XP lanseringen er for meg en gåte.

 

Jeg er helt enig med deg. Vista sine feil og mangler da det kom var en skuffelse. Samtidig representerer Vista noe nytt og det ligger tung teknologi bak som er i grunn ganske smart. Bare så synd det krever så mye suppe og er blodtungt.

 

Mye av "'æren" idag skyldes også håpløs programmering og utvikling. Jeg er virkelig spent på hvor smart kode kan skrives, programmer gjøres lettere og utnyttelsen av multikjerne-CPU'er. Og problemet blir ikke noe mindre når vi har tunge programmer og et OS som er desto tyngre å drive. Sier seg selv at databransjen har en enorm utfordring på dette området.

 

Selv synes jeg det er trist å gå tilbake til XP. Vista liker jeg, men etter å ha prøvd Windows 7, så kommer jeg ikke til å gå tilbake til Vista med det første, ei heller XP. Det ble faktisk Ubuntu 8.10 for en periode. Erfaringene her er gode :) Venter også i spenning på OSX 10.6 "Snow Leopard". Stikkordet er programvare skrevet for multikjerne og tynnere kode enn idag. (smartere kan vel også sies).

Lenke til kommentar

Jeg er lei kan man si, i likehet med svært mange andre.

 

jeg kjører Vista i dag, fordi den utnytter hardwaren pga bedre støtte. Dessuten det første win desktop OS med 64 bit støtte (64 bit XP blir litt sært og relativt liten driverstøtte). Men det er på langt nær så bra som det skulle være, til hva MS blåste det opp til osv. Jeg går ikke tilbake til XP. Det ble heller ikke brukanes før SP2. Fortsatt en del feil der, selv om det ikke krever så mye av hardwaren.

 

Men jeg synes ikke Vista er ferdig. Det er for tung kode. Burde vært skrevet om og rettet en hel del. Men er ikke gjort i en håndvendig å endre millioner av kodelinjer.

 

Men en del av feilene burde ha vært rettet nå synes jeg. Noe så elementært som lydmikserpanelet får noe svart/hvit på visse volumbarer med noen strker her og der når de beveges. Hakke sett en maskin det virker 100% på. Dette fungerte til og med i 98 et mixerpanel.... Legger med et par bilder så alle ser hva jeg snakker om.

post-2173-1226397413_thumb.jpg

post-2173-1226397421_thumb.jpg

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Du får endra lyden osv, men jeg synes det hele det estetiske blir mongo.

 

Jeg vet ikke, jeg har ikke fått det til å fungere 100% uten feil i det grafiske. Eneste stedetet jeg har sett grafiske feil og. Dette gjelder entene det er ferdige laptoper eller selvbygde stasjonærer.

 

Kan i hvert fall trøste deg med at den feilen i tillegg til mange andre estetiske irritasjoner er fikset allerede i prebetaen av 7.

Lenke til kommentar

Ja, det er lov å håpe. Men jeg skal holde forventninge så lave så jeg blir minst mulig skuffa :p

 

Har testa win 7 beta i 2 min hittil, men kanskje det er mer brukbart en Vista. Det virker jo som om det i grunn ikke er noe annet en Vista recharged versjon. Greit nok det, så lenge det virker.

 

Win 98 hadde vi jo en Second Edition av, og det av mange ulike grunner som feil, bugs osv. Historien gjentar seg. Nå legges den bare ut som et nytt versjonsnummer da Vista blir for belastende.

 

Men, George Constansa må jo være fornøyd nå. Seven skulle bli navnet på hans barn, og det ble windows :p

Lenke til kommentar

For å bytte versjonsmummer bør det komme mer ny funksjonalitet inn, f.eks nytt filsystem.

 

Det er fint at syv kommer ut, med de forbedringene det skal få. Men jeg synes det er litt ille at man må ut å kjøpe ny lisens for å få det Vista burde hatt på plass. Å fikse opp alle feil fra Vista uten noen større nyheter, er ikke en ny windows. Det burde i grunn alle som har betalt for Vista og opplevd større problemer med det få fiksa gratis.

 

Men, alt dette spiller liten rolle. Det som teller mer enn noen gang nå er å få på plass et system som virker fra dag 1, uten svære feil.

Lenke til kommentar

Kan si meg enig hva kvalitet fra dag 1 angår. Når det gjelder filsystem så har jo NTFS vært der siden NT 3.1 (oppgraderinger har forekommet stort sett for hver versjon av Windows i etterkant), så jeg vil ikke si at det er en ting vi kan måle som grunnlag for nytt versjonsnummer. Hvis Microsoft skulle finne på å lage nytt filsystem så tror jeg heller ikke det ville vært så veldig merkbart for folk, siden de sannsynligvis ville vektlagt å gjøre det mest mulig likt når det gjelder brukeropplevelsen uansett.

Vil jo si at den nye oppgavelinjen er en relativt stor oppdatering

Endret av kristwa
Lenke til kommentar

Det å komme med "Vista skulle ha hatt" argumentet blir dumt. Det kan man jo si om så mangt. Utviklere hadde ikke fått solgt mange nye versjoner da hvis de skulle gitt alle forbedringer som gratis oppdateringer på grunnlag av at versjon 1.0 skulle vært så mye bedre. Alt har forbedringspotensiale. Hele tiden.

 

Men rabatt ved oppgradering bør de vel kunne gi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...