Gå til innhold

Windows 7 klar neste jul


Anbefalte innlegg

Det jeg mener med skulle ha hatt, er det MS i tidligere prata om at Vista skulle ha. Ikke noe jeg mener det burde hatt. En del funskjoner forsvant underveis.

 

Derfor er det ekstra ergelig at de ikke engang fikk på plass ordentlig fra dag 1 det som ble igjen.

 

Det med den volumpanelet er kjent hos MS og. Vært i langt over et år. Sett at diverse prog. kan forårsake det, og setpoint (logitech tast/mus) er en. Det kan forklare på min stajonære, men ikke på min laptop blant annet.

 

http://support.microsoft.com/kb/938308

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men en del av feilene burde ha vært rettet nå synes jeg. Noe så elementært som lydmikserpanelet får noe svart/hvit på visse volumbarer med noen strker her og der når de beveges. Hakke sett en maskin det virker 100% på.

 

 

Fungerer fint på min pc. Vista Ultimate x64

post-36441-1226443906_thumb.jpg

 

Ingen tvil om at den bugen er reell, har den på mine tre maskiner med Ultimate x64, Home Proffesional og Business x64. Men det er nok unntak også ja. Det fine er at bugen i hvert fall ikke kommer til meg på 7, og angivelig ikke hos noen andre heller.

Endret av kristwa
Lenke til kommentar

Og alle tror at alle de eksperimentelle LONGHORN teknologiene var klare til Vista. Mye av det har Microsoft skrinlagt for all fremtid. Deres produkt, deres avgjørelse. Eller får vel få inn forbrukerrådet her også da og tvinge Microsoft til å ta med WinFS og masse sånt godsnacks fra Longhorn som er en menneskerett tydligvis.

jfr. Forbrukerrådet vs. Apple saken som verserer nå.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Testa litt nå på maskinen med win 7 pre beta. Setpoint tukler ikke til noe der, og volume mixer fungerer som du sa.

 

Litt rart at de har fiksa det men ikke kan legge ut en fiks for vista.

 

Testa også en annen ting mot workstation servicen, jaggu meg ser det ut som det er fiksa og.

 

Får håpe det går denne veien, at de retter feil og forbedrer fram til lansering. Dessverre enda en god stund igjen en skal lappe på VIsta. Nettopp 6 nye oppdateringer her i gården :roll:

Lenke til kommentar
Og alle tror at alle de eksperimentelle LONGHORN teknologiene var klare til Vista. Mye av det har Microsoft skrinlagt for all fremtid. Deres produkt, deres avgjørelse. Eller får vel få inn forbrukerrådet her også da og tvinge Microsoft til å ta med WinFS og masse sånt godsnacks fra Longhorn som er en menneskerett tydligvis.

jfr. Forbrukerrådet vs. Apple saken som verserer nå.

 

Det er like fullt vår rett som forbrukere å være misfornøyd med det de leverer og poengtere dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ingen som kan tvinge MS til hva de skal he med eller ei. Men vi kan kreve at softwaren man har betalt for.

 

I Norge er det ingen som kan selge noe som helst til privatpersoner som ikke fungerer. Feil i software (iallefall alvorlige) gir det full rett til å kunne heve kjøpet om det ikke fikses. Dette er helt uavhengig av hva MS mener.

 

I tillegg så har de fleste programmer jeg kjøper som jeg synes det er verdt å betale for en 30 dagers full returrett, også etter at man har betalt, i tillegg til trial.

Lenke til kommentar

Det er lett å klage på ting. Jeg klager herved på:

 

"Den trege oppdateringsfunksjonen i Vista. Den statuslinjen ruller og ruller med grønnfarge i det uendelige, og uten å gi noen fornuftig mening. Microsoft har lagt til en funksjon som viser hvor mange prosent som gjenstår, men hva er poenget, når den ikke er velfungerende!! Dessuten har de lagt til hvor mange Megabyte (snart Gigabyte) som totalt må lastes ned. Men, nei dette får du ikke vite hvor stort er før det har gått flere minutter. Laptop'en min har dessverre bare en treig Core Duo CPU. Microsoft burde ha fått Vista til å fungere på en svakere CPU en denne, egentlig."

 

 

Diskusjon.no kunne gjerne hatt en god forslagsside. Det hadde vært enklere for brukere å lese om gode forslag. Linux-utviklere kunne tatt tips om Windows til seg derfra. Og kanskje dersom det beste var samlet ett sted på Diskusjon.no så hadde kanskje Microsoft orket å titte innom en gang i mellom for å lodde stemningen. EN kan jo ihvertfall håpe i det lengste!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...