Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette er riktig sted, men det handler i alle fall om noe lignende, så jeg prøver.

 

I det siste har jeg fundert en del på grafitti, og har kommet fram til at det kanskje ikke er skapt av mennesker. Jeg vet ikke om det er et naturlig eller overnaturlig fenomen, noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at absolutt alle har samme årsak, som du sier "noen ihvertfall".

 

Hvis noen kan være lagd av mennesker, impliserer det at alle kan være det. Det er basic induksjon.

 

Har du sett pyramidene? Den kinesiske mur? Colosseum? Hagia Sophia?

 

Det er et lite utdrag av helt fantastiske byggverk lagd av mennesker for flere tusen år siden, uten maskiner. Hvis folk hadde påstått at noen av dem ikke var menneskelagd, kunne jeg til en viss grad forstått det. For det er virkelig utenfor min fatteenme at noe slitk er mulig.

 

Å lage et fancy mønster på et jorde i det 21. århundre er langt fra fantastisk. En tilfeldig grunnskoleklasse kan få til det, med litt koordinering fra læreren.

 

Jeg ser hele tiden du argumenterer med at de har blitt til på så kort tid. Hvis du mener de har blitt til på få minutter, kan du dokumentere det? Helst med noe annet enn "vet du ikke det? alle vet jo det. folk har jo sett det".

Lenke til kommentar

Jeg har sagt "alt fra minutter til timer". Og ja, det gjør at det er ganske forunderlig.

 

"Denne enorme kornsirkelen oppsto natt til 7. juli 2007 på East Field, i fylket Wiltshire,

England i løpet av maks 1 time og 45 minutter. Det gigantiske kornmønsteret er ca 350 meter langt og mer enn 60

meter bredt. Det består av 150 sirkler. Mer enn 20.000 kvadratmeter med korn

er lagt ned."

 

"Selv om de fleste i dag mener at alle kornsirkler er lagd av mennesker og på en naturlig måte, er det fortsatt stor usikkerhet og sterkt motstridende teorier om opphavet til disse kompliserte og tilsynelatende uforklarlige formasjonene."

Lenke til kommentar
FOr det første er jeg ikke noen "han", for det andre var det en ganske frekk påstand.

Alt jeg gjør er å besvare, men ingen kommer jo noen vei!

 

Du besvarer da ingenting. Du kaster ut religiøse påstander med en øyeblikkelig snarvei til slutningen at det må være noe annet enn mennesker fordi du har lyst til å tro.

 

Det er ikke uvanlig. Mennesker har gjort dette i alle år. Det grunner i uvitenhet. Mennesker har alltid laget utrolige byggverk tilsynelatende helt uten noe annen grunn enn at vi liker å gjøre det. Store imponerende bygg har ingen praktisk hensikt, men vi bygger de fordet.

 

At man kan se alle menneskets bragder her på jorda og sitte igjen og forundre seg over et mønster i en kornåker er faen i meg helt på grensen. Enkelte folk skal være glad de kan sitte på forum og bable, for ute blandt folk ville de blitt ledd ut og spottet for å være så tette i pappen. (ingen i denne tråden naturligvis, akkurat som med kornsirklene så MÅ jeg jo ikke mene noen i denne tråden)

Lenke til kommentar
FOr det første er jeg ikke noen "han", for det andre var det en ganske frekk påstand.

Alt jeg gjør er å besvare, men ingen kommer jo noen vei!

Beklager, men du fortsetter å påstå at ikke alle kornsirkler kan lages av mennesker fordi det ikke kan bevises at 100% av alle kornsirkler er laget av mennesker, til og med etter at flere her har prøvd å forklare deg at det er ulogisk å tenke slik.

 

Enten så forstår du ikke hva de mener, eller så velger du å ignorere dem.

Lenke til kommentar
"Denne enorme kornsirkelen oppsto natt til 7. juli 2007 på East Field, i fylket Wiltshire,

England i løpet av maks 1 time og 45 minutter. Det gigantiske kornmønsteret er ca 350 meter langt og mer enn 60

meter bredt. Det består av 150 sirkler. Mer enn 20.000 kvadratmeter med korn

er lagt ned."

 

Det er det folk mener med kildekritikk. En artikkel fra "Ildsjelen - magasin for livskraft, bevissthet og åndelighet" er ikke veldig objektiv.

Lenke til kommentar
FOr det første er jeg ikke noen "han", for det andre var det en ganske frekk påstand.

Alt jeg gjør er å besvare, men ingen kommer jo noen vei!

Jeg må være blind, jeg ser bortforklaringer.

 

I det siste har jeg fundert en del på grafitti, og har kommet fram til at det kanskje ikke er skapt av mennesker. Jeg vet ikke om det er et naturlig eller overnaturlig fenomen, noen som har noen ideer?

Jeg vet. Det kan dukke opp på et par minutter til flere timer. Og når jeg har holdt oversikt over hus så har jeg ikke sett noen.

Jeg tror at det er noe annet, siden det blåser sånn så er det ikke umulig at det skaper andre overflater.

Lenke til kommentar
Da tror jeg ikke jeg kaster bort mer tid på å snakke det frem og tilbake. Faktum er at det ikke er ett hundre prosent sikkert, uansett.

 

 

alskfjas; søk i vei, er mange artikler om det.

Ingenting er 100 % sikkert. Det er ikke 100 % sikkert at du skal trekkes ned av jorda, men det er bare tullete å ta utgangspunkt i noe annet :) .

Lenke til kommentar
Jeg påpekte kun at videoen du linker til, den BEKREFTEDE FORFALSKNINGEN, viser en HELT ANNEN kornsirkel enn den avbildet i bildet med helikopteret.

Javel, så var det to forskjellige, men det beviser likevel noe. Idiotisk å henge seg sånn opp i det.

Det var du som mente at videoen og bildet i kombinasjon beviste at militæret var innvolvert.

Når jeg påpeker at video og bilde viser to forskjellige kornsirklert, så er det plutselig jeg som gjør noe idiotisk?

 

Og artikkelen fra The Sun ga jeg fullstendig F i fordi den var ikke relevant for poenget i posten min: nemlig at videoen du linker til er en HELT ANNEN KORNSIRKEL enn den som er avbildet med helikoter over.

Når du ikke engang gidder å lese _relevante_ artikler, så får du la være å uttale deg også.

Poenget med filmen var først og fremst lyskulene, og her har du fortsettelsen; I en dokumentar som ble sendt på TVNorge rundt april i år, ser man noe tilsvarende hvor et militært helikopter ankommer like etterpå. Saken er at de veldig ofte har kommet rett etter en kornsirkel er blitt til.

Jeg har nå lest artikkelen og den handler om at høyere militære sjefer ikke vil at personalet på militære helikopter skal ta bilder av kornsirkler de tilfeldigvis kommer over under rutine øvelser.
The letter read: “Frankly I am reluctant to start firing off edicts about what AAC pilots can and can’t do when they spot crop circles beneath their helicopters - I am pretty sure that I wouldn’t be taken seriously if I did.”

(...)

It continued: “It seems odd that we should impose an artificial constraint on servicemen to avoid association with crop circles simply because of the antics of the lunatic fringe.”

(...)

An unidentified Whitehall official insisted: “I should state at the outset that the Ministry of Defence has no interest in crop circles, and is conducting no research or investigation into this phenomenon...

“There can be no question of MoD resources being used to support investigation of the crop circle phenomenon.”

 

Og i tilfellet med de lyskulene i din video så vil jeg nok en gang påpeke at den videoen er en innrømmet hoax av den som filmet og la ut videoen.

 

Rent bortsett fra det er The Sun like usæriøst som ... noe annet temmelig usæriøst. Jeg gidder ikke finne noe å sammenlikne med, utmattet som jeg er over personer som ikke klarer å lese hva jeg skriver og forstå betydningen bak.

Lær deg å stave "useriøst" før du stempler noe som useriøst.

"som ikke klarer å lese hva jeg skriver og forstå betydningen bak."

Au, der fikk jeg.

Jeg kan selvfølgelig ikke uttale med om hva jeg ser som useriøst eller ikke så lenge jeg ikke klarer rettskrivning.

Lenke til kommentar

kanskje de de små grønne menn egentlig ikke legger noe spesielt i det.. her sitter vi og analyserer, klør oss i skallen og undrer 'de må mene noe med dette!'..., alt dette mens de små grønne menn flyr rundt, koser seg og tegner litt i kornåkrene... de legger egentlig ikke så mye i det, de bare chiller når de er off duty og ikke trenger å ta atmosfære målinger av jorda, hvilket er grunnen til at de er stasjonert her.

 

ja, det virker logisk :)

Lenke til kommentar
Og i tilfellet med de lyskulene i din video så vil jeg nok en gang påpeke at den videoen er en innrømmet hoax av den som filmet og la ut videoen.

 

Har du en kilde på den uttalelsen?

 

Vel, det ligger en video av det på youtube, den er linket til et eller annet sted i denne tråden. En innrømmelse og forklaring av den som lagde filmen regnes som en ok kilde vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg tok feil av filmen, ja. Men bildet viser fortsatt noe. I tillegg finnes det masse annet som bekrefter militærets interesse.

 

kanskje de de små grønne menn egentlig ikke legger noe spesielt i det.. h

Personlig tror jeg ikke at noen "grønne menn" eller aliens har laget de, nei.

 

Jeg kan selvfølgelig ikke uttale med om hva jeg ser som useriøst eller ikke så lenge jeg ikke klarer rettskrivning.

Forskjell på å anse noe som "usæriøst" og useriøst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...