Gå til innhold

Var vikinger i Mellom-Amerika?


Nordmakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt at da spanjolene kom til aztekerne ble de tatt imot som guder, fordi aztekerne hadde et sagn om at et hvitt folk ville komme fra øst en gang.

Jeg tenkte også på at det egentlig var vikinger da jeg leste om det, men det er ingen bevis eller klare spor om det, så det er en veldig tvilsom teori/hypotese nå.

Kan håpe at noen finner noen spor senere da.

Lenke til kommentar

Er det mulig? Selvsagt. Er det SANNSYNLIG, ikke i det HELE tatt. Dette bygger på mindre enn von dænikens teorier, og hvorfor noen i det hele tatt ønsker å ta noe som helst de leser på en reinspikka nasjonalistside for god fisk er hinsides meg. Les siden for guds skyld, dette er rein rasistpropaganda, med linker til Ku Klux Klan, Vigrid, og andre brunskjortesider.

Endret av ponderstibbons
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Er det mulig? Selvsagt. Er det SANNSYNLIG, ikke i det HELE tatt. Dette bygger på mindre enn von dænikens teorier, og hvorfor noen i det hele tatt ønsker å ta noe som helst de leser på en reinspikka nasjonalistside for god fisk er hinsides meg. Les siden for guds skyld, dette er rein rasistpropaganda, med linker til Ku Klux Klan, Vigrid, og andre brunskjortesider.

 

Kva i all verden har det med rasisme?

Det kan vere sansynleg at Vikingene kom til mellomamerika, kanskje ikkje som guder, men det er muligt.

Mangen trur at afrikanerar og Asiatar kom til amerika og, er det rasisme?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

så er program for en stund siden, der de snakket om at de siste 1000 årene i mexico har det med gjevne mellomrom blitt født barn med blondt hår og blåe øyne, noen mener dette da er tegn på at vikinger har vært innom og hatt det gøy med lokal befolkiingen.

 

men det skulle jo egentlig være lett å finne ut av, bare ta stikk prøver av befolkingen, helst i deler av landet hvor andre hvite ikke har blandet DNA et sitt med dem, og se om det dukker opp noe nordisk DNA

Lenke til kommentar
Kva i all verden har det med rasisme?

Det kan vere sansynleg at Vikingene kom til mellomamerika, kanskje ikkje som guder, men det er muligt.

Mangen trur at afrikanerar og Asiatar om til amerika og, er det rasisme?

 

Om vikingene kom til mellomamerika eller ikke har ingenting med rasisme å gjøre. Det jeg poengterte var at siden det ble linket til var full av det, noe som sier litt om sidens kredibilitet som kilde.

 

Selve diskusjonen om hvorvidt vikinger, afrikanere eller asiater var i Amerika har selvsagt i de fleste tilfeller lite med rasisme å gjøre.

 

Hvor sannsynlig det er at det faktisk har skjedd (heller enn at det KAN ha skjedd, hvilket er tilnærmet helt sikkert) må avhenge av kildenematerialet som gir indisier eller bevis, og dette ser foreløpig ut til å være rimelig tynt.

 

Selvsagt er det MULIG, og å si at det KAN være SANNSYNLIG er en formulering som blir litt rar for meg. Jeg sier det KAN ha skjedd, men det er (i mine øyne) foreløpig lite som gjør det SANNYSNLIG at det har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...