Gå til innhold

WoW-spillere «kommer hjem» (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man har spillt wow i 3 år+ har man naturligvis et mer spesielt forhold til det spillet, og stedene, og menneskene enn man har til et nytt spill. Det er jo én ting.

 

En annen ting er at WOW fungerer så bra! Har prøvd meg på både AOC og WAR, og selv om jeg abbonerer på WAR ennå er det haugevis med irriterende ting i det spillet, som enten er lite gjennomtenkt, eller rett og slett ikke fungerer som det skal. Etter flere år funker alle de små tinga i WOW så bra, at det i alle fall for min del er få irritasjonsmomenter igjen. (Annet enn rogues aaargh!)

 

"Man kan ikke forvente at et MMO er perfekt ved release" sier folk. Tull! (satt på spissen) Vi skriver snart 2009, og det nytter ikke å sammenligne med hvordan WOW var ved release. Skal du konkurrere med WOW i dag må du konkurrere med WotLK. Og det er det faktisk ikke mange MMO's som kan. Og det synes på antall brukere.

 

En ny bilprodusent kan ikke bruke T-Ford som mal. Et nytt MMO kan ikke være latterlig ubalansert, uten content, ha ikke-eksisterende crafting, eller være generelt bugget og fælt. Og all gafikk i verden kan ikke kompansere for det. Det kommer aldri til å funke, så lenge verden er "bortskjemt" med et WOW som nærmer seg perfeksjonisme :thumbup:

Lenke til kommentar

Avsluttet WoW for aa spille AoC, men som alle vet hadde dette spillet problemer fra start.

Fikk en laptop fra internjobben i sommer som taklet EVE greit mens jeg ventet paa WAR.

 

Er tilbake i Outland/Azeroth igjen, simpelthen fordi dette spillet har modnet seg og egentlig ikke har noen andre svakheter enn at man bruker for mye tid paa det.

Dette ser det ut som de har forstaatt i WotLK, med valget av 10/25 instancer, tabard for grinding av rep osv.

 

Tror WAR kan bli en serioes utforder naar det faar litt tid paa seg, med EA i ryggen (selv om det taper penger) tror jeg det kan blir bedre etter litt tid. WAR sin Tome of Knowledge, titler, rvr og PQ er nyvinninger som man allerede ser Blizzard kopierer. Igjen gjoer ikke WoW noe feil, bare tuner ideer som allerede eksisterer.

 

(pokkers utstyrleverandoerer som insisterer paa amerikansk utstyr paa labben)

Lenke til kommentar

WoW er vel nesten mer en hobby, enn "bare ett spill". Og når utbytte er at man har det gøy så vil jeg ikke si at det er bortkastet. Jeg pleide å spille fotball fordi det var moro, ikke fordi det "var bra for meg" eller noe sånt. Så lenge man får noe ut av det selv, så vil ikke si at noe er bortkastet.

Lenke til kommentar
Når folk har brukt 100-200 dager _ren spilletid_ mener jeg det er bortkastet tid.

Alle skal se så negativt på WoW og spilling. Ja, greit vis du er avhengig, kutter skole, venner og annet liv for bare å spille. Men spiller du det som en hobby/tidsfordriv, eller bare fordi det er kjekt så ser jeg ikke problemet. Tenk på alle de timene du har brukt fremfor TV'en. WoW er laget på den måten at det også er sosialt, du treffer folk fra hele verden, fra ulike kulturer, og snakker gjerne sammen via VT/TS. 100-200dager ren spilletid, over f.eks 2år er heller ikke mye, snakk om et par timer i uken.

Lenke til kommentar
Hmmm... En ting jeg lurer på, er WoW så stort og innflytelsesrik at det vil komme i historiebøkene en dag? :p

Det er allerede i Guinness Rekord-bok for største MMO-spill.

Joda, men tviler på at verdens mest hårete tvillinger, som også er med i Guiness, kommer til å være pensum i historie om noen år, om du skjønner. :p

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Når folk har brukt 100-200 dager _ren spilletid_ mener jeg det er bortkastet tid.

Alle skal se så negativt på WoW og spilling. Ja, greit vis du er avhengig, kutter skole, venner og annet liv for bare å spille. Men spiller du det som en hobby/tidsfordriv, eller bare fordi det er kjekt så ser jeg ikke problemet. Tenk på alle de timene du har brukt fremfor TV'en. WoW er laget på den måten at det også er sosialt, du treffer folk fra hele verden, fra ulike kulturer, og snakker gjerne sammen via VT/TS. 100-200dager ren spilletid, over f.eks 2år er heller ikke mye, snakk om et par timer i uken.

Par timer i uka, right. 100 dager over to år tilsvarer nesten 3,5 timer hver dag. Jeg har ikke noe problem med spilling og spiller en del selv, men så mye tid på ett spill fører nesten uansett til at viktigere ting i livet blir nedprioritert, og jo mer spilling jo verre blir det. Men for all del, folk må få gjøre hva de vil.

 

edit: Nå er forsåvidt wow i en særstilling for det er først med wow at det virkelig har blitt fokus på spilleavhengighet.

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar

Er ikke overaskende at det er slik. De har satt en standard og det er nok mange som begynte og spille etter at de hadde polert spillet og skapt det WoW vi ser idag. Selv om det ikke var like "perfekt" etter slipp er ikke de fleste klar over dette og krever det samme fra de nye spilla. Dette får de ikke, de blir utolmodige og vender tilbake til WoW. Selv har jeg avsluttet min "karriere" som hunter og shaman, etter hva sikkert mange vil si er altfor mange timer med spilling. Aktiverte igjen for noen uker siden, men fikk ikke den samme go' følelsen som før TBC (som ødela for meg).

 

Men en ting jeg må inrømme er at hverken AoC eller WAR har klart og gi meg den samme spill følelsen som WoW. Den ble kanskje så god pga de var de første til og levere et slikt fantastisk spill. Så det er vel kanskje urealistisk og forvente at noe slikt vil bli levert av nye MMORPG. De har ei heller klart og skape det samme forholdet mellom char og spiller, hvertfall ikke for meg. Det høres sikkert veldig rart ut, men den første jeg lvlet til topps og raidet med kommer jeg nok altid til og ha et spesiellt forhold til selv om jeg ikke spiller det lenger.

 

 

46% av de som oppga "why do you quit playing" og valgte "playing Warhammer online" har retunert og aktivert WoW accounten sin igjen. Hvor mange det er, vet bare blizzard.

 

Sant det. Men er ikke tallet ekstremt høyt høres jo prosent andel mye bedre ut :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...